"Smilekurs er ikke nok...."

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av MisterOlsen, 17. sept 2015.

  1. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Henger ikke på grep når man skal være innsjekket en halvtime før avgang, så etter innsjekk skal du ha en grei mengde tid på å komme gjennom på OSL. Også er det verdt å nevne at han viser ingen tegn til anger for de nedlatende karakteristikkene sine.
     
  2. pacman123

    pacman123 Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg flyr riktignok ikke like ofte som denne fyren, men er det virkelig SÅ vanskelig å ta av seg tingene mens man er i sikkerhetskontrollen?

    Jeg putter lommebok, mobil, klokke og alt det andre tullet som kan slå ut en scanner ned i håndbagasjen, mens jeg står i kø i sikkerhetskontrollen. Når det er min tur gjennom lemper jeg ut laptopen og setter den i balja.
    Tilfeldig kontroll tar jo heller ikke mer enn et par minutter heller. Og hvis det er differansen mellom å rekke flyet eller ikke er du for sent ute til å begynne med uansett. Ikke hatt noe problem i sikkerhetskontrollen på åresvis.
     
  3. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    I mitt tilfelle er det gjerne kamerautstyret som vekker mistanke, og en manuell sjekk av fotosekken er påregnelig. Jeg tar alltid ut selve kameraet og legger det i baljen, ellers er det 100% sikkert med manuell sjekk. Å være litt proaktiv er lurt. Mobil, klokke, småpenger og annet rusk er plassert i lommene på reisejakka, mens Macbook'en og posen med tannkrem og deo ligger rett innenfor lokket på Lille Trille og tas ut på ca tre sekunder, når håndbagasjen først er lagt ned på båndet. Så er det bare å få øyekontakt med de du har med å gjøre, smile og si "takk", så går alt bra. Hver gang.

    Eneste gangen jeg har blitt sur, var når jeg ikke fikk gå på Fast Track fordi billetten ikke var kodet med det. Det hjalp ikke å vise kortet til vekteren, han var veldig tydelig på at han ikke var ansatt der for å tenke selv. Men av over førti turer i år, så tror jeg faktisk det har vært eneste gangen jeg har vært i nærheten av en sur episode, uansett verdensdel. Skal straks til Marokko, og deretter til India, så det kan endre seg... Var i Marokko i fjor, og en av de mange som synes de måtte kontrollere meg - ved hjemreise! - var spesielt vanskelig. Gikk igjennom lommeboka veeeldig nøye. Bladde saaakte igjennom passet og mumlet og styrte. Mistenkte meg sterkt for å ville smugle store mengder marokkansk valuta ut av landet.

    Regner med at han ønsket en donasjon. Det får de aldri.
     
  4. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Tja. Både ja og nei. Alle har vi vel en alternativkostnad på vår tid, og 250 kr stemmer godt overens med timelønnen for medianlønnen i Norge (som er på ca 450.000). Problemet er vel å vurdere hva man alternativt ville brukt tiden i kø på. Det er neppe slik at alle ville brukt denne tiden på produktivt arbeid, selv om noen selvsagt gjør det. Hvis alternativet er å ligge litt lenger i sengen så har det også selvsagt en verdi, men kanskje ikke like høy som mediantimelønnen. :)
     

Del denne siden