STATUSMATCH - Norwegian vil lokke SAS-kunder med «snarvei» til bonusnivå

Tråd i 'Norwegian Reward' startet av interface87, 22. aug 2024.

1. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,187
    Bonuspoeng:
    183
    EDIT: trodde selv også jeg hadde lest noe lignende. Men vilkårene er klare på at det holder å bestille etter match er gitt, og med reward nummer registrert.

Ingen grunn til at reisebyrå billetter ikke kvalifiserer altså.

Derimot har noen arb givere (gjerne statlige) forhandlet en litt billigere pris for at de reisende ikke får CP. Og en *slik* billett kvalifiserer neppe siden den ikke registreres på CP konto-utskriften heller.

Jeg er ute på tur nå, og re-kvalifiserer ferdig 4 dager etter jeg fikk match, for å få forlengelsen for nye 300 dager (i tillegg til de 60 opprinnelige).

Flight 2 er på søndag - og det pleier å ta et par dager før de godskriver CP, så jeg antar at det samme gjelder her.

Holder IF up to date, selvsagt :)

Last edited: 30. aug 2024
    ina and Adrian E like this.
  2. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,187
    Bonuspoeng:
    183
    Let me Google that for you ;)

Vilkårene sier ikke noe direkte om sluttdato, men de kan avslutte tilbudet når som helst - se pkt 7.1

I praksis er det mest sannsynlig at de holder kampanjen åpen i minst et par måneder

https://www.norwegian.com/uk/reward/status-match/terms-and-conditions/

3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,187
    Bonuspoeng:
    183
    Det er nok feil.

Se min forrige post.

4. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,187
    Bonuspoeng:
    183
    Mange posts fra meg her nå, men jeg kan legge til at jeg lett fikk en gratis kaffe fra engelsk-talende cabin crew dame.

Trengte ikke si noe - hun visste uten videre at en gratis varm drikke var inkludert med statusen.

Viste bare profil-siden i appen, slik de skriver.

ina, Adrian E, RoadKing and 1 other person like this.
  5. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,187
    Bonuspoeng:
    183
    Absolutt! Og ikke glem 6% høyere CP opptjening enn du ville hatt uten statusen :)

Blir endel penger av det fort, nærmere 400 kr i retur CP på min full flex London billett i dag.

ina liker dette
  6. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    744
    Bonuspoeng:
    93
    Flere som søkte noen dager etter denne posten ble opprettet og fortsatt ikke har fått noen match? Passer egentlig fint med mer tid.. men vil ikke falle helt utenfor :p

Never mind! Sjekket i appen nå og har fått status, bare ikke noen epost (enda)

7. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,918
    Bonuspoeng:
    293
    Status godkjent etter en snau uke.

ina and Insomnia4u like this.
  8. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,250
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje greit å vite for de som har fordeler via foreninger osv.: Du risikerer faktisk å miste fordeler du har fått gjennom Norwegian Reward Priority.

Jeg booket en billett i forgårs til datteren min som har matchet fra EBG til Norwegian.
    Hun er i tillegg medlem av legeforeningen (DNLF) som kun gir gratis fasttrack. Fordi dette var registrert i profilen mistet hun gratis setevalg. Merkelig nok fikk hun ekstra bagasje. Jeg gjennomførte bookingen uten setevalg og ringte kundeservice i dag. De kan ikke legge til gratis sete i etterkant, og forklart at det var på grunn av at DNLF-koden var brukt i bookingen (skjer automatisk) at det ikke var mulig.

Det er derfor viktig at de som har tilsvarende medlemsskap i profilen sin sørger for å fjerne dette manuelt før booking.

Last edited: 03. sept 2024
    ina, Insomnia4u, tobeornot999 and 2 others like this.
  9. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    864
    Bonuspoeng:
    113
    Ble plutselig i stuss her. Fikk match forleden dag og hev meg rundt for å bestille en tur midt i November. Alt så greit ut men nå slo det meg plutselig at midt i November er mer enn 60 dager frem i tid. Har foreløpig ikke bestilt noen reiser med dem de neste 60 dagene. Da forsvinner alle fordelene igjen før jeg får reist i November? Eller gjelder status fra bestillingstidspunkt? Teksten i eposten hvor matchen er bekreftet kan tyde på det?

10. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,187
    Bonuspoeng:
    183
    Har gjentatt meg selv til det snart kjedsommelige i denne tråden :)

Vilkårene er både lettleste og tydelige.

Du mister alle fordelene dersom du ikke både bestiller og reiser 2 legs med Norwegian innenfor 60 dager etter de bekreftet match.

Utløpsdato er tydelig oppgitt på Norwegian reward web som man kan komme til enten i nettleser eller via appen.

NoLimit and Insomnia4u like this.
  11. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,187
    Bonuspoeng:
    183
    For å følge opp, og bekrefte igjen at Norwegian har solide IT systemer:

Fikk match 28. August.

Reiste OSL-LGW 30. August, og LGW-OSL 1. September.

