"Sy" sammen bonusreise

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av elgringo1964, 08. jan 2024.

1. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    735
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har støtt på en liten nøtt (det rimer faktisk..) angående Star bonusbilletter.
    Jeg tenker å fly strekningen EVE-OSL-ATH-JTR og tilbake motsatt vei.
    Utreise EVE-OSL er med SAS og resten er Aegean.
    Hjemreisen vil være 3 forskjellige selskaper, derav JTR-ATH med Aegean.
    På utreisen finner jeg gjennomgående billett hele veien, mens på returen finner jeg kun JTR-ATH og ATH-OSL-EVE, dvs. som to separate bestillinger enda det er mer enn god nok tid på mellomlanding på ATH til at den burde kunne vært gjennomgående.

Spørsmål 1:
    Vil kundeservice kunne sy sammen også returen til å være gjennomgående ? Vil unngå henting og innsjekk av bagasje på ATH om mulig, samt at jeg vil kunne spare endel bonuspoeng ved at reisen t/r blir til og fra samme flyplassene.

Spørsmål 2:
    Hvilken type billetter vil det være man får hos de andre selskapene ?
    Man kan velge mellom Economy og Business.
    Tenker spesielt på det med å kunne endre billetter.

Spørsmål 3:
    Jeg regner med at Star bonus, dvs. billetter hos andre selskaper enn SAS er noe SAS kjøper hos de andre selskapene, slik at dette er "vanlige" billetter ?
    Vil man da senere kunne endre første leg på returen dvs. JTR-ATH til en annen avgang som evt. passer bedre, ref. det med Economy og Business ?
    Det er så god tid på mellomlandingen, at det faktisk er en smule ugunstig.
    Da spør dere gjerne; hvorfor ikke bestille en gunstigere avgang med en gang ?
    Saken har seg sånn at de avgangene finnes, men ikke som bonusavganger.
    Da er tanken at når jeg evt. har fått sydd sammen dette til en gjennomgående reise, og dette forhåpentlivis er vanlige billetter, kontakter Aegean på strekningen JTR-ATH og ber om en endring til en mer passende avgang, evt. mot et gebyr.
    Vil dette kunne gå ?

2. Malmo

Malmo Status: EBD

Likes mottatt:
    915
    Bonuspoeng:
    93
    Mulig å sy sammen men du må ringe inn. Dog kan det være at det er married segments ute å går som gjør at JTR-EVE ikke er mulig selv om du finner JTR-ATH og ATH-EVE hver for seg. Løses raskt ved en telefon til SAS.

Du kan mix og match ECO og BUSINESS på flights men dyreste prisklasse avgjør prisen for hver vei.

Du kan endre reisen så lenge du gjør det inntil 24timer før utreise og at det finnes ledig bonussete. Du kan ikke endre etter reisen har startet.

3. Cumulus

Cumulus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    389
    Bonuspoeng:
    63
    Nei, det er riktig at sas kjøper dem men de er like fullt bonusbilletter som de andre selskapene har lagt ut. De kan kun bookes om til andre bonusbilletter.

4. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    735
    Bonuspoeng:
    93
    Takker så mye for svar.
    Trodde egentlig det var snakk om vanlige billetter med vanlige rettigheter, så det er litt kjedelig at det ikke er tilfellet.
    Må nok ta en telefon til kunde"service", ja.
    Håper det ikke blir tyvärr...

Må man bestille noe først og så ringe, eller ta alt med kundeservice?

Last edited: 08. jan 2024
  5. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,846
    Bonuspoeng:
    113
    Siden du ikke får booket alt på nett med en gang så er det like greit å ringe - det kan jo være at du ikke får til returen som du ønsker og da må finne på noe annet..

elgringo1964 liker dette

Del denne siden