Starten av 2024 går til Vietnam og Thailand

Tråd i 'Reisebrev' startet av paramberg, 01. jan 2024.

  1. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,907
    Likes mottatt:
    8,217
    Bonuspoeng:
    183
    Takk dere! Koser meg så mye så det blir lite med oppdatering:rolleyes:

    Phu Quoc

    Vi booket Sol by Melia.
    Og Melia leverer konsekvent enormt bra service hver eneste gang jeg har bodd på ett Melia hotell nå. Fikk upgrade til suite men de hadde ikke twin beds så takket da pent ja til ett rom med utsikt istedet. Facility Manageren tok vare på oss under innsjekken, og tyske hotellsjefen kom og hilste på og sørget for at vi fikk egen bil til flyplassen når vi skulle hjem i tillegg til fri minibar og en gratis lunsj:D Melia = superbra:cool:

    Har Melia Platinium gjennom Amex Centurion - og samme opplevelsen var det hos Melia på Koh Samui og nå her i Bangkok (oppdaterer med den i en senere post)

    IMG_8028.jpeg

    IMG_8029.jpeg

    IMG_8030.jpeg

    IMG_8031.jpeg

    IMG_8033.jpeg

    Nå ble dette hotellet litt unna selve sentrum, ikke at det betydde så mye siden nesten alt i Phu Quoc stenger kl 22….? Ble litt for kjedelig for oss så greit å være der i bare to dager. Tipper med samboeren så hadde jeg nok trivdes bedre. Flotte strender og beach bars men alt er spredd når det kommer til restauranter så ble ikke helt klok på «sentrum» selv om de sa det var duong dong som var sentrum.
    Har man vært i Filippinene eller Thailand så vil man ikke bli så imponert over vannet ved strendene:oops:

    IMG_8037.jpeg

    IMG_8042.jpeg

    IMG_8039.jpeg

    IMG_8055.jpeg

    IMG_8058.jpeg

    Tok en tur med verdens lengste kabelbane. Den øya var helt død - anbefales ikke. Ta isåfall banen og bli med på returen med engang :p

    IMG_8046.jpeg

    IMG_8047.jpeg

    IMG_8049.jpeg

    Booket deluxe billetter på forhånd hos VietJet videre til DaNang. Måtte via Saigon - kjekt med deluxe billettene er at de er mulig å booke om. Planen var å lande sent på kvelden i Da Nang men istedet så ble det tidlig flight slik at vi landet der kl 12. Alle turene med VietJet har vært smooth - måtte også ringe kundeservicen og fikk svar på under 2 minutter med god hjelp :D

    IMG_8068.jpeg

    IMG_8195.jpeg
     
  2. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Ahhhhhhh herlig, kos deg @paramberg dette er ser knall ut :)
     
    paramberg liker dette
  3. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,907
    Likes mottatt:
    8,217
    Bonuspoeng:
    183
    Danang

    Sist tur hit var i juni - og må si at Danang er virkelig en bra by. Miami vibes, flotte folk og i nærheten til Hoi An og Hue. I tillegg så er prisnivået så mye bedre enn Thailand. Januar er ikke den beste måneden å reise dit på med tanke på været men vi var heldige med 25 grader og sol hver dag.

    Bodde på Hilton igjen og fikk samme oppgradering som sist til rom med balkong og utsikt:)

    IMG_8077.jpeg

    IMG_8280.jpeg

    IMG_8114.jpeg

    Kun 3 dager i Danang så det ble brukt på en tur ut til Hoi An, en full dag til Hue i tillegg til en del sene kvelder ut med de jeg ble kjent med der forrige gang:D

    IMG_8116.jpeg

    IMG_8117.jpeg

    IMG_8126.jpeg

    IMG_8143.jpeg

    IMG_8141.jpeg

    IMG_8152.jpeg

    IMG_8150.jpeg

    IMG_8146.jpeg

    IMG_8155.jpeg

    IMG_8160.jpeg

    Vietnamesisk middag på en skikkelig lokal vietnamesisk klubb er å anbefale:p

    IMG_8283.jpeg

    IMG_8282.jpeg

    IMG_8092.jpeg

    Turen videre går til Bangkok med VietJet igjen:) Litt over en times flytur direkte. Gikk smooth.

