Take our challenge and earn up to 60.000 EuroBonus points

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tommy777, 20. mars 2014.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er helt enig i dette. Jeg poengterte kun at det er tilsynelatende slik SAS ser på saken.
    Det er dessverre blitt slik at faste kunder ikke lenger blir satt pris på,men heller at man pusher de beste tilbudene på nye kunder og satser på at de gamle blir av vanen, dette gjelder ikke bare fly men mye annet, eks bank eller forsikring.
     
  2. Dash

    Dash Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Nå er det vel bare en liten andel av de mest lojale som faktisk bruker nettforum til å lese seg opp på disse kampanjene. De aller fleste, om det er en som reiser mye eller lite, vet nok ikke engang om denne kampanjen vist de ikke er invitert.
     
    Rohass liker dette
  3. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er min erfaring og, har tidligere ikke fått disse kampanjene, men nå er det første gang på lang tid at jeg ikke har en eneste booking med sas de neste månedene, og tenker det er derfor jeg nå plutselig er påmeldt. Fikk ikke i fjor da jeg hadde 15 reiser liggende inne.

    Samme med denne bingoen, hadde fått fult brett uten å løfte en finger, ble selvsagt ikke utvalgt her.
     
  4. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ikke korrekt. Du kan endre når som helst, og ser du at du ikke når 5 t/r, kan du gå inn og endre til 4 t/r.
     
  5. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Forskjell på registreringsperiode og opptjeningsperiode :) Du kan kun endre antallet fram til 20. April.
     
    Kjakan liker dette
  6. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Det er helt rett @Kjakan at man kan redigere hele veien og ikke må oppnå det man trodde man skulle. Men det er nettopp her viktigheten av å lese vilkårene kommer inn. Vis man ikke leser disse vil man ikke få med seg dette vilkåret og dermed kunne miste hele bonusen sin.

    For å opptjene Ekstrapoeng må du oppgi det antall t/r-reiser du tror du kommer til å foreta med SAS, basert på vårt estimat som igjen er basert på ditt tidligere reisemønster. Hvis du har gjennomført så mange t/r-reiser som du har oppgitt i Bonus Challenge når reiseperioden er over, opptjener du Ekstrapoeng som angitt på kampanjesiden. Har du reist mindre, får du ingen Ekstrapoeng, men du får selvsagt Grunnpoengene som du ellers ville fått for reisene dine.

    Og det er også sant det som @sexten skriver. Registreringsperioden er fra 9-20 april. Etter dette kan du ikke endre antallet turer du tror du skal ta i opptjenings perioder som er 23 april-30 juni
     
  7. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg mener jo fortsatt at de mest lojale storkunder burde vært automatisk inkludert, samtidig som man skal friste inn sjeldnere reisende.
    Jeg kan akseptere at reisemønster legges til grunn for nivå, og skjønner godt at 5 t/r er utfordring nok for noen, mens andre kanskje godt kunne hatt 10 - 15 t/r.
    Mitt SAS valg, ( og sannsynligvis endel andres valg ) er jo jevnlig langtifra basert på ren økonomi, og jeg vet jo at jeg ofte kunne / burde valgt forskjellig ut ifra økonimisk fornuft.
    Men samtidig så er det følelsen av at det liksom er der jeg hører hjemme, så lojalitet, engasjement & vane spiller mye inn.
    Kanskje burde de også fokusert like mye på beholde & oppmuntre denne type lojalitet, spesiellt i et marked som ofte har så mange lett tilgjengelige rimelige alternativer.
    Denne "litt hemmelige" målrettede måten å gjøre det på kan jo lett bare bidra til å skape irritasjon blandt mange lojale kunder., og en følelseav at de egentlig ikke verdsettes så høyt som de trodde.
     
    Travellingalf and vegardg like this.
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    En tanke kunne vært å få med de med 90+ segment.. De har kanskje noe begrenset interesse for å legge alle reiser med SAS..
     
  9. oddemann

    oddemann Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Er en av de utvalgte.. ikke rare betalingen for å legge såpass mye trafikk til SAS. Capture.JPG
     
  10. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Vi som har blitt for gamle for ungdomsbilletter kan vel klare en t/r for omtrent en høvding, med 499 kr salget som er nå.

    upload_2015-4-10_9-47-49.png

    BTW - de som har laget dette tilbudet fikk nok Meget i geografi - når ble Billund, Helsingfors, København, Reykjavik og Ålborg en del av Norge:D

    Uansett, gode tilbud settes alltid pris på. Men jeg for min del står over denne challengen.

    Det er simpelthen ikke god nok valuta for pengene (mine) etter slankekuren poengopptjeningen gjennomgikk ifjor.
     
  11. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har erfaring med hvordan SAS regner t/r i slike kampanjer?

    Hvis man reiser OSL-CPH-ARN or retur, blir det regnet som 2 t/r?
    Hvis man reiser OSL-CPH på en billett og CPH-OSL på en annen billett, klarer de da å regne det som 1 t/r?
     
    John in The Tower liker dette
  12. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
    Spurte om dette på chatten i dag og da sa han at det vil regnes som 1 t/r.
     
  13. knuttysnes

    knuttysnes Sunnmøring

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    18
    Fikk denne i går med følgende challenge:

    500p - 1 t/r
    3000p - 2 t/r
    7000p - 3 t/r
    15000p - 4 t/r
    30000p - 5 t/r
     
  14. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Ja det var jo det som manglet! Føyer seg jo bare inn i rekken av idiotiske ting SAS kjører igang med. De vil tydeligvis gjerne gi kundene sine til Norwegian så fort som mulig.

    Dypt skuffende!!
     
  15. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg må si meg både enig og uenig. Det hadde vært utrolig fint om det var som tidligere med at 1 leg=0,5 t/r. Dette hadde gjort at jeg med min bestilling i dag hadde allerede gitt meg 2 t/r i kampanje perioden og en mulighet til å klare mine 5 t/r for maks pot.

    Men kan ikke si at det føyer seg inn i idiotiske ting. For kampanjen sier t/r. Og til tross om man flyr en tur med 3 legs hver vei, så er det fremdeles kun 1 tur og en retur hjem. Så dem sier jo kun det som står i kampanjen. Men jeg skal selv prøve å snakke med dem og se om jeg klarer å få et annet svar. Får jeg det så sendes det umiddelbart til min mail, så jeg kan bruke dette som bevis på at dem har opplyst meg feil så jeg kan kreve full pot :p
     
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har tidligere blitt fortalt av chatten at det er "åpenbart én t/r på krs-osl-cph-osl-krs". Alle bestillinger som er på en billett er en t/r.
    Men jammen fikk jeg ikke to t/r tellende uansett..
    Reagerte forøvrig på at support formulerer seg på en såpass nedlatende måte, enda verre er det at de tok feil...
     
  17. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk beskjed på chat at det ville telle som to stk tur/retur. Visstnok samme som det hadde vært ved tidligere kampanjer...
     
    blystan liker dette
  18. panopaul

    panopaul EBD, TBG, CCG, BWP

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Er forskjell på antall t/r i frorhold til reisemønster. Jeg må til sammenligning ha 7 t/r for å oppnå 30000p, mens her holder det med 5
     
  19. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Ja forskjell basert på reisemønster..
     
  20. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Medan f.eks. OSL-ARN-TXL-CPH-OSL vil telja som 1 t/r om eg forsår Albin riktig?
     

Del denne siden