Star Alliance bonusreise-bestilling endelig (så godt som) på plass?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av veeegard, 04. juli 2018.

  1. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    https://travelhacks.azurewebsites.net/Alerts Lag konto og legg inn alert her, så får du mail når (om) det kommer noen bonusbilletter.
    upload_2019-5-13_22-16-11.png
     
  2. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du ikke har laget deg (gratis) konto på travelhacks og lagt inn varsel på seter der så er det et godt sted å begynne....
     
    TElg78 liker dette
  3. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    333
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Sikkert et veldig basic spørsmål, men må sjekke likevel. Dersom jeg booker en reise til USA som kun består av SAS ene veien, men f.eks SAS/Lufthansa på returen, hvor mange poeng blir jeg belastet? 100000, 115000 eller 130000?
     
  4. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,665
    Likes mottatt:
    6,655
    Bonuspoeng:
    183
    130 000 i business
     
  5. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke nødvendigvis.

    2x enveisbilletter
    Skandinavia-USA Fly Premium 36k
    USA-Skandinavia 78k
    Totalt: 114k ;)
     
    Storbaba and Oppirumpadi like this.
  6. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,665
    Likes mottatt:
    6,655
    Bonuspoeng:
    183
    Godt poeng
     
  7. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Den viste jeg ikke om. Tusen takk. Det er bra. Skal ta ta Pluss tur uten at jeg har fastsatt dato. :)
     
  8. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,529
    Bonuspoeng:
    93
    CPH-NRT 5 awardseter i plus og 2 i biz ledig 31.05.
     
  9. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Takk, men for tidlig. :) Den vises ikke på travelhacks, men skal sjekke med jevne avstander det.


    Man må bare gå inn på book og endre avgangsby, så får man fullstendig tur :D God hjelp det... veldig få avganger til NRT... da må jeg planlegge tidlig (eller bare bestille og hvis jeg ikke får ferie, avbestille...)
     
    Last edited: 14. mai 2019
  10. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Stemmer, men det er som regel alltid tilgjengelighet på poengreiser innad i Skandinavia, så er sjeldent noe problem :)
    Er det en grunn til at du tenker plus fremfor biz? :) Og hvilket tidsrom ser du for deg?
     
  11. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Plus, fordi jeg får den til Eco prisen takk til SAS MC Premium. Så kan jeg ta to plus turer i stedet for 1 BIZ tur (jeg kommer ikke på BIZ nivå med kortet).

    Vil reise så ofte jeg kan, så å spare poeng når jeg bestiller så er en grei sak for meg. Vanskelig å opptjene mye.

    Litt åpen, men tenkte i begynnelsen av 2020 (har sett noe der på lista allerede). Må bare finne tidsrommet som er Ok med været og glemte at det er OL i Tokyo 2020 :p
     
    joskje liker dette
  12. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Våren er vel en ypperlig tid å besøke Japan ja:)

    Vil dessverre tro du er litt sent ute for april, da 330 dager frem i tid nå er 8. april, dvs påskeferien, og da legger de sjeldent ut noe.

    Det er en ledig i biz 26/3 NRT-CPH, som sikkert kan kombineres med HKG/PEK/PVG

    Hvor lenge tenker du å være borte?

    Hva med feks
    CPH-PVG 17/18/20 mars
    NRT-CPH 26 mars
     
  13. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe... som sagt, kommer det ikke til å bli BIZ. Så er det jo et ekstra problem med å besøke Kina med jækla visumsarbeid (og jeg skal ikke bruke kroner på noen agentur som gjør det og jeg må til Oslo eller Berlin for det likevel.

    Så var planen 7-8 dager - nok for å se på Tokyo og Kyoto.
     
  14. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Er vel mulig med transfer i Kina uten å stresse med visum så lenge du drar videre innen 24 timer.
     
    TElg78 liker dette
  15. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe, beklager, det glemte jeg helt av.
    Husk at dersom du er mindre enn 24t i Beijing/Shanghai slipper du visum. Mange som benytter seg av dette ;) Dessuten kan du jo bare ordne deg et fly videre som går 3-4t senere, så slipper du å dra ut av flyplassen:)

    Hva med:
    22-31. mars (CPH-PEK/NRT-CPH) eller
    23-31. mars (CPH-PVG/NRT-CPH) ?

    Alternativt
    25-31 mars (CPH-NRT/NRT-CPH) men litt knapt med dager

    Om du tenker Kyoto kan du jo feks fly fra PEK/PVG til KIX. Pengene for å fly den "ekstra" strekningen tilsvarer dessuten fort prisen for lyntog på strekningen tokyo-kyoto;)
     
    Last edited: 14. mai 2019
    TElg78 liker dette
  16. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Bare for å sikre meg denne turen har jeg bestilt 23.-31.3. variant... 2700 for fly til KIX... Ok... så tog til Tokyo og tilbake fra der... Kan jo avbestille. Veldig tidelig å vite om alt det passer (spesielt med sjefen^^)
     
  17. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Ville selvsagt holdt et ekstra øye med CPH-NRT og om det åpner seg flere plusbilletter. Min erfaring er at det ofte åpner seg langt flere plus enn biz, og da på svært random tidspunkter. Men regner med du har aktivert varsling på travelhacks:)

    Kan anbefale å ta en tur inn til Shanghai når du først mellomlander der. Absolutt verdt et dagsbesøk:)
     
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,757
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du har tysk pass får du kanskje 72 timers visum på grensen? (dette har jeg ikke sjekket)
     
  19. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Korrekt. De liker oss mer enn dere. :p Gjelder for følgende Land:

    Europäische Schengen-Staaten: Österreich, Belgien, Tschechische Republik, Dänemark, Estland, Finnland, Frankreich, Deutschland, Griechenland, Ungarn, Island, Italien, Lettland, Litauen, Luxemburg, Malta, Niederlande, Polen, Portugal, Slowakei, Slowenien , Spanien, Schweden, Schweiz

    Andere europäische Länder: Russland, das Vereinigte Königreich, Irland, Zypern, Bulgarien, Rumänien, Kroatien, Albanien, Mazedonien, Ukraine, Montenegro, Ukraine, Bosnien und Herzegowina.
     
    Upsaker liker dette
  20. GUA

    GUA Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    28
    Ett lite obs! knyttet til transfer uten visum i Kina:

    Denne tråden på Flyertalk (søk på Flyertalk og TWOV - transit without visa) kan tyde på at tyrkisk stempel i passet nå kan komplisere sakene betydelig, særlig i Beijing. En rekke eksempler på at folk ikke får slippe ut av terminalen innenfor 24-timersvinduet og til og med deportasjoner er rapportert på lange layovers (selv om vedkommende ikke hadde tenkt å forlate flyplassen). Selvfølgelig ikke noe problem om man bare skal ha vanlig transfer innenfor et rimelig tidsvindu, men noe å tenke på om man planlegger en tur inn til sentrum/lang layover...
     
    Upsaker liker dette

Del denne siden