Star Alliance bonusreise-bestilling endelig (så godt som) på plass?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av veeegard, 04. juli 2018.

  1. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Etter et par testsøk så ser det ut som om poengprisen for min del er inklusive CT. Henholdsvis 60' og 90' poeng på turist/business til Australia er vel halv pris (altså inkl. CT)?
     
    RoadKing liker dette
  2. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Ser at man kan se hvor mange seter som er tilgjengelig. Veldig greit om man er flere enn 2 som ønsker en tur :)
     
  3. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Alle andre i *A har jo tilgang så om vi i EB får det minsker det kanskje tilgjengeligheten med 1%. men ikke mer ;)
     
    alexfins and watchaddicted like this.
  4. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    SQ har i 7 ledige award seter på SQ 362 10 september 2018 som ble funnet via portalen. ganske bra det:)

    Ellers tok det meg 5 minutter og finne 4 seter i C til sydney fra KRS og retur for 4.
     
    Misterix and Ursa like this.
  5. LaJa

    LaJa Medlem

    Innlegg:
    91
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Kommet over flere routinger fra Europa til Asia via amerika. Både eco og business. Både Air Canada og United flighter. Ulempen er at jeg ikke klarer å få opp med utgangspunkt i Norge. Gjelder mange ruter, må søke feks. FRA-TYO. Flight OSL-FRA separat. Så ser ut som vi fortsatt må være avhengig av telefonen for å få «optimal» routing.
     
    Travelmate liker dette
  6. Oddvar

    Oddvar Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Fint verktøy for å kunne se tilgjengelighet med SQ, men tviler veldig sterkt på at det blir lettelser i routingregler selv om søkemotoren gir veldig kreative forslag.

    Jeg tipper forsøksperioden der man må ringe inn for å få billetert reisen blir rimelig permanent til søkemotoren gir edruelige forslag som stemmer overens med gjeldene regler for soner.

    Om SAS likevell skulle slippe løs med muligheter for fullverdig booking online venter jeg spent på InsideFlyers medlemer sin unike egenskap til å lage absurde reiser med de smutthull man finner :D

    Burde ikke SAS bruke oss som pilotbrukere for tjeneten med belønning at våre beste (verste) reiser krediteres? ;)
     
  7. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    298
    Likes mottatt:
    328
    Bonuspoeng:
    63
    Fant tilgjengelighet på nye SQ C på LHR-SIN SQ317.

    Veldig gledelig ser jeg også god tilgjengelighet med SQ C på BKK-SIN, bedre enn det united.com viser. Til og med på siste avgangen som lander i SIN 0025+1 som gjør at man kan få en natt i SIN før SIN-CPH neste kveld kl. 2350 :) På United er det konsekvent kun fjøs ledig på denne avgangen.
     
    Xflipper liker dette
  8. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,189
    Bonuspoeng:
    163
    Synes dette er helt strålende, om det er en start eller ei. Gjør det enklere, og nydelig at det viser routing med forskjellige selskaper. Synes det var relativt oversiktelig og i det hele tatt
     
  9. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    United ser fortsatt bedre ut. Her finner jeg forbindelser i BIZ som SAS ikke viser... Sjekket samme dato.
     
  10. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Men nå kan vi endelig se SQ som united ikke viser. Avlaster jo Tallin enormt bare det ;)
     
    bighc and joskje like this.
  11. sutenai

    sutenai Not throw away...

    Innlegg:
    622
    Likes mottatt:
    3,073
    Bonuspoeng:
    93
    Overraskende mye SQ biz tilgjengelig! Me like. Hvis målet er å loppe meg for poeng så tror jeg dette er et godt førstesteg :D Bare så synd feriedagene ikke strekker til...
     
    Shyneno, Ursa and Mg15 like this.
  12. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Men SAS viste ingen tilgjengelige seter når United gjør det. Bør vel være samme database?


    Manger også open jaw søk/multi city...
     
  13. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,063
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg prøvde faktisk noe tilfeldig nå, en reise til Australia fra stockholm midten av desember og retur den 10. Januar. Det som kom opp i retur var jo ganske spennende da, bare at reisen er i economy. Melbourne-Lax med united og videre Lax-Stocholm med sas, dette blir lovlig å bestille? Trodde jeg hadde lest at man ikke kan krysse tidssoner?
     
  14. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Den booket jeg også i dag. I februar 2019.
     
    Shyneno and Eriksan like this.
  15. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Noen må være de første som forsøker seg :)
     
    Ursa and SVG_flyer like this.
  16. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er ganske sikker på at det er lov å krysse tidssoner :p
     
    funkybob1, animals, McBuljo and 6 others like this.
  17. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,063
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Det er bra :)
     
  18. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,063
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som vet nå som det er mulig å bestille bonusreiser (med star alliance) via sas, om når f.eks lufthansa kjører kampanjer med poeng vil det da automatisk komme opp hos sas også? Jeg tenker f.eks man flyr fra oslo via frankfurt til madrid i business til 50000poeng med lufthansa til vanlig men ved kampanje så setter de det ned til 30 000poeng, og da tenker jeg vil dette gjelde for oss også?
     
  19. S2nes

    S2nes Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg har en booking i April 2019:
    SYD-SIN med SQ232 (C)
    SIN-CPH med SQ352 (C)
    CPH-OSL (sas plus)
    Transit i SIN er på 6t20min, som jeg ønsket å forlenge. Har ringt Tallin og søkt på United, men det har ikke vært/er ikke noe ledig. Jeg sjekket dette også rett før jeg ringte til SAS.
    Den nye linken til SAS viste 2 ledige (C) til LHR med SQ308 (får da over 15t transit).
    Har nettopp snakket med en hyggelig svenske på nr 9150 5400. Han fant de ledige setene og har reservert disse for meg. Han kunne imidlertid ikke beregne/fastsette skatter/avgifter fordi det ikke var SAS-flights. Jeg måtte derfor vente ca 2timer før jeg ringer tilbake. Da skulle beregningen være klar og bookingen kunne ferdistilles.
    Venter nå i spenning :)

    Edit: Ringte tilbake etter 2t. Fikk beskjed om at beregningen av skatter ikke var ferdig og at jeg kunne ringe igjen om ca 1 time. Ringte igjen nå og snakket med Tony. Han hadde ikke mulighet for å gjøre noen endringer på CT-bookinger. Beskjeden var klar: "må alltid ringe Tallin for å gjøre endringer på CT-bookinger". Frustrerende at de to første jeg snakket med, ikke så noen problemer og ikke informerte meg om det samme.

    Det eneste positive så langt er at setene skal være tilgjengelige. Og det er det bare den siden til SAS som viser (så spørs det hvordan dette går med Tallin i morgen)
     
    Last edited: 05. juli 2018
  20. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,711
    Bonuspoeng:
    113
    Om enkeltselskaper i *A kjører kampanjer, så har det ingen betydning for EBP-kostnad. Award Chart vil fortsatt være gjeldene for oss.
     

Del denne siden