https://travelhacks.azurewebsites.net/Alerts Lag konto og legg inn alert her, så får du mail når (om) det kommer noen bonusbilletter.
Hvis du ikke har laget deg (gratis) konto på travelhacks og lagt inn varsel på seter der så er det et godt sted å begynne....
Sikkert et veldig basic spørsmål, men må sjekke likevel. Dersom jeg booker en reise til USA som kun består av SAS ene veien, men f.eks SAS/Lufthansa på returen, hvor mange poeng blir jeg belastet? 100000, 115000 eller 130000?
Ikke nødvendigvis. 2x enveisbilletter Skandinavia-USA Fly Premium 36k USA-Skandinavia 78k Totalt: 114k
Takk, men for tidlig. Den vises ikke på travelhacks, men skal sjekke med jevne avstander det. Man må bare gå inn på book og endre avgangsby, så får man fullstendig tur God hjelp det... veldig få avganger til NRT... da må jeg planlegge tidlig (eller bare bestille og hvis jeg ikke får ferie, avbestille...)
Stemmer, men det er som regel alltid tilgjengelighet på poengreiser innad i Skandinavia, så er sjeldent noe problem Er det en grunn til at du tenker plus fremfor biz? Og hvilket tidsrom ser du for deg?
Plus, fordi jeg får den til Eco prisen takk til SAS MC Premium. Så kan jeg ta to plus turer i stedet for 1 BIZ tur (jeg kommer ikke på BIZ nivå med kortet). Vil reise så ofte jeg kan, så å spare poeng når jeg bestiller så er en grei sak for meg. Vanskelig å opptjene mye. Litt åpen, men tenkte i begynnelsen av 2020 (har sett noe der på lista allerede). Må bare finne tidsrommet som er Ok med været og glemte at det er OL i Tokyo 2020
Våren er vel en ypperlig tid å besøke Japan ja Vil dessverre tro du er litt sent ute for april, da 330 dager frem i tid nå er 8. april, dvs påskeferien, og da legger de sjeldent ut noe. Det er en ledig i biz 26/3 NRT-CPH, som sikkert kan kombineres med HKG/PEK/PVG Hvor lenge tenker du å være borte? Hva med feks CPH-PVG 17/18/20 mars NRT-CPH 26 mars
Hehe... som sagt, kommer det ikke til å bli BIZ. Så er det jo et ekstra problem med å besøke Kina med jækla visumsarbeid (og jeg skal ikke bruke kroner på noen agentur som gjør det og jeg må til Oslo eller Berlin for det likevel. Så var planen 7-8 dager - nok for å se på Tokyo og Kyoto.
Hehe, beklager, det glemte jeg helt av. Husk at dersom du er mindre enn 24t i Beijing/Shanghai slipper du visum. Mange som benytter seg av dette Dessuten kan du jo bare ordne deg et fly videre som går 3-4t senere, så slipper du å dra ut av flyplassen Hva med: 22-31. mars (CPH-PEK/NRT-CPH) eller 23-31. mars (CPH-PVG/NRT-CPH) ? Alternativt 25-31 mars (CPH-NRT/NRT-CPH) men litt knapt med dager Om du tenker Kyoto kan du jo feks fly fra PEK/PVG til KIX. Pengene for å fly den "ekstra" strekningen tilsvarer dessuten fort prisen for lyntog på strekningen tokyo-kyoto
Bare for å sikre meg denne turen har jeg bestilt 23.-31.3. variant... 2700 for fly til KIX... Ok... så tog til Tokyo og tilbake fra der... Kan jo avbestille. Veldig tidelig å vite om alt det passer (spesielt med sjefen^^)
Ville selvsagt holdt et ekstra øye med CPH-NRT og om det åpner seg flere plusbilletter. Min erfaring er at det ofte åpner seg langt flere plus enn biz, og da på svært random tidspunkter. Men regner med du har aktivert varsling på travelhacks Kan anbefale å ta en tur inn til Shanghai når du først mellomlander der. Absolutt verdt et dagsbesøk
Korrekt. De liker oss mer enn dere. Gjelder for følgende Land: Europäische Schengen-Staaten: Österreich, Belgien, Tschechische Republik, Dänemark, Estland, Finnland, Frankreich, Deutschland, Griechenland, Ungarn, Island, Italien, Lettland, Litauen, Luxemburg, Malta, Niederlande, Polen, Portugal, Slowakei, Slowenien , Spanien, Schweden, Schweiz Andere europäische Länder: Russland, das Vereinigte Königreich, Irland, Zypern, Bulgarien, Rumänien, Kroatien, Albanien, Mazedonien, Ukraine, Montenegro, Ukraine, Bosnien und Herzegowina.
Ett lite obs! knyttet til transfer uten visum i Kina: Denne tråden på Flyertalk (søk på Flyertalk og TWOV - transit without visa) kan tyde på at tyrkisk stempel i passet nå kan komplisere sakene betydelig, særlig i Beijing. En rekke eksempler på at folk ikke får slippe ut av terminalen innenfor 24-timersvinduet og til og med deportasjoner er rapportert på lange layovers (selv om vedkommende ikke hadde tenkt å forlate flyplassen). Selvfølgelig ikke noe problem om man bare skal ha vanlig transfer innenfor et rimelig tidsvindu, men noe å tenke på om man planlegger en tur inn til sentrum/lang layover...