Hei godtfolk, Jeg skal på førstereis til Australia i april, og reiser tilbake i mai. Har booket biz med SQ tur/retur OSL-SYD, og slik det ser ut nå ankommer jeg 16. april, og reiser hjemover 3. mai. Planen er å fordele dagene i Sydney og Melbourne. Foreløpig plan er en natt i Sydney ved ankomst, før jeg flyr til Melbourne 17. april for å være der til 24. april. Deretter fly tilbake til Sydney for resten av oppholdet. Dette grunnet været er litt mer ustabilt i Melbourne jo lenger ut på "høsten" man kommer. Har dere noen konkrete forslag til hotell i disse to byene? Ønsker helst å bo i CBD eller Surry Hills i Sydney, og CBD i Melbourne. Har foreløpig sett meg ut Paradox Sydney og Radisson On Flagstaff Gardens Melbourne (som er overraskende billig i denne perioden). Noen av dere som har erfaringer med disse? Jeg er veldig mottakelig for andre hotellforslag. Budsjettet er maks 2500,- kroner per natt. Beliggenhet og umiddelbare transportmuligheter er det viktigste for meg, men setter selvfølgelig pris på komfort og/eller litt luksus også. Og hvis noen av dere har tips til ting å se og gjøre, som ikke er opplagt (Opera House, Harbour Bridge, Bondi Beach etc i Sydney, eller mat/kaffe-kultur, museer eller en tur til MCG i Melbourne), er jeg veldig interessert i å høre om dette også. Lange dagsturer er ikke fullt så interessant for meg på denne turen. Det får eventuelt bli neste gang Takk på forhånd! Kristian