Du må sjekke ut restaurantene Si Jin Steakhouse og Mauri restaurant i Seminyak, fantastisk mat og service
Da jeg så bildene ble jeg nysgjerrig og måtte sjekkene prisene i vinter. Da skulle de ha 2.600.000 IDR pr. rom/natt (two-bedrom for fire pers). Det er rett under 1700,- NOK. Hvordan klarte du å få en så god pris? Eller varierer det så på sesongen?
Et must er å bestille en daybed på El Kabron og ta en Bluebird ut og en full dag ved bassenget. Magisk sted å tilbringe en lørdag for eksempel
Etter å ha lest tråden her, og nylig reisebrev har jeg allerede lansert Bali for familien til neste sommerferie. Takk for mange gode tips, IF!
Den perfekte destinasjon etter mitt syn. Tropisk, lavt prisnivå, sinnsykt bra utvalg av restauranter og beach clubs (særlig i sør), spennende kultur, masse morsomme aktiviteter (sykling, gå på vulkan i soloppgang, rafting, surfing, snorkling og dykking, shopping, spa mm), flotte hoteller/villaer og veldig hyggelige folk! Ulempen er masse folk og mye trafikk og kø for å komme seg rundt, men det lever jeg greit med.
Noen raske bilder fra Bali så langt. Brukt noen dager ved bassenget bare, og fartet litt rundt i Seminyak og i Uluwatu. Spist mye god mat og testet ut party livet, noe for enhver her Takk for tips til oneeighty @Jeanette - booket plass der neste fredag Skal prøve å få testet ut El Kabron også @bighc ! Bestilt egen båt til neste torsdag for å snorkle å se nusa penida med to andre vennepar som kommer til neste uke
Takk for oppdatering, @Jeanette. Jeg ble absolutt ikke mindre sikker på at jeg skal dra dit til sommeren nå Og bildene til @paramberg gjør heller ikke reiselysten mindre
Lokalt nattmarked er noe man bør prøve uansett hvor man er i Asia. Dro ut til ett nattmarked utenfor Denpasar som skulle være veldig populært. Var bare lokalbefolkningen der Veldig god mat og til helt latterlig lav pris Dagen etter ble brukt til en dag på Potato head beach club. Kortet plassert i pool baren, leide ikke seng og bare brukte dagen i bassenget. Greit at det er gratis inngang der
Vært to dager i Ubud nå, skal tilbake til Seminyak senere idag. Hadde lest mye bra om Ubud og at jeg måtte minst ha 4-5 dager her. Booket 3 dager og blir å dra etter 2 dager. Veldig fint her og man finner roen, men er på ferie for å nyte sola, og da ble 3 dager her for mye så derfor drar vi etter 2. På vei oppover så dro vi innom det vi ville se, også har vi brukt tiden i Ubud til monkey forest og å gå rundt i sentrum her og diverse. Hotellet var 10/10 og ligger helt nydelig til, privat og diskret fra alt bråket. Kan virkelig anbefales. I går kveld spiste vi på en fantastisk bra biff restaurant nede i sentrum - topp kvalitet. Ser frem til sol, bintang og beach clubs resten av uken
Siste uka har blitt blitt brukt til å nyte sol og lade batteriene til en hektisk høst Møtte to vennepar som også har reist hit ned på to ulike tidspunkt så vi leide oss båt og dro ut til Nusa Penida for snorkling og diverse. Det eneste kjedelige var at fruen ble dårlig dagen før så hun ble hjemme mens vi andre dro på båttur. Bali belly kunne det virke som med oppkast, hodepine og dobesøk hvert kvarter. Om noen andre leser innlegget her og planlegger å leie seg egen båt når man er her ute så kan jeg varmt anbefale bali.tours - bedre guide skal du lete lenge etter! Han kunne fridykke på 45m og tok helt nydelige filmklipp under vann av oss. Dro ut og testet oneeighty etter anbefaling fra @Jeanette - takk for det! Hadde booking til Kabron dagen etter men det ble Palmila Beach club da andre skulle dit for sin siste dag. Kjempe bra klubb som kan anbefales, ligger rett ved Sundays og har både basseng og strand med veldig god mat. Her trenger man ingen reservasjon på forhånd. Bali er helt nydelig. Vanvittig god mat uansett hvor man går. Tror ikke jeg har opplevd så mye god mat på en plass i Asia som her i Bali. Utvalget i Seminyak området er så bra, det legges passion i maten. I dag blir det å nyte sola før man flyr til Singapore kl 21 i kveld. KLM i sin 777 tar oss dit, blir gøy å teste ut KLM sin business class for første gang selv om flyturen er kort.
