Star Alliance Upgrade via Eurobonus - hvor mange poeng?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av The_Dude, 25. febr 2022.

1. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,309
    Bonuspoeng:
    93
    Prøv igjen :) (ble kopier-og-lim feil)

snus_mumrikken liker dette
  2. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,383
    Bonuspoeng:
    183
    Jammen, tusen takk!
    50k poeng eco til biz og 65k poeng biz til first til Asia er ikkje så ille vil eg sei. Utfordringa er jo at det er få bilettklasser som er mogleg og oppgradere….

3. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,934
    Bonuspoeng:
    93
    *A upgrade er nesten helt ubrukelig. Bedre økonomi å booke awardbilletter for CT + 82,5k poeng t/r vs 10k-20k NOK for Y/B billetter + 100k poeng for oppgradering begge veier.. Du får trolig ikke oppgradert uten ledig I/O inventory heller.

4. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,309
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke fullt så ubrukelig som konsept under visse omstendigheter. F.eks. arbeidsgiver har policy på at du kun har lov å bestille økonomiklasse, og du har poeng som er samlet inn via jobbreiser. Hvis man da bruker de poengene på *A oppgradering er alle parter fornøyd:
    • Arbeidsgiver ser at de har betalt for en økonomibillett (selv om prisen trolig var dyrere enn premium semiflex på samme rute)
    • Du kan fly komfortabelt etter oppgradering
    • Skatteetaten er fornøyd for du brukte poengene tjent via jobb i jobbsammenheng, så du og arbeidsgiver slipper å skatte av verdien
    Det er dog forutsetningen om at det må være ledig award-inventory som gjør opplegget fullstendig ubrukbart om dagen.

Cumulus, Lillegutt, OSLOJW and 4 others like this.
  5. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,383
    Bonuspoeng:
    183
    Enig! Har brukt det til dette før, vel kun 1gong med Thai. Men det må da altså være ledig I eller O for og oppgradere eller er det andre bokstavar for oppgradering?

6. OSLOJW

OSLOJW Flyr litt...

Likes mottatt:
    148
    Bonuspoeng:
    33
    Er andre bokstaver for oppgradering (i hvert fall på BR). Pre covid (2019) oppgraderte jeg en eco-flex billett til business med BR TPE-SFO for 30k poeng eller noe via sas-skjemaet på nett.

Etter mye googling/flyertalk fant jeg ut av EVA-flighten måtte ha klasse "Z" ledig, dette kunne man finne ut av ved å ringe EVA CS og møte på en kompetent agent.

Slet i flere dager med sas-skjemaet (det var nede), og telefoner til kundeservice viste at ingen der forstod hvordan dette fungerte (Fikk beskjed av 5 ulike kundebehandlere og "managers" + gullmail om at I/O måtte være ledig. De hadde virkelig ingen anelse om hvordan det fungerte. Ekstremt tilfredsstillende da jeg endelig fikk trykket oppgraderingen gjennom skjemaet og fikk insta-upgrade mens jeg hadde Pontus/Patrik/Ptyvärr live på linjen som insisterte på at jeg ikke hadde skjønt systemet og at ingenting var ledig. Bad dem forklare hvorfor jeg nå plutselig hadde en billett i Business, ble tyvärr stille da..)

Har bare prøvd dette for BR (og fikk det til), fullt mulig det er ulike klasser/bokstaver for andre selskaper.

PVflyer, Spielhaug, Frode789 and 6 others like this.
  7. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,335
    Bonuspoeng:
    113
    Nå tror jeg det gamle skjemaet er borte også?

Del denne siden