Soft block - SAS-chatten

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Ingemar, 11. mai 2015.

  1. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,254
    Bonuspoeng:
    113
    SK503 i morgen CPH-LHR. Jeg EBD i 11D og jammen meg om det ikke er en som har plassert seg selv i 11E med 11 F fri.....er det en luring her fra som skal ha seg en sherif stjerne i morgen......??o_Oo_O
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,339
    Likes mottatt:
    19,547
    Bonuspoeng:
    293
    11 er jo nødutgang.. sikkert en eller annen som hadde 11F og booket om nylig .
     
  3. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    På ARN-OSL forrige måned, hadde jeg en EBD, type kvinne i 50-årene, som plantet seg ned i 9B ved siden av meg på 9C. 9A var ledig, og jeg formoder at flyet var 2/3 fullt. Ikke bare dét: Ufattelig nok insisterte hun på å bli sittende på 9B, så da setebelteskiltet ble slått av, gikk jeg og satte meg på 17C, som var første ledige midtgangssete. Og dermed fikk hun vel viljen sin.
     
  4. Orjan.eldor

    Orjan.eldor EBD

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg får overraskende nok softblock på nesten alle turene mine. Var i OSL sist uke. Ledig B sete begge veiene (SAS Go) Var i MOL uka før, hele veien var det ledig sete ved siden av meg (SAS Plus) Når det gjelder Plus tror jeg SAS prøver å unngå å sette folk på B og E setene. Men det har hendt det er fult bak oss og jeg er den som har ledig sete på min side. (Da er det altså jeg, EBD på A og pappa på f.eks C, EBG)
     
  5. Lnbre

    Lnbre Senior Medlem

    Innlegg:
    508
    Likes mottatt:
    4,641
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg (EBG) får som regel alltid ledig sete ved siden av meg når jeg reiser Go, men de fire siste turene jeg har hatt i Plus (SVG-LHR, LHR-SVG, SVG-BGO og BGO-ARN) har de fremste seteradene, der jeg satt, vært fulle, mens de lenger bak på Plus har hatt ledig midtsete. Tillegg har det vært greit med ledige plasser i Go. I-landsproblem, men samtidig ganske frustrerende...
     
  6. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Pussig opplevelse nylig.

    Vi var to personer booket i Plus. Flyet hadde totalt 3 rader med Plus, vi hadde forhåndsvalgt - og sjekket inn online på - 3A og 3C (3B var ledig).

    Ellers i Plus var 2A og 2D de eneste ledige setene.

    Da vi var ferdig å sjekke inn i skranken og hadde fått utdelt boardingkort, oppdaget jeg at vi var flyttet til 3A og 3B (sjekket ikke boardingkort før etter sikkerhetskontroll). Jeg tenkte da at flyet sikkert var fullt, men da jeg sjekket app, var fortsatt 2A og 2D ledig (og disse forble ledig). Det var imidlertid plassert noen i 3C.

    Ingen stor greie, flyturen var på under en time, men synes det var rimelig spesielt.

    IT-glitch eller en menneskelig svikt?
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,650
    Likes mottatt:
    32,499
    Bonuspoeng:
    293
    Tipper det er gjort manuelt i gate.
     

Del denne siden