Jeg skjønner ikke den påstanden der. *A har flygninger på Australia med Thai, Singapore, Air New Zealand, ANA, United, Air Canada, Air China, EVA, Asiana, Air India Rett nok så er det en konsentrasjon på de store byene, med Sydney i spissen, men det er mange steder du kan komme fra. Domestic er det værre, men jeg oppfatter ikke at du snakker om det.
Ja, ok, når du sier det på den måten dere har jo rett. Påstanden var vel basert på faktisk opplevelse av gjentatt forsøk å finne greie ruter med bonuspoeng, som ikke er så lett som det skulle vært gitt mengden *A-selskap du nevner. NZ hjelper lite, UA/AC blir veldig lange turer, SG kan man ikke booke med. Med Air China, Asiana, ANA og spesielt Thai, Air India og EVA igjen burde det vært god tilgjengelighet, men rutene dukker ikke opp, man er nødt til å finne alle segmentene selv. Det er bare å ta en stikkprøve på hvilken som helst dato i 2024 med OSL-SYD, noe som burde vært den enkleste ruten.
Skjønner, og du har helt rett. Man skal virkelig være tålmodig, ha kunnskap og ikke minst være tålmodig og fleksibel for å finne noe på hele ruta.
Finner ikke noe om dette, så jeg spør. EB poengene vil bli konvertert til FB Miles, men er det noen som vet eller har en ide om til hvilken kurs?
Siste intervju med KLM sa de også at det på ingen måte var sikkert at EuroBonus kom til å bli Flying Blue. EuroBonus er allerede et sterkt merkenavn i Skandinavia. Hvis det skulle skjedd så blir det som @Upsaker sier, tidligst to år etter at omstruktureringen av SAS er ferdig.
Nei, forskjellen i praksis de neste årene er at vi på et tidspunkt ikke får brukt eurobonuspoeng hos Star Alliance, men må bruke de hos Skyteam sine flyselskaper i stedet. Det er fortsatt Eurobonuspoeng og de kan fortsatt tjenes opp med kredittkort og Trumf.
Men med litt flaks og innsats fra SAS sin side vil vi forsatt kunne booke SQ.. og kanskje noen andre også. NH er en mulighet, TG også, men litt mindre sannsynlig.
Når EB poengene skal brukes hos Skyteam, så må det være en konverteringsnøkkel som blir brukt? Ellers så må de lage et award chart i FB som bare gjelder for EB poengene fra SAS.
Nei, dem må ikke konvertere noe som helst så lenge EuroBonus består. Bare at muligheten for å bestille *A forsvinner og mulighten for å bestille SkyTeam kommer. En poeng vil fremdeles bli en poeng. Det kan selvsagt være at det blir endringer i denne tabellen: https://www.sas.no/eurobonus/poeng/fly-med-poeng/star-alliance-poengtabell/ (Men jeg tror ikke det i begynelsen - dem har mer enn nok å gjøre å få med seg alle medlemmer i det første før det kommer eventuelle "forbedringer".)
Pratet med Aron på sist Diamond event. Det er en ny bookingportal under utvikling, og det kommer mest sannsynlig en form for dynamisk prising med støtte for ulike partnere utenfor alliansen.
Det er tross alt en Star Alliance poengtabell, ikke en Skyteam poengtabell, så tror vi kan anta at noe endrer seg her. Men akkurat hva og hvor mye et det jo nesten umulig å si noe om. Det som påvirker dette mest er sikkert forskjellen i prisen Eurobonus betaler partnerne for å booke reiser til sine medlemmer.
Blir vel som i dag, SAS setter sine egne priser for bonusreiser betalt med EB poeng akkurat som nå i Star Alliance, og vi bestiller turer gjennom EB, ikke FB. Prisene SQ eller LH tar betalt via KrisFlyer eller M&M har jo ikke innvirkning på prisen hos EB i dag, så kan ikke se at FB eller andre Skyteam program vil ha det etter overgangen.
Hvorfor ikke bare ta ett dypt åndedrag, slippe pusten ut igjen. Ta livet med ro, og ha tålmodighet til at SAS publiserer fasiten om noen måneder
Det tolker jeg som potensielt dårlig nytt. Har enda tilgode å se et bonusprogram hvor dynamisk prising har vært til gode for kundene.
Tolker deg slik at det vil publiseres en slags fasit om noen måneder?? Vet du noe om hvilken måned den kommer? Vil denne fasiten baseres på dynamisk beregning, eller komme i tabellformat, og kan den evt lastes ned/benyttes via app?
Den som har svar på alle disse spørsmålene jobber i SAS. Jeg vil tippe på at dette blir publisert i alle kanaler (mail, Facebook, Instagram, dark web og kanskje sms) når ting er på plass. Om det skjer i mars, april, mai, juni, juli, august, september, oktober vet bare Anko. Så synsing om ditten og datten frem til det skjer, er for meg bortkastet tid. Bruk heller tiden på å gi din partner en ekstra god klem, eller ring ett familie medlem og si at du er glad i den personen Oppsummert må vi ha tålmodighet til å vente på en offisiell uttalelse fra SAS.