Flyturen ifra Bali til Singapore tok ca 2t og 20min. Fra innsjekk til lounge tok i underkant av 15min til sammen så det gikk smidig. Loungen til skyteam er det ikke så mye å skrive om. Liten, med noe indonesisk mat. De hadde en liten minibar som var stengt. Her er flyet som tar oss til Singapore Jeg synes ikke noe særlig om denne configen, men setet var veldig komfortabelt. Litt trangt for beina der inne, men ok Forsøkte ikke å ligge i det siden flyturen var så kort. Fikk servert pre departure champagne i det vi kom ombord Crewet virket litt sliten på denne korte turen, KLM flyr AMS-SIN-DPS hvor crew byttet skjer på SIN etter at de har vært på DPS. Ikke at det påvirket servicen noe, fikk påfyll med både rød og hvitvin til maten. Legger ut bilde av maten som ble servert og bilde av vinlisten de hadde og menyen til de som er interesserte i det Fikk disse husene utlevert ved ankomst til Singapore, kanskje starte med en ny samling av de? Syns dette var en helt grei flytur, og med pris på business class som var lavere enn Singapore sin economy class pris så var dette en no brainer. Fremme i Singapore gikk immigration smidig og raskt, og jeg booket Yotel hotel som ligger i Jewel. Mindre rom skal man lete lenge etter Sitter i Singapore sin nye Business Class lounge og venter på at Thai tar oss til Bangkok nå
Sen oppdatering ifra meg her - skal prøve å få reisebrevet ferdig i løpet av uka Singapore sin nye Business class lounge var en meget bra oppgradering ifra den gamle loungen. Vi fløy ut ifra T1 så måtte ta skytrain for å komme oss til den andre terminalen. Hadde egentlig tenkt å bare droppe det, men vi var ute i god tid så da ble det en tur for å se. Denne baren hadde egne bartendere, det var barista service frem til kl 16, og ren bar etter kl 16. SQ sin lounge var 10/10. Stort utvalg av mat, drikke og design. Thai med sin A350 tok oss tilbake til Bangkok I motsetning til turen ned til Bali så var måltidet her bedre. De gikk tom for iste dessverre Mens vi taxet kjørte vi forbi denne herligheten. Jeg har fortsatt tilgode å fly A380... Vel fremme i Bangkok var det å komme seg mot immigration, i motsetning til når vi landet 0930 hvor det ikke var noe kø var det nå veldig mye kø og det tok 20-30 min før vi var igjennom. Kom meg nede i kjelleren der hvor City link ligger for å levere håndbagasjen så vi slapp å dra med oss den i byen. 100 baht pr koffert. Orket ikke tempel eller noe spesielt i Bangkok den her gangen, ble en tur til Sukhumvit for å spise litt mat og ta en 2 timers massasje hos infinity Wellbeing (anbefales!) Grab tilbake til flyplassen etter å ha fått utrolig god behandling, fast track gikk på 2 min før turen gikk til Burger King. Kjente jeg seriøst var lite gira på lounge mat og burger var det som fristet Etter å ha spist sjekket vi innom TG sin lounge som var stapp full, så spaserte over til EVA sin lounge. Fikk ikke prøvd den sist - den kan anbefales! Sinnsykt mye speil Her var det bare ett par stk kontra TG loungen. Etter å ha brukt en time her ble det dusj før man spaserte mot gate for å ta flyet til Wien. 30 min delay, kjennes det når man har justert seg til ny tidssone og det begynner å bli legge tid. Opplevelsen med EVA på tur hjem var mye bedre enn på vei til BKK. Skriver om det i neste innlegg
Grab fungerte kjempe bra det! Brukte Grab hele tiden på Bali og. Samme når vi var i Vietnam før covid, grab da og Du får jo også bestilt mat via grab om du ønsker.
Helt strålende! Har ikke brukt annet på 10+ reiser dit siste årene. Kan være nyttig å ha Line messenger og gjerne Whatsapp i tillegg. Særlig hvis man treffer en hyggelig sjåfør (dem er det mange av!) og blir enige om å ha direkte kontakt i en av de appene for å leie vedkommende feks for 1 hel dags utflukt.