Takk. Slik jeg forstår det, er endringen at dersom du IKKE får gjennomført fire legs med Aegean, så er det mye vanskeligere enn før (og også vanskeligere enn feks SAS). Mens hvis du får inn fire reiser med dem, så fremstår det fortsatt veldig greit
Diskusjon har hittil vært fokusert på hvor enkelt det er å skaffe gullkort. Hvis man skal ta hensyn til kostnader/omsetning i tillegg, så blir diskusjon litt annerledes. Gull hos A3 kan være billigst, men enklest er vel fremdeles veldig individuelt. For min del så er SAS gull klart enklest på alle måter.
Nei, man får ikke matchet/konvertert et A3 gull mot SK gull. Men for de fleste formål så vil kortet gi samme effekt, Lounge osv. Men den største ulempen etter hvordan det var sist jeg leste reglene, riktignok noen år siden nå, men da var det slik at en bonusreise med A3 kunne ha maks to segment pr vei. Billigere ja, men ikke nevneverdig brukbart for de som bor utenfor de største hubbene..
Litt forskjellig. Business billetter OSL-ATH får man ofte billig i lavsesong. I fjor kjøpte jeg en t/r OSL-ATH i business for kr 3800. Denne ga meg 8000 grunnpoeng. T/r ATH - Gresk øy får du for under 1000 kr. Vedlikeholdstur i år går til Jordan. OSL-ATH-AMM kostet meg kr 1300 i comfort flex som gir ca 3000 poeng pr vei. Du får ikke matchet til EBG, men jeg samler jo selvfølgelig EB poeng som alle andre her og kontoen der får daglig påfyll via cc/Trumf etc.
Så med litt flyt kan man altså i praksis sikre gullkortet årlig med en eneste tur til en gresk øy, via Athen, for ca 5000 kr? Det vil jeg si er overkommelig.
Ja, altså for 5000 klarer du å karre til deg ca 6000 poeng, så da trenger du kun 6000 til som er enkelt å oppnå med 1 tur med SAS til Granka i billigste billettklasse i plus. Fun fact er at reiser i SAS Plus gir mer poeng til A3 en til eget program. En t/r OSL-LPA i A/P klasse gir 2400 poeng til EB og ca 7600 til A3.
Aegan er ikke med på den offesielle star matchen. Noen som vet en e-postadresse jeg kan forsøke å matche på?
Du kan nok være ganske trygg på at de hadde vært på listen hvis de hadde lyst til å tilby statusmatching. Men de kan selvsagt ha sine grunner til å stå utenfor, selv om *A garantert ikke har invitert endel selskaper men ikke andre medlemmer til å delta. Dette er et godt sted å starte: https://en.aegeanair.com/contact/