Statuskunde-shaming, del din story!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av ValdresBjarne, 25. febr 2021.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Men det som skal sies er at det merkes stor forskjell på andre pasasjerer og de ansatte på flyplassen om du har dress eller hettegenser..

    Har vært en god del i CPH og veldig ofte rett fra møter til flyplassen, da alltid i dress og blir alltid ønsket velkommen til bagdrop og vist inn uten spørsmål om stauts.
    De gangene jeg har skiftet før returen, typisk da jeans og hettegenser, så blir jeg alltid stoppet. "Har du gullkort?" eller tilsvarende.

    Er også et eller annet når dressmannen strener nedover mot gaten i full fart med trillebaggen sprettende bak seg, så flytter folk seg gladlig, men når samme dressmannen har pakket bort dressen står jo gjøkene i veien for meg og ser høyst uinteressert ut i å flytte seg :D
     
    magnusant, Earl, Upsaker and 10 others like this.
  2. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Kjenner litt igjen det som står tidligere i tråden, husker ikke hvorfor jeg måtte til skranken, men skulle sjekke inn på Flesland og for over til køen for de med business eller status, der kommer det en kar i dress brøytende inn og skriker "HAR NOEN AV DERE HER HØYERE STATUS ELLER BUSINESS BILLETT?" Jeg hadde god tid og brydde meg ikke med å skrike tilbake at jeg har EBG, fyren brøytet seg deretter helt fremst i køen siden ingen brydde seg med å si noe
     
    Upsaker, mrhaakon, holmen and 2 others like this.
  3. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,934
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje ikke helt sammenfallene med trådstart, men samboeren ble i hvert fall veldig flau over denne episoden. Det var en lørdag ettermiddag vi var på OSL. Det var relativt stille selv om det var pre-covid. Lørdag ettermiddag har jo historisk sett ikke vært den travleste tida på osl. Vi gikk mot fast track, men den var ikke åpen på vanlig måte. Det løste personellet på den måten at de fysisk stoppet den vanlige køa og slapp oss inn først. Da virket det som hun ønsket å synke gjennom golvet :)
     
  4. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    Sånn MÅ det jo være .... selv på BGO gjør de det ...
     
    furlong, Earl, mrhaakon and 1 other person like this.
  5. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,212
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Sånn burde det kanskje være, men sånn er det ikke på Værnes. Her har det aldri (?) vært gullinnsjekk eller annen prioritet, og hvis fast track er stengt så er den stengt. Nordtrøndelag har alltid vært en arbeiderbastion og Jante sitter i folkesjela. Stort sett greit det for min del da jeg vanligvis sørger for nok tidsmargin. En gang måtte jeg dra svartkortet på innsjekk/security pga uforskyldt(*) tidsnød, og da var det bra service fra dragene som geleidet meg foran køene. Mye murring og irriterte blikk fra køene. Sosialt trykk virker, så jeg kjører det løpet kun når jeg virkelig må.

    (*) dog må man huske regelen der jeg kommer fra:
    Hvess du har det så travelt, koffør starta du ikkje i går?
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Slike kommentarer er jo alltid så konstruktive...
    Av mine sikkert 1000 ganger på OSL husker jeg en gang hvor jeg påpekte at jeg hadde dårlig tid til en av de vekterfolka, da fikk jeg en lekse i å beregne god tid..
    Det hjelper jo så jævla mye når det er gate closing og han soppen skal belære meg om å ikke velge det toget som blir forsinket :D
     
    Earl, Grooo, RescueMe and 6 others like this.
  7. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Lærte du da...? ;)
     
    furlong and Grooo like this.
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    Som pendler er det ikke alltid møter avsluttes på tid og planene kan rakne. Da hjelper det alltid å ha mørk farge på kortet ...
    Men det skal sies at nesten alle sikkerhetsvaktene på OSL har samme holdning som @Are beskriver.
    «Du skal ikke tro du er noe! Her er det jeg som bestemmer!»

    Med Travel Pas Unlimited var det litt enklere å ignorere overmakten enn for @Are ...
     
    indahla liker dette
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    ehh.. nei :p

    Til BGO går det jo rundt 100 fly i timen, til KRS er det veldig få alternativ :D
     
    indahla and Eddie47 like this.
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    Dette blir en liten avsporing, men da Braathens og SAS konkurrerte på det verste gikk det fly begge veier hvert 30. minutt, siden prisene var de samme kunne vi bruke SAS billett på Braathens og omvendt. Vi hadde to billettklasser business og økonomi.
     
    indahla and Are like this.
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Tsk, tsk, "En frequent flier beregner alltid plusstid til lounge" gammelt IF ord...
     
    October, Earl, KVTL and 1 other person like this.
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Du må da ikke bo på bygda :)
     
    Are liker dette
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Henger meg på den avsporingen. Men tar med Color Air, den gangen var jeg student og bodde litt utenfor selve bykjerna, ble smått sjokkert en dag det gikk opp for meg at det var hyppigere flyavganger TRD-OSL enn det var bussavganger fra der jeg bodde (Fossegrenda for de invidde) til by sentrum.
     
    SayWhat, Finnks, Eddie47 and 3 others like this.
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    hehe, loungetid på innenriks pendlerreiser?
    Nei, det er ingen sjampis på innenriksloungen :D
     
    RoadKing liker dette
  15. SayWhat

    SayWhat Senior Medlem

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,454
    Bonuspoeng:
    93
    Ta ja, du kan jo være ein rik drittsekk som har betalt cash og ikkje statusdrittsekk i det tilfelle.
     

Del denne siden