Reiste t/r USA nå nylig, og amenity kit var ikke lastet ombord under hverken utreise eller retur. Endte opp med å trygle til meg en øyemaske fra cabin crew sitt personlige lager under returen, ellers hadde jeg ikke klart å sove i det hele tatt. Har dette blitt ny standard som jeg ikke har fått med meg? Eller bare noe midlertidig?
SAS plus er economy extra, og fra 1 oktober endrer de også navnet til akkurat det. De færreste flyselskaper i Europa til/fra USA/Asia har amenity kit i eco extra. Så hvis feks ansiktsmaske eller ørepropper er viktig for deg ville jeg sjekket på forhånd om det er inkludert, eller kanskje helst tatt med noe du selv finner behagelig.
Jeg vet ikke helt om det, BA, Swiss, Lufthansa, Austrian, KLM, Air France, Virgin og Delta har amenity kit i premium økonomi. Om SAS har bittelitt ambisjoner bør de også ha dette.
Joda, men “sjekket på forhånd” har jeg jo gjort ved at jeg har erfaring av å ha flydd Plus over dammen jevnlig i snart et tiår, og amenity kit har alltid vært der frem til i forrige uke. Derfor jeg lurer på om noen her inne har hørt noe spesifikt om det, for det kom som en overraskelse på meg iaf.
Fra Bangkok i april fikk vi ikke amenity kit i plus. Jeg spurte da om det og svaret var at «de ikke hadde plass». Jeg gikk også utdelt øyemaske da jeg ba om det.
I stand corrected, then. Det siste jeg leste om temaet var at både BA og Lufthansa/Swiss gruppen skulle kutte det ut, men du har nok rett i at de ikke har gjort det så langt.