Nå har SAS lagt ut banner som informerer om problemer med visning av United-flyvninger i Star Alliance-søket. Gjenstår å se om det er midlertidig eller om det er "teknisk feil" i samme kategori som da SQ først forsvant.
Virker som det har skjært seg mellom United og SAS en stund nå, borte var muligheten for UA connections i USA og United har droppet alt av SAS connections på sine billetter. Synes det begynner å haste litt med å få annonsert overgangen til Skyteam og når vi kan begynne å få poeng på Delta revenue billetter samt booke Delta award billetter.
Med visning ville jeg tolket det som at det er mulig å få tak. Men at de ikke synes på SAS sinn nettside. Noen som har prøvd på tlf?
Takker, jeg skal også følge dette alternativet. Har nok poeng til det meste, men at vi klarer å få det slike billetter for alle fire er vel lite sannsynlig.
4 personer er svært lite sannsynlig i C eller F, uansett om det er ANA via Tokyo eller United via USA.
Fått nytt EBD kort i posten med *A logo. Utløp 06/24 Det er kanskje indikasjon på at overgang ikkje er før juli vertfall.
Det siste (?) offentlige fra Anko for 2-3 uker siden i media var enten juni eller august mht. overgang, de ville unngå verste ferieperioden...
@Storbaba ser ut som Juni kan stemme da med juni. @Rapolo min periode går ut 31.Mars, så med grace skulle eg da hatt diamant ut Juni 25 og ikkje juni 24. Oppnådde diamant status i denne perioden rett før jul (des 23)
SAS tar ikke høyde for fornyet status når de produserer plastkort, så du må bestille på nytt i juli for å få kort med utløpsdato i 2025.
Så over til noe helt annet: Hvilke(n) lounge kan vi bruke på LHR etter *A er forlatt? Vil SAS flytte fra T2?
Tror du er litt tidlig uke ettersom SAS ikke har annonsert fakta ift. faktisk endringer i det praktiske samarbeidet i SkyTeam, selv om en nok kan regne med fortsatt fast track og lounge - men det er uavklart hvordan statusnivåene i EB matches mot de andres nivå med tanke på det som f.eks. er *A gold i dag, og masse mer...
Hvorfor er dette uklart? Sånn som jeg har skjønt det fungerer dette ganske likt i Skyteam. De har bare "sølv" og "gull"-nivå i alliansen (med andre navn) selv om mange av de individuelle selskapene har et nivå over dette. Feks er Flying Blue sine tre øverste nivåer alle Elite Plus i Skyteam.
Ikke prøvd selv, men i forumet på businessclass.com meldes det om at United awards fortsatt kan bookes over telefon.
Spent på hvordan poenginntjeningen min blir på tur til USA nå. Jeg ser at fra Alicante til Denver 20.april så mellomlander jeg i Chicago og flyr videre med United Airlines. På veg tilbake 27. April så flyr jeg med Delta Airlines i USA.
Kommer vel an på hvilket selskap man skal fly med, virker som det er litt mer begrensninger i Skyteam der. Personlig vil jeg gjerne teste Virgin Clubhouse, hvor man kommer inn om man flyr med Virgin, Delta eller Aeromexico.
Det var mer inni hodet enn det som kom på trykk. Jeg tenker selvfølgelig på oss som flyr SAS og nå bruker LH loungen. Har Skyteam noe på T2?