Belfast Irene på det lokale vannhullet var klare i går. Så får vi se når oppvarmingen starter for oss. Foreløpig er det morgen og vi er i ørken parken utenfor Alice Springs. Er flott sted med guidede turer fra morgenen av og landets største natt dyrs hus. Planen er sol og badebaseng også mer kenguru besøk i ettermiddag. T-1 til både Quantas og JetStar. Hvordan er dagen din?
God morgen fra hjemmekontoret! Fattern fyller 70år i dag, så finstasen skal på og man skal ut å feire. Muttern står for regningen, har ikke spurt henne om jeg kan stå for utlegget enda, håper det ordner seg når promillen har steget Ha en strålende fredag alle IF-ere, i jakten på flere eb poeng
God morgen fra en meget hvit Sølvby. Badekaret er heldigvis fortsatt snøfritt, og trimmen er unnagjort. Dagens innlegg så langt vekker nostalgiske følelser: Alice Springs og Braathenkrus. Det første er fortsatt oppnåelig, og anbefales. Det andre ikke, og savnes. Det tredje innlegget minner meg på at jeg er minst en generasjon eldre enn de fleste på forumet. Ha en fin dag, alle IFere!
God morgen fra Larvik! På utsiden bøtter det ned.. Glad jeg jobber inne idag. I helgen skal kona og jeg på Oslo-tur for å feire felles 90-årsdag. Hotel Savoy og (kanskje) Palace Grill venter. Det blir stas! Ha en flott fredag, regn eller ei!
God morgen Snøværet gikk heldigvis over til regn i natt, så det ser overkommelig ut for å komme seg ut av gårdsplassen i dag.
God mårnings fra Stavanger Her talte en T-15 for tur til det store utland i går, men etter at QR hadde kjørt ny omstokk på bruk av materiellet, var jeg nedgradert fra F til C, så den turen ble avbestilt. Så nå er alt åpent mtp reise. I eftan går turen til Bergen for 3 nattevakter, men denne gangen må jeg pinadø jobbe en dagvakt på tirsdag også før retur hit. Ha en flott helg der ute
God morgen fra Tigerstaden! Behagelig lite trafikkaos på vei til jobb i dag, til tross for snøfall, noe som kan ha sammenheng med at det ble hjemmekontor. Gikk på en liten skuffelsessmell i går: Hadde identifisert en ålreit F-reise på Expertflyer, men manglet stakkarslige 274 EB-poeng på å få booket (med CT). Rask grubling over hvordan man raskt kunne sikre seg disse, ville jo ha poengene før F-setene forsvant, ble løst ved å kjøpe poeng direkte. Det ble jo relativt sett dyre poeng, men hey: Når champagnen frister, sitter kronene løst! (gammelt jungelord). Vel, poengene kom på konto og man ringer bolaget. Her var det null kø og hyggelig svar, men så: "Nei, tyvãrr, jag kann inte se dom billetterna…" Bummer, her hadde jo jeg glemt at tilgjengelighet på Expertflyer ikke nødvendigvis gjelder for Eurobonus. Og en titt på Awardfares bekreftet mistanken, ingen F'er for SAS, mens de fremdeles lå og flottet seg for United-kunder… En følelsesmessig berg-og-dalbane der, altså. Men greit å bli minnet på finurlighetene ved bonusbooking, så letingen fortsetter. Nå med litt mer realistiske forventninger. Ha en kaosfri og forventningsstyrt fredag!
Jeg hadde noen sånne, de er borte nå... aner ikke hvor. Koppene kom samtidig med at Braathens og Friele introduserte fersk kaffe på flyene og det sto Friele på noen av dem også (inni?). En kjent av oss var innom oss og fikk kaffe, han jobbet da i ledelsen hos Friele, så på koppen og utbrøt "så det er derfor det er så stort svinn på kopper"!
Håper på reisebrev og mange tips til vår tur i juni. Gjerne litt praktiske ting også. Ting har sikkert endret seg litt siden 2018
Nedsnødd fredag her i Oslo! Men innlegget fra Alice Springs vekker nostalgi og minner her også. Hadde for en god del år siden gleden av å være tilskuer til den årlige regattaen i byen - Henley on Todd Regatta. Trolig verdens tørreste regatta, men også trolig den mest merksnodige og morsomme. Som inspirasjon for merkelige ting man kan gjøre der ute i den store verden fant jeg et lite klipp av galskapen fra arrangørens hjemmeside, sertifisert galskap!
Morn fra cafe loungen på Værnes. Kjekt å slippe å betale for kaffe… Skal til Oslo, flyet er litt forsinket men det går fint. Et kjapt møte hos MS og så farte videre til DFDS for en minicruise med en god venn. Dette blir kjekt! (Selv om det er fare for hodepine i morgen, men den tid den sorg). interessant at flyet som kommer fra Oslo og som skal ta meg ned til Oslo er planlagt til å bruke laaang tid, og ankomme 1 minutt før avgang herfra, noe skurrer. (Se vedlegg) Ha en kjekk fredag!
God morgen! Snøen laver ned, og hjemmekontor var en god ide i dag. Det har kommet 30 cm snø i løpet av natten, og det snør fortsatt. Heldigvis kom akkurat naboen og brøytet, ellers hadde det blitt vanskelig for min kone å komme seg ut.. Bursdag i Oslo i kveld, og middag på Smak i morgen. Dette blir en god helg!
God morgen fra hjemmekontoret på Jessheim Etter å i praksis ha vært på reisefot en måned nå gledes det over utsikten til en uke på hjemmekontoret og ikke minst å få sove i egen seng i flere netter på rad. Må (noe motvillig) innrømme at man etter hvert har nådd en såpass alder at et sånt jobbreiseprogram kombinert med maratonoppkjøring som forberedelse til Boston marathon om nøyaktig en måned tar på kreftene og overskuddet. Utafor er det et vær som er lite praktisk for maraton trening så det blir å fortsette å slite tredemølla, selv om det er langt i fra optimalt, men sånn er livet (og sånn er det å bo på Øvre Romerike her vi har vinter og snødekte fortauer/gangstier noe lenger enn bare 5 mil lenger sør). Oppsiden med reiseprogrammet den siste tiden er at vinskapet i alle fall har blitt fylt opp igjen etter at det har vært litt slunkent der etter jul. Nei, nå må jeg ha mere kaffe (dog ikke i Braathens krus) og så skal jeg unne meg 5 minutter og drømme om at jeg også var i Alice Springs. Definitivt bucket list det... Ønsker alle en strålende dag, og helg - når den tid kommer.
God fredagsmorgen folkens @idahala, ikke kom til Oslo.., altså for all del velkomne, men det er ikke noe være å friste med her. Det er til å bli deprimert av. Forhåpentligvis skifter det til regn og milde grader straks og varer en stund, så vi blir kvitt dette. Ellers ønsker jeg alle sammen en god helg nå som den er rett rundt hjørnet. Har ingen reiser på agendaen før slutten av april...det er lenge å vente
God føremiddag frå Florø. Her er vårherre framme med vatnet og vaskar favorittlandsdelen sin til helga. Eg har fått meg nytt og eige kontor. Det er godt etter mange år i landskap. No gjeld det berre å få dekorert det etter alle kunstens reglar. Gode forslag til flyrelaterte saker ein kan nytte gamle skap til? Små modellfly kanskje?