I dag, 3. September, var alt oppdatert på konto, og Reward Prio utvidet til ett år.

Virker forøvrig som de tildeler statusen med utløp i slutten av måneden man ble tildelt status - men +1 år selvsagt.

Synd jeg fikk statusen rett før månedsslutt :p

Screenshot_20240903_173825_Chrome.jpg

12. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    864
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg synes det står ganske tydelig i eposten som bekrefter at man har fått statusmatch at fordelen gjelder alle bestillinger som gjøres de neste 60 dagene:

"Din Norwegian Reward statusmatch har vært vellykket. Du har nå Norwegian Reward Priority og tilgang til alle fordelene i vårt lojalitetsprogram. Du vil få alle de nye fordelene på alle bestillinger du gjør på Norwegian.com fra og med i dag, og i de neste 60 dagene."

Har som sagt gjort en bestilling i november, og i bestillingsbekreftelsen står det at jeg har håndbagasje, innsjekket bagasje, fast track osv. Sete fikk jeg og velge gratis.

Jeg skjønner at ho SAS ville alt dette forsvunnet hvis jeg ikke rekvalifiserer, men hvis det samme skal gjelde hos Norwegian så burde dem ha ordlagt seg annerledes i eposten dem sender ut for å bekrefte statusmatch.

ina liker dette
  13. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,998
    Bonuspoeng:
    93
    For meg ser det ut som du har rett, i motsetning til tilfellet i *A og ST hvor det er status på avreisetidspunkt som er tellende, ser det ut som Norwegian legger til og "låser" fordelene til den enkelte billett på bestillingstidspunkt.

Ref. vanlige Norwegian reward vilkår/faq:
    Aktiverte fordeler kan kun benyttes idet du bestiller flyreisen.

Det er derimot helt tydelig i vilkårene for statusmatch at disse flygningene ikke vil telle for å forlenge status, sett bort fra vanlig opptjening.

14. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,187
    Bonuspoeng:
    183
    Beklager om jeg komplett har misforstått deg.

Trodde du snakket om kvalifisering for å beholde statusen hos Norwegian.

Men hvis du er inneforstått med at du mister statusen, kan jeg vanskelig tenke meg at de tar fra deg sete-bookingen selv om reisen først skjer mer enn 60 dager ut. Fast track access, priority boarding og lign er derimot lettere å "dynamisk ta bort" fordi de først dukker opp på boarding passet like før avreise.

Hva vilkårene sier om dette er lett å lese, og det har jeg ikke sjekket for denne situasjonen.

15. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    864
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skjønner godt at jeg må ha to flyginger med Norwegian før utgangen av oktober for å forlenge status i et år. Men det er sekundært, og skal vurderes opp i mot forskjellige faktorer.

Spørsmålet mitt gjelder for den ene reisen jeg har nådd å bestille nå for November, hvor jeg har tenkt å bruke fordelen med stor håndbagasje. Fast track og priority boarding er og kjekt, men kan man overleve uten.

Så spørsmålet er hvordan fordeler jeg sitter igjen med på bestillingen gjort nå, som jeg har status, men hvor reisen gjennomføres når status evt har gått ut.

16. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,187
    Bonuspoeng:
    183
    Spørsmålet ditt er besvart under punkt 4 her:
    https://www.norwegian.no/reward/fordeler/

17. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,249
    Bonuspoeng:
    183
    Gikk radig det her. Siste flyvning i går ettermiddag, og bekreftelse på fullført match i dag.

IMG_2177.jpeg

EndreD, Cumulus, tobeornot999 and 5 others like this.
  18. Squanchy

Squanchy Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    53
    Har lest at noen har lagt til Reward nummer på eksisterende booking gjort før status match, og fått fordelene til Priority i etterkant. Lurer på om noen her har erfaring med dette?

Ønsker å gjøre en bestilling nå, men venter enda på status match jeg sendte inn for 3 dager siden. Vurderer å bare bestille nå, i håp om at det vil fungere og at bestillingen vil telle i kvalifiseringsperioden :confused:

19. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,918
    Bonuspoeng:
    293
    Reiste til Malaga med rødnese sist helg, den turen var bestilt *før* statusmatch, jeg skal en ny tur til helgen, da bestilt etter statusmatch.
    Jeg kikket litt på julefly nå, og da får jeg opp at jeg har bagasje, setereservasjon mm inkludert på lowfare. Er det bare tull fra rødnese sin side at det kun gjaldt for bestillinger *etter* innvilget statusmatch?

Noen som har erfaringer å komme med?

20. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,998
    Bonuspoeng:
    93
    Skjønner ikke helt hva du spør om, du har jo gjennomført statusmatch og får bestille med fordeler? Som diskutert noen poster lengre opp er vilkårene klare på at du har fordeler utfra status ved bestillingstidspunkt:
    • Medlemmets tilgang til aktiverte fordeler ved bestillingstidspunktet avgjør hvilke fordeler hos Norwegian medlemmet har tilgang til.

NoLimit liker dette

Del denne siden