Ok Fikk feilmelding wideroe.no og fikk denne melding hos sas.no Her på vår hjemmeside kan du bare booke en reise med ett (1) stopp. Du må starte og avslutte reisen på samme flyplassen. "Gapet" i reisen kan ikke være lenger enn noen av flyreisene, det er heller ikke mulig å kombinere en internasjonal strekning med en innenriks. Mer kompliserte reiser (flerestopps reiser) må bestilles via telefon hos SAS Customer Contact Center. Jeg prøver meg litt frem, får det sikkert til på et vis
Er bare å søke på sas.no til en destinasjon SAS flyr til, både direkte og via CPH (antar at utgansunktet er OSL), så kan man fint velge direkteflight den ene vegen, og via CPH den andre. Røyk forøvrig selv på et bookingfingerbonanza tidligere i uken, etter å først ha trodd at jeg hadde to t/r booket, men "oppdaget" at det bare var to legs. Så da booket jeg meg 8 legs til over et par-tre dager. 30.000 poeng skal jeg få for de 10 flyturene.
