Star Alliance bonusreise-bestilling endelig (så godt som) på plass?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av veeegard, 04. juli 2018.

  1. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det samme frykter jeg.
     
    Shyneno liker dette
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,701
    Bonuspoeng:
    293
    Her er et utdrag fra siste Mail fra Linda i Danmark:

    Håber hjemmesiden og tilladelse til selv at booke Star Alliance billetter er tilladt igen så det er nemmere at være diamond medlem.
     
    Shyneno liker dette
  3. BlueSky

    BlueSky Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Dumt spørsmål, men når dere gjør dette - ringer dere bare inn «blindt» med en destinasjon og en dato-range i tankene? Eller finnes det en måte (nå som travel hacks ikke fungerer) til å gjøre noe grunnarbeid på tilgjengelighet på forhånd? (E.g. søke opp direkte på *A partners nettside)?
     
  4. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Funker ikke travelhaks?
    Du kan/bør søke opp på forhånd. United.com er fint og gratis.
    Se etter saver award under award søk.
     
    Travellingalf liker dette
  5. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg bruker AwardFares som er en betalingstjeneste. Den viser ikke for øyeblikket tilgjengelighet for Eurobonus, men for noen andre bonusprogrammer i Star Alliance. Er det f.eks tilgjengelige billetter for United og LifeMiles, er sannsynligheten for at det er ledig for EB stor. Er det kun tilgjengelig i en av programmene, særlig programmet til AirCanada er det mer usikkert. Med AF gir det et bedre utgangspunkt før du ringer inn. Men du kan også si at du ønsker billetter fra X til Y i en gitt periode, og be de søke rundt disse datoene.
     
  6. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,273
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bruker også Awardfares, i tillegg til Expertflyer. Begge er abonnementstjenester, men verdt pengene, om så bare for et par måneder i planleggingsfasen. Jeg legger inn alerts for reiser i Awardfares, og bruker Expertflyer til dybdesøk på antall ledige seter i forskjellige klasser osv. når jeg først har funnet noen alternative ruter/flyselskap jeg ønsker å reise med, reiser for penger, eller for å planlegge bud på oppgradering. Expertflyer er nok for spesielt interesserte med fritidsproblemer. Awardfares holder i massevis for å finne ledige reiser.

    Uansett blir alt mye enklere hvis du har en rute og aktuelle fly leg-for-leg klar når du ringer inn. Jeg har aldri opplevd å få nei fordi de ikke kan finne ruten på et direkte søk oslo-destinasjon slik mange andre rapporterer om.
     
    Last edited: 16. okt 2021
  7. Apo

    Apo Medlem

    Innlegg:
    234
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Må man ringe inn til SAS også for å avbestille en Star Alliance reise? I SAS appen prøvde jeg å klikke cancel men kom beskjed om at jeg måtte gjøre det på nettsiden. Men finner ingen kanselleringsmulighet på nettsiden heller. o_O
     
  8. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Står det 'Søk om refusjon' ein stad på bestillinga di når du ser henne på nettsida til SAS? Skal stå til høgre over sjølve reiseruta? Om ikkje kan det vera du må telefonera. Snart må ein vel ringja inn for å få kjøpt seg ordinære flybillettar...
     
    Travellingalf liker dette
  9. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    :D Og i 2022 lanserer SAS det nye konseptet Fax - snarveien til gullkortet!
     
    Reiseglad, Eddie47, EndreD and 3 others like this.
  10. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,752
    Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tror ikke Star Alliance-billetter har det valget, jeg ser det i hvert fall ikke på mine bookinger.
     
    Kristian liker dette
  11. edstro

    edstro Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Hvorfor fjernet moderator posten fra noen om at de hadde fått spesialbehandling av "lisa" fordi de var diamant og hadde da åpnet opp for star alliance bookinger på sas.no?

    Jeg er også diamant og skrev epost, fikk svar tilbake det er stengt.
    Må ringe inn for å booke. De jeg har hatt til nå til hjelp over telefon har hvert gode.

    Den ene svensken sa de ansatte var ganske lei av å holde på å søke for folk og håpet sas åpnet opp snarest søkemotren.
     
    EndreD liker dette
  12. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor og når er denne fjernet?
     
  13. PerFlyer

    PerFlyer PerFlyer

    Innlegg:
    91
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg har ikke prøvd å booke på et par uker, men nå finner jeg ikke Star Alliance- siden. Lenker til denne siden leder rett til til den vanlige SAS-bookingen. Det samme skjer når jeg finner SA -booking ved å google. Noen som vet mer? Hvor lenge har det vært slik?
     
  14. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    oi.. samme her.. de har faktisk fysisk tatt den vekk..

    her er det noe som skjer under overflaten som jeg gjerne skulle visst...
     
  15. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Hm, det var rare greier ja. Brukte den senest i går, men i dag er den helt borte, også fra SAS EuroBonus menyen.
     
    Shyneno liker dette
  16. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,659
    Likes mottatt:
    6,655
    Bonuspoeng:
    183
    PerFlyer, Are, Xflipper and 1 other person like this.
  17. PerFlyer

    PerFlyer PerFlyer

    Innlegg:
    91
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    33
    Takk for tips. Denne siden fungerer...delvis. Med ujevne mellomrom kommer beskjeder som "Unfortunately, the page you're looking for isn't available right now. Please reload the site by clicking on the SAS logo". Ikke spesielt motiverende når det kommer midt i en bookingprosess.
    Jeg bruker også Awardfares, men har erfart i senere tid at å bruke bookingsiden til SA er et ganske sikkert grunnlag når jeg ønsker å ha et ruteforslag før jeg stiller meg i telefonkøen til SAS. Slik det er akkurat nå, er ikke dette mulig.
     
  18. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Den opprinnelige linken (https://www.sas.no/eurobonus/star-alliance-award-trips/) begynte å slite i går med mange meldinger av typen "Unfortunately, the page you're looking for isn't available right now. Please reload the site by clicking on the SAS logo" - bare man reloadet mange nok ganger så gikk søk gjennom, men langsomt - er mulig de har problemer med load-balancere eller annet teknisk.
     
  19. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    386
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Hamstrene på serverrommet har tatt påskeferie akkurat som resten av landet? :p
     
    BamBamBoogey liker dette
  20. Silferlood

    Silferlood Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3

Del denne siden