.. også når du ikke bor på hotellene. Kaffe er vel for alle, trening for Platinum. (?) Noen som har benyttet seg noe særlig av disse to fordelene? Jeg har kontor i Oslo sentrum, men liker dårlig unødvendig sosial friksjon. Så er nysgjerrig på hvilke hoteller det er enklest å benytte seg av disse to potensielt verdifulle fordelene. Så tenkte å lage en oversikt. Teste noen hoteller selv. By, bydel: Hotel: Trening: Kaffe: Noen som eksisterende erfaringer å dele? Trening:
Vet ikke helt med enkelheten, men har benyttet treningsfordelen på Hub og det fungerte fint. Viste medlemskap på telefonen og fikk et eget nøkkelkort som ga adgang til trening (og spa).
Har brukt dette noen ganger, og liker Amerikalinjen fordi det ligger sentralt og har gode dusjer. Sjelden folk sammen med meg. Bra kaffe! Clarion Oslo er også ok, men mangler dusj og skifterom, og litt flere folk. Kaffe greit, men ikke så bra sitteplasser. The Hub har bra trengingsrom, og bra skifterom og dusj. Fint med kaffe Comfort hotellene har ofte dårlig vedlikehold og mangler dusjer.
Jeg henter ofte gratis kafe her i Trondheim, selv om jeg kun er stolt "Blue" medlem. Hver eneste gang har jeg også fått et smil i tillegg til kaffen, så det fungerer veldig bra.
Flere av hotellene i Oslo Sentrum har en nespressomaskin litt gjemt i resepsjonen. Jeg henter bare der jeg.
Har hentet kaffe flere ganger på hotellene på sørlandet. Fungerer utmerket det. Henter det gjerne bare selv jeg, helst uten å si noe. Noen ganger har dem kaffe stående på termos ute for å ta, noen har tilgjengelig kaffemaskin, andre må man spør. Prøvd treningsfordel i Arendal, fikk kort til nr1 fitness da. I Kristiansand er det trening nedenfor så da er det ekstra digg å kunne benytte badstu HVIS den er skrudd på da.
I tillegg til nevnte steder for trening i Oslo, har jeg også prøvd Comfort hotel Børsparken og The Thief. Begge steder har helt ok treningsfasiliteter. Comfort mangler dusjfasiliteter (det er på rommet). Ved henting av kaffe spør jeg alltid resepsjonen eller baren. Når jeg er i baren spør jeg av og til om de har kaffe latte, noe som stort sett gir uttelling (men ikke alltid). Det verste som kan skje er å få et nei, vi deler kun ut svart kaffe. Clarion the hub og SonSpa pleier i alle fall å dele ut kaffe-latte .
Ble du sett "rart på" I Thief, eller var alt helt greit? Gjort det flere ganger? Er LTP selv, men ser for meg at topp-hotellene Thief, Somerro, Amerikalinjen osv fort blir litt sure hvis man faktisk bruker fordelen mer enn 1 gang pr mnd feks?
* Treningsanlegget til Thief ligger på siden av hovedinngangen, ved SPA-et. Jeg er alltid blitt tatt godt imot her. Treningsrommet er forholdsvis lite, men kvaliteten på utstyret er bra. Flott garderobe . * Sommerro slipper ikke inn status kunder, siden det står i medlemsbetingelsene at en ikke har tilgang til treningsfasiliteter på hoteller som selger månedsabonnement. * Amerikalinjen er alltid hyggelige, men jeg har ikke benyttet treningsanlegget deres så mye. * Clarion The Hub er favoritten min. Her er resepsjonistene alltid hyggelige. Det var en periode jeg brukte dette anlegget som erstatning for SATS. Etterhvert kjente resepsjonistene meg igjen, og ønsket meg velkommen tilbake . Her slapp jeg etterhvert å vise status bevis blant noen resepsjonister. Stamkundefordelen . For å svare på spørsmålet, så kan du godt trene ukentlig på et hotell uten at det er noe problem. Det er i alle fall min erfaring.
Knall! Og takk for utfyllende svar Da skal jeg sjekke ut Thief nå i første omgang, siden jeg ofte er i nærheten.
Clarion Gardermoen har et helt greit treningsrom i kjelleren med flott garderobe. Alltid bunker med rene håndklær osv. Det er også badstue der, men det er ikke noen temp på den, sist lå den på rundt 55 grader. Blir jo ikke svett engang av det.
Tips da er at du sjekker på utsiden om det er en knapp for å få høyere varme i badstuen @jvsandem . På mitt SATS holder badstuen 55 grader for å spare strøm. Skal den brukes må det tykkes på en knapp som er plassert ved siden av inngangen til dusjene. Tar ca. 20- 30 min så blir det ca 80 grader i badstuen. Blir dårlig badstu med 55 grader.
På Amerikalinjen går du til Baren der frukost serveres, til høyre når du kommer inn. Får en stoooor kopp med filterkaffe, og kan sitte der det ikke er dekket opp! (Toalett i kjelleren!) Resepsjonen gir deg kort til treningsrommet! Ganske lite, men bra utstyrt(litt lette manualer 24 kg maks), men har trent maks med to andre. Alltid svært rent og gode dusjer!