"Soft block" har tilsynelatende sluttet å fungere for min del - har ikke hatt ledig midtsete på i alle fall mine siste åtte flights med SAS, uten at flyene har vært spesielt fulle. Riktignok kunne ikke en kollega av meg på én av disse flightene velge sete ved siden av meg ved innsjekk fra app da vi så etter om det var mulig, men det havnet like fullt en eller annen ved siden av meg allikevel, uten at flyet på noen måte var fullt. I Expert Flyer er aldri setene ved siden av meg blokkerte. Litt synd, for blokken så ut til å fungere en liten stund i vår, men altså ikke lenger.
Og nå ser jeg at jeg også har selskap i midtsetet for niende flight på rad, selv om det er masse ledig bakover i flyet... til og med hele tresetere. Er det frekt å spørre naboen, 'Hvordan havnet du her?"...
Har du huket av denne? Edit: This picture has been subject to an artistic change. No animals were harmed, only some selfesteem...
Når kom den???? Sjekket en haug med flights tidligere i dag, og da var dette ikke et valg...Hva skjer hvis du velger B eller E?
Ytterligere to SAS flights i morges, ikke ledig midtsete på noen av dem, til tross for langt fra fulle fly. Nå 11 på rad uten ledig midtsete. Softblock er definitivt død for min del.
Ledig midtsete FRA-OSL i dag - men kun halvfullt fly, så jeg tolker det ikke uten videre dithen at softblock lever igjen. Nå skal jeg uansett gudskjelov ha SAS-fri i tre uker. Etter å ha opplevd kontrasten mellom LH Senator Lounge på FRA og SAS' kjøpesenterkafeer ble jeg litt snurt over hva SAS selv tilbyr de av oss som flyr dem fire ganger i uken.
Sitter på FCO-OSL akkurat nå; 5 stykk på én PNR hvorav EBDx1 og EBG x 1. I tillegg datter som er EBS på annen PNR. 2AC, 1DF samt 3AC alle med ledig midtsete. Totalt 4 av 21 seter ledig i Plus.
Hadde ikke soft block i plus BGO-OSL og tilbake igjen forrige uke. Ganske mange på flyene. Skal sjekke i dag igjen.
Tidligere har jeg merket at "softblock" forsvinner hvis jeg velger nytt sete innenfor 22t før avreise. Nå har jeg forsøkt både å beholde tildelt og bytte..Begge deler uten suksess, både i + og -!
Vi reiste 4 pers t/r BLL søndag-onsdag og fikk ledig midtseter på begge flightene i GO. Kun meg med status. Fantastisk service fra CC. Fikk en gratis runde med drikke og snacks til alle fire begge veier.