    IMG_8172.jpeg
     
  4. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,795
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Har du litt mer info om utfluktene fra Da Nang?
    Vi skal dit i september (3 dager) og planlegger dagene :)
     
    paramberg liker dette
  5. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,238
    Likes mottatt:
    36,867
    Bonuspoeng:
    293
    Ta en dag og kveld i Hoi An. Dvs byen oppleves best når solen går ned. Markedet og området rundt elven er en lit turistifisert og fin fin opplevelse.
     
    paramberg and indahla like this.
  6. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,795
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Vi vurderer å bo i Hoi An :)
    Men er også interessert i tips ang dagsturer til området rundt.
     
    paramberg liker dette
  7. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,238
    Likes mottatt:
    36,867
    Bonuspoeng:
    293
    Eneste ulempen med Hoi Ann er litt reisetid til strand. Men det er et fint sted med småby ikke storbymaskin følelse. bo gjerne på et av de historiske, gammelbygg hotellene.
     
    paramberg liker dette
  8. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,907
    Likes mottatt:
    8,217
    Bonuspoeng:
    183
    Vi dro utover dit i 14 tiden og kombinerte det med ett stopp innom Marble Mountains samtidig. Er best på kvelden når det er solnedgang. Send meg gjerne en PM så kan jeg gi deg nummeret til en hyggelig sjåfør jeg har brukt. Han snakker litt engelsk kontra mange andre:rolleyes: Brukte han til heldagstur til Hue og Hoi An. Han tar lavere pris enn grab. Så eksempelvis heldagstur til Hue skulle han ha 2 mill VND for (800kr)z Grab lå på 1,3 mill en vei.
     
    Baldrick, drsyk and Insomnia4u like this.
  9. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Dette så bærre lækkert ut @paramberg nå koser du deg hel max ser vi. Kan vi si at du endelig lever livet :)
     
  10. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,880
    Likes mottatt:
    8,506
    Bonuspoeng:
    183
    Supert reisebrev, har 9 dager planlagt i Da Nang og omegn i sommer, så alle tips mottas med takk!
     
  11. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,795
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Reisebrev!
     
  12. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,907
    Likes mottatt:
    8,217
    Bonuspoeng:
    183
    Bangkok

    I Bangkok bodde vi 3 netter på Innside by o_OMelia. Fikk hvert vårt townhouse rom, hadde booket billigste rom og igjen så imponerer Melia med både hvordan man blir tatt i mot og med oppgradering. Hotellet lå være On Nut BTS.

    IMG_8176.jpeg

    IMG_8177.jpeg

    IMG_8178.jpeg

    IMG_8180.jpeg

    IMG_8179.jpeg

    Dagene i Bangkok gikk til litt sightseeing, spise my god mat, rooftop bars og natteliv.

    Måtte jo selvfølgelig innom Tichuana som er blitt så populær på TikTok:rolleyes:

    IMG_8189.jpeg

    IMG_8206.jpeg

    IMG_8198.jpeg

    IMG_8202.jpeg

    IMG_8203.jpeg

    Har gått litt lei av templene o.l men første tur for brosjan til Thailand så må innom:D

    Turen hjem blir med EVA, Austrian, Lufthansa og SAS:) Lager egen post på den.
     
  13. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,238
    Likes mottatt:
    36,867
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for at vi får være med.

    Du har sikkert skrevet det. Men hvordan ordet du status hos Melia?
     
  14. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,907
    Likes mottatt:
    8,217
    Bonuspoeng:
    183
    Får Platinum gjennom Centurion:)
     
    drsyk liker dette
  15. antirealiti

    antirealiti Medlem

    Innlegg:
    143
    Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    63
    Tror jeg mistet opp mot 90% av hørselen min etter én kveld på det som nå heter "New Oriental Nightclub" i Da Nang. Må ha vært 120dB i gjennomsnitt der inne, og vi ble alle hese av å måtte brøle til servitørene :D
     
  16. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,238
    Likes mottatt:
    36,867
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tror dere var på Pandora ikke i Nord-Mexico?
     
  17. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,907
    Likes mottatt:
    8,217
    Bonuspoeng:
    183
    Hahaha ja:p Em ơi lærte jeg meg å rope fra turen i juni, da kommer de raskt bort:rolleyes: Vice City het den her som vi var på. Rå plass :)
     
    antirealiti liker dette
  18. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,907
    Likes mottatt:
    8,217
    Bonuspoeng:
    183
    Gått i ett her etter jeg kom hjem så har ikke tid før nå til å laste opp returen:D

    Returen var med EVA. Jeg er glad i å fly altså men å fly BKK-TPE-VIE(via BKK) kunne jeg fint ha droppet… men var eneste ledige når vi bestilte og med utgått CT så var det ikke vits å endre.

    Var innom litt ulike lounger på vei til TPE for å si ett siste farvel med SQ og TG sin lounge ihvertfall.
    Ikke særlig lysten på alkohol etter ganske mange dager med så det ble å finne en rolig plass hvor cola kunne nytes med noen vårruller:rolleyes:

    IMG_8233.jpeg

    IMG_8235.jpeg

    Brosjan har thai kjæreste hjemme i Norge og fikk beskjed om å lære seg thai, så da ble det innkjøp av bok:rolleyes:

    IMG_8234.jpeg

    777-300ER som gikk mellom BKK til TPE. Hadde forhåndsbestilt mat, kunne ha droppet det:oops: Terningkast 2,5
    IMG_8240.jpeg

    IMG_8248.jpeg

    IMG_8256.jpeg

    IMG_8258.jpeg

    IMG_8260.jpeg

    TPE-VIE med mellomlanding i BKK føles så meningsløst. Man må ut av flyet, gjennom security og vente i lounge til boarding. Når klokka er 02 på natta er ikke det særlig gøy.

    jeg flydde SGN-TPE-VIE med mellomlanding i BKK i juni og, så var litt spent på service denne gangen da den var dårlig sist. De serverte ikke champagne, vann, eller brus ved boarding. Så lite vits å boarde tidlig.
    Dumme med EVA er at man heller ikke får bruke entertainment systemet før man nesten er på rullebanen..

    Men, crewet var kjempe hyggelig, jeg orket ikke å spise 5 retters igjen og hun ble sjokkert over at jeg ikke skulle ha noe mat:rolleyes: flere ganger bort å spurte om jeg var sikker. Ville til slutt bare ha noe enkelt så tok nudlene, da ble hun enda mer sjokkert - ingen utlendinger spiser nudler sa hun:p:eek:

    IMG_8271.jpeg

    Syns den var god! Gjorde seg med ett glass brus til:p

    Sov resten av turen frem til 1t før landing. Tips er å be om å få frokosten da, så slipper man å bli vekt litt over 2t før landing. Funker hver gang!

    Fremme i Wien var det rett til Vienna Lounge for dusj å avslapning før det gikk i ett med Austrian og Lufthansa til MUC og OSL.

    IMG_8275.jpeg
    IMG_8284.jpeg

    IMG_8287.jpeg

    Har blitt en del turer med EVA i det siste, og syns de leverer bra men ikke såå bra:oops:

    Testet ut OSL Domestic lounge i Oslo.
    Den er 10/10 og velger denne hver gang over SAS loungen. Lite folk, god mat og veldig koselig.

    IMG_8296.jpeg

    IMG_8295.jpeg
     

Del denne siden