Slippe felles dyne

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Norfindir, 08. juli 2015.

  1. ElinPelin

    ElinPelin Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    177
    Bonuspoeng:
    33
    Når vi må dele dyne, må jeg passe på å ha dyna tukket innunder madrassen ved fotenden og litt oppover på min side. Ellers våkner jeg iskald av at gubben har stjålet hele dyna, og det er omtrent umulig å få tak i den igjen, da han har tullet den sammen og ligger oppå den... :rolleyes: Sære mannen.
     
    RoadKing and jgroneng like this.
  2. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Heldig du som sover så lett :p
     
  3. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    På tur i florida nå, og 4 av 4 hotell har slitt med å gi oss to dyner istedenfor én.

    Det går vel neppe noe bedre med de 5 neste.. :-D
    Duvet.. comforter..

    Vi får som regel et teppe uten noe dynetrekk eller laken..
     
  4. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Seriøst? Du bor neppe på hostel @HaraldOslo , hvilke hotell kjede er dette?
     
  5. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Nå tester vi litt forskjellige hotell i forskjellige prisklasser, men Aloft, Best Western, Quality Inn og i natt Doubletree by Hilton.
     
    drsyk liker dette
  6. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Hilton har vel ikke dyne problem?Fra spøk satt til side, var jeg ikke klar over at dette var et faktum som kunne forekomme(spør av interesse)
     
  7. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo en fornærmelse mot dyner å kalle det for dyne det som er på sengene i USA.....kan strekke meg til å kalle det for tepper.

    Forøvrig også i Florida nå:)
     
    RoadKing and holmen like this.
  8. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Barcelona tidligere i oktober, før og etter cruise:
    Hotell 1: Kingsize med stor ekte dyne. Ba om å få en liten dyne i tillegg. Fikk en liten dyne men uten dynetrekk (laken). Whatever.
    Hotell 2: Kingsize med stort laken og et tynt sengeteppe. Orket ikke ta samtalen så brukte bare sengeteppet som "dyne".

    Fra nå av vurderer vi å bare bestille enkeltsenger eller to queens :(

    Dundyne oversettes til Edredón, men Edredon oversettes tilbake til quilt (på engelsk) som passer mer for sengeteppet noen hoteller har.

    På cruiset klarte vi i det minste å få det til, men der er det også to senger som er satt sammen til en kingsize :)

    Noen andre dyneerfaringer/tips i det siste?
     
  9. Elmo

    Elmo Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    673
    Bonuspoeng:
    93

    Vedr dyneerfaringer har jeg bitt meg merke i at flere hotellsenger i utlandet (hyppigst i USA, men også senest i Spania forrige uke) har et tynt foret sengeteppe av filt/ullstoff, evt en slags supertynn dyne, som ligger mellom to laken på sengen. Det er altså ikke noe lukket dynetrekk rundt teppet, og i noen tilfeller våker jeg opp med at et av lakenene har forskjøvet seg og at man blir liggende rett mot dette tynne teppet. Da lurer jeg på om disse teppene egentlig vaskes. Ut fra vognene til housekeeping er det vanskelig å tenke at hotellene rutinemessig bytter ut disse teppene for hver gjest, antar det vil kreve en del kapasitet for å vaske og tørke disse på nærmest daglig basis, men er det noen som sitter på noe betryggende kunnskap om dette?
     
    snus_mumrikken liker dette
  10. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Trallen til housekeeping gir nok et godt bilde av daglige rengjøringsrutiner...

    https://www.uponarriving.com/hotels-wash-bedding/
     
  11. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Disse sengeteppene har jeg ingen illusjon om at vaskes, og jeg skulle ønske alle hotell kvittet seg med disse og alle pynteputer og fjas på senga. Jeg vil ha rene dyner, det er alt.

    På Norwegian cruise line hadde de et slags sengeteppe i plast som dekket fotenden av sengen med teksten (fritt etter hukommelsen) "Velkommen om bord, legg kofferten her mens du pakker ut". Fin måte å bevare sengetøyet på.
     
    phileas liker dette
  12. Elmo

    Elmo Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    673
    Bonuspoeng:
    93
    Enig, har aldri skjønt poenget med broderte pynteputer eller en fargerik løper av silke på hotellsenga jeg skal sove i, det leder kun til at jeg må finne en stol eller skrivebord å flytte de over på frem til stuepiken har lagt de tilbake på senga neste dag. Ettersom disse åpenbart ikke er vaskbare ville jeg uansett ikke brukt de til soving, men må jo jo anta at noen har gjort det og synes ihvertfall ikke da at de har noe på senga mi å gjøre (muligens et i-landsproblem)
     
    kaijoar and Are like this.

Del denne siden