STATUSMATCH - Norwegian vil lokke SAS-kunder med «snarvei» til bonusnivå

Tråd i 'Norwegian Reward' startet av interface87, 22. aug 2024.

1. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,185
    Bonuspoeng:
    183
    Det står alltid en tekst som sier noe om at avtalekode kan påvirke CP opptjening.

Men for min del har jeg alltid fått både vanlig opptjening pluss Priority tillegget selv om jeg bestiller med vårt firma sin avtale.

renzor liker dette
  2. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,250
    Bonuspoeng:
    113
    Må innrømme at jeg ikke skjønner bæret av hvordan cashpoints regnes ut. Har gått gjennom de siste bestillingene til datteren min nå uten å klare å regne meg frem til et eneste rundt prosenttall. Men det jeg i hvert fall kan si er at hun har fått mer cashpoints for samme beløp etter match. Også når avtalekoden er brukt.

tobeornot999 liker dette
  3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,185
    Bonuspoeng:
    183
    Ganske enkelt:
    Se prisen på siste siden av bestillingsløpet, trekk fra skattene på totalen. Da står du igjen med beløpet som gir CP med din prosentsats.

Prosentsatsen er høyest for full flex (5%), og lavere på billigere billetter. I tillegg kommer, uansett hvilken billettype, 6% ekstra prosentpoeng CP av det samme grunnlaget som over, dersom man har maxet ekstra-CP'ene man kan velge som fordeler (3 x 2% ekstra er max). Og Priority får 6% alltid (ingen 2%'ere i tillegg)

Jeg flyr mye full flex med DY, og 11% cashback betyr ganske mye penger.

Preference, Maggie and Rscott like this.
  4. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg meldte meg på denne status match’n og bestilte samt gjennomførte to flyvninger innen fristen. Fikk bekreftelses-e-post fra Norwegian med 10 mnd med høyeste nivå i deres lojaliteysprogram. Så langt slt vel.

Bestilte en ny reise hvor jeg tydelig så at jeg fikkalle fordelene, selv på billigste billett. skulle bestille nå bestille flere billetter, men får ingen fordeler utover det den ordinære billettypen gir.
    i følge profilen min er jeg fortsatt på høyeste nivå i Rewards til august 2025. noen andre sol opplever det samme, evt som har funnet en måte å fikse dette på?

Jeg har sendt kundeservice en henvendelse, men det kan jo ta tid.

5. Nordboer

Nordboer Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1

Svarer på mitt eget spørsmål: i dag kom endelig statusmatchen på plass.

6. Reisegal

Reisegal Medlem

Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    Samme her… På appen er alle fordeler borte…

QUOTE="Staralliance, post: 559722, member: 6398"]Jeg meldte meg på denne status match’n og bestilte samt gjennomførte to flyvninger innen fristen. Fikk bekreftelses-e-post fra Norwegian med 10 mnd med høyeste nivå i deres lojaliteysprogram. Så langt slt vel.

Bestilte en ny reise hvor jeg tydelig så at jeg fikkalle fordelene, selv på billigste billett. skulle bestille nå bestille flere billetter, men får ingen fordeler utover det den ordinære billettypen gir.
    i følge profilen min er jeg fortsatt på høyeste nivå i Rewards til august 2025. noen andre sol opplever det samme, evt som har funnet en måte å fikse dette på?

Jeg har sendt kundeservice en henvendelse, men det kan jo ta tid.[/QUOTE]

Staralliance liker dette
  7. travellers4fun

travellers4fun Medlem

Likes mottatt:
    66
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som vet om denne kampanjen er over? Jeg tenkte (litt sent) å gjøre det og ta noen turer med Norwegian, men lenken jeg har funnet er død.

8. Jojo

Jojo Medlem

Likes mottatt:
    113
    Bonuspoeng:
    33
    Fikk bekreftet i dag av Norwegian på Facebook at kampanjen er over, eller "ikke aktiv lenger" som de sa.

Insomnia4u liker dette
  9. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,185
    Bonuspoeng:
    183
    Dumt spørsmål kanskje: men du er sikker på at du er logget inn? Og reisen du bestiller til med deg selv som passasjeren?

Priority hos Norwegian er personlig, og fordelene dukker opp hver gang hos meg etter matching fra SAS.

Fikk feil Cashpoints en gang (vanlige, ikke "de nye" fra Priority), og da svarte kundeservice kjapt og fortalte de hadde ordnet opp nå. Så om du spør dem, trenger du ikke anta at det tar lang tid før svar kommer :)

10. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    864
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor ser du om du har fått rett cash points?

11. Staralliance

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Joda, jeg er sikker på at jeg er innlogget. Logget ut/inn flere ganger på både app og nett, samt slettet app og lastet ned på nytt. Prøvebooket helt fram til belastning på kredittkort for å se om det endrer seg i bestillingsprosessen. Har også sjekket samboers profil og han opplever akkurat det samme.

tobeornot999 liker dette
  12. Staralliance

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Tok kontakt med Reward chat formå få hjelp til å finne ut hvorfor jeg ikke får fordelene mine som priority medlem. De reaktiveres profilen min, og så ordnet alt seg.

LaDuden liker dette
  13. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    864
    Bonuspoeng:
    113
    Der var alle fordelene forsvunnet i appen, men på hjemmesiden har jeg dem fortsatt, med utløpsdato 30. 09. 2025. Er nok litt krøll i systemet dems en plass, så har sendt dem en henvendelse til reward support

14. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,185
    Bonuspoeng:
    183
    Når du spør, fikser de fort opp. Så dette går nok bra :)

15. MariusJS

MariusJS Medlem

Likes mottatt:
    180
    Bonuspoeng:
    43
    Lol, fikk samme feil når jeg prøvde å bestille en billett i dag, men de er jo åpne mellom 08-16 kun mandag-fredag, så det er ikke veldig mye til hjelp, hvem som setter sånne åpningstider på support rettet mot kunder er uforståelig.
    Vanlig support sa bare at dette ikke var deres bord/problem og at de ikke kunne bidra med noe som helst...

Jeg prøvde å booke uten fordeler, for så å legge dem til igjen, og det fungerte.

Rscott liker dette
  16. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,250
    Bonuspoeng:
    113
    Gjennomførte du betalingen først, og så la til ekstra? Jeg har samme problem, og så for meg å måtte vente til de åpner i morgen. Har erfart at de ikke kan rette opp i noe som helst i ettertid. De ber deg bare avbestille og bestille på nytt.

17. MariusJS

MariusJS Medlem

Likes mottatt:
    180
    Bonuspoeng:
    43
    Stemmer, er uansett 24t åpent kjøp, så tenkte jeg bare skulle prøve.

Rscott liker dette
  18. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,250
    Bonuspoeng:
    113
    Kan bekrefte at workaround fungerte. Takker :)

MariusJS liker dette
  19. Shankly

Shankly Medlem

Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Søkte om dette den 24. oktober, men fremdeles ikke fått noe bekreftelse på mail om at matchen er godkjent. Flere som har opplevd like lang behandlingstid?

Del denne siden