Take our challenge and earn up to 60.000 EuroBonus points

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tommy777, 20. mars 2014.

  1. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
    Det er vel strengt tatt ikke lodd @bern747 og @Jørgen, men heller en anbefaling fra SAS "basert på tidligere reisemønster". Du bestemmer jo selv hvilken utfordring du vil ta. Men tror mest det er et default valg som kommer opp, da jeg (og de fleste her) også fikk det samme.
     
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    "Lodd" var vel bare slang. Men tydelig at det er litt verre å få de beste tilbudene når man historisk sett reiser ganske mye med bolaget.
     
  3. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk også men mye dårligere enn mange andre her, 9t/r for kun 30K, men jeg skal vel være heldig som fikk i det hele tatt Screenshots_2015-04-09-20-05-19.png
     
  4. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk forrige gang, men har nok flydd for mye med SAS til å få noe denne gangen.

    Min erfaring var at feks BOO-TRD-BGO-TRD-BOO talte som 2TR, men BOO-TRD-BGO-OSL-BOO talte som 1TR. Viktig å booke "rett" da :)
     
    mathiasfe liker dette
  5. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen som har peiling på om denne kampanjen teller som 0,5 per segment eller 1 per tur retur uansett antall? Dette er jo en ganske stor faktor og telle inn. Og ser bare hva som var før, ikke hva som er nå. Jeg flyr langt og sjeldent, så trenger kun 5 t/r for å oppnå 30 000 ekstra
     
    Dash liker dette
  6. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk de 2 forrige på 60.000 & 30.000 og innfridde de kjapt.
    Det & et rimelig tett flyprogram ellers var kanskje medvirkende til at jeg ikke fikk noen innbydelse denne gang.
    Skjønner at de ønsker å tiltrekke seg de som kanskje flyr mer sporadisk, men føler samtidig litt at de som faktisk er storbrukere & lojale kunder også burde vært innkludert uansett.
     
    Last edited: 09. april 2015
    vegardg and Travellingalf like this.
  7. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Hvorfor holder SAS på sånn? Man får nesten inntrykk av at det sikker en gjeng på ett eller annet kontor, og finner på vilkårlige kampanjer rettet mot en eller annen gruppe de plukker ut i blinde. Man hører knapt om det, og sitter igjen som et spørsmålstegn. Har ikke markedsavdelingen til SAS kompetanse i det hele tatt? Tror det at folk som har gått inn i et lojalitetsprogram blir der uten incentiver, når konkurransen drar seg til, og det er mulig å kjøpe businessclass-biletter med toppselskap til halvparten av det SAS krever? Også innen alliansen? Skjønner de ikke at byttekostnaden kryper faretruende ned mot null, for oss som i utgangspunktet er velvillig innstilt til gamle SAS, men som allikevel må snu på våre middels store reisebudsjett? Må si at jeg ikke fatter og begriper hva den markedsavdelingen tenker på.
     
    Trety and vegardg like this.
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Helt enig @Brunello ! Man blir i alle fall ikke "premiert" på noe vis selv om man er relativt trofast til SAS, annet enn via opptjeningen til diverse EB-statuser. Noen vil kanskje si at det er god nok premiering i seg selv, men det er tross alt reiser man har betalt for. Og for meg personlig så er det ikke pga reiser som er betalt av arbeidsgiver som gjør at jeg har EBG, men nesten utelukkende private reiser. Etter evalueringen av EB så er det vel faktisk en enda større andel av privatreiser og OT-oppgraderinger som gjør at jeg fremdeles er EBG.
    Jeg også skjønner at SAS ønsker å tiltrekke seg de som reiser mer sporadisk med slike kampanjer, men lojaliteten til oss som er dumme (?) nok til å være relativt lojale burde være de første som får delta på slike kampanjer.

    Jaja, slik går nå dagene. Tar meg ei pils til jeg. Skål!
     
    vegardg liker dette
  9. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kjenner ikke detaljert til denne nye kamapnjen. Men sist gang de hadde samme opplegget så mener jeg at jeg fikk 2 segmenter tellende som en t/r.

    Må jo uansett si at at muligheten for 30.000 poeng for eventuelt 5 t/r ( som på økonomi bare kan gi ned mot 2500 ) er jo et godt tilbud
     
    Last edited: 09. april 2015
  10. wreilert

    wreilert Galactic Cowboy

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Synes også det er trist at de har kutta Widerøe-flygninger i disse kampanjene :/ Virker forøvrig som at Widerøe fortsatt fronter seg som en del av Eurobonus, men SAS dytter dem ut på sidelinja.
     
  11. pacman123

    pacman123 Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Dette her var jo helt perfekt. 30000 poeng for 5x t/r og ny opptjeningsperiode som starter 30. April.
     
  12. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg skjønner at folk er frustrerte. Det står i mailen min at dette tilbudet er bygget opp utifra hvor mange t/r dem regner med at jeg ville flydd. Og dem regner med 0. Derfor får jeg bonus utifra 1-5 t/r
    Dette burde være noe dem gav til alle ja, og ikke bare til noen få. La oss si at dem ser at noen normalt sett ville flydd 8 t/r. Så gi dem bonus fra nummer 9 til 13 f.eks.
    Helt enig i at dette burde være noe som alle medlemmer burde få og ikke noen utvalgte. Men jeg selv må jo bare være kjempe glad for at jeg fikk det. Blir nok å prøve å ta meg noen innlands eller korte utenlands reiser så jeg får dem 30k poengene ekstra. En en beste pris reise en vei til USA det. Og det er mye for en som for første gang kommer til å oppnå gull i denne opptjenings perioden. (Og jeg vet at dem 30 000 ikke teller inn :p )
     
  13. Dash

    Dash Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Har du mulighet til å sjekke om det samme gjelder nå?

    Vil gjerne vite om OSL-ARN og LHR-OSL regnes som en t/r ;)
     
  14. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    @ packmann. Velkommen som medlem.

    Jeg må nok skuffe deg. Det er kun grunnpoengene som du får på reisene du tar som gir deg opptjening mot status. Bonusen du får på 30 000 for 5 reiser er kun ekstra poeng og teller ikke inn imot status. Husk også at du må ha fått denne kampanjen på mail og at du må melde deg på for å få poengene. Viktig å lese vilkårene. (F.eks sier du at du skal fly 5, men kun flyr 4 så får du 0 ekstra poeng)
     
  15. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    30000 poeng for 8 t/r her i gården.Det skal nok holde hardt.
     
  16. pacman123

    pacman123 Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei, takk.

    Fullt klar over de begrensingene, så ingen skuffelser her. (Og ja, fått mail på 30000 poeng på 5xt/r)
    Når det kommer til opptjeningsperiode så mener jeg at det passer bra siden jeg mer sannsynlig når status på antall reiser, enn på poeng etter devalueringen av EB, så da passer det bra at jeg fint kan få alle reisene på neste periode, istedenfor denne som snart er over.
     
  17. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Ahh. Så bra :) Bra det passer meget bra for flere av oss da. Selv så flyr jeg nesten utelukkende til USA og dette er da en fin mulighet for meg til å kunne mikse sammen et par Norge/ Europa turer og samtidig få tilbake omtrent hver ei krone jeg bruker på dem turene i verdi i poengene. Så blir det nesten gratis å fly på ferie :)
    Jeg får status på poeng og ikke nubbesjangs på segmenter. Har 10 segmenter, men 27050 grunnpoeng. Så segmentene er for meg verdiløse på denne kampanjen.
     
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Er vel ikke så rart at det ikke er noen fest for storreisende folk her..
    De reiser uansett,SAS tjener ikke noe på å gi de ekstra bonus.
    Fikk dette i fjor og måtte ha 12 t/r. Har over 20 flights booket fremover så forstår at de ikke ser noen grunn til å invitere meg, selv om jeg gjerne hadde boostet min poengsaldo litt.. 315 poeng pr tur gir ikke mye.

    Forresten er det ikke nytt at Widerøe ikke er med på dette..
     
  19. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Helt til de lojale medlemmene går lei fordi de føler at lojaliteten belønnes mye dårligere enn for de som legger igjen langt mindre penger i kassa på SAS. Veien mot å flytte omsetningen til andre selskaper blir kortere og kortere for min del.

    For å ta ditt eksempel med 315 poeng pr. leg: For at du skal få samme antall poeng som en som har fått tilbud om å fly 10 legs (33150 poeng) må du fly 105 legs. En må være ansatt i markedsavdelingen i SAS for å forstå at dette skaper god stemning blant de mest lojale.
     
    Brunello and Travellingalf like this.
  20. m.normann

    m.normann Bring back the dragon!

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Har ikke fått, men skulle både ønske jeg hadde fått og hadde trodd jeg var i målgruppen. Har booket 10 segmenter fra august og utover (ny periode da) pluss to i *A som er kreditert til EB, jeg har lav saldo pr idag pga. laber reiseaktivitet de siste årene, men som vil øke med stormskritt med den bookede aktiviteten pluss ekstrapoeng via EB MC. Hadde glatt lagt ut på norgesturné en langhelg for å få det, mye venner og slekt rundt omkring som fortjener besøk eller kunne besøkt noen Radisson-hotell for å bygge status i CC.
     

Del denne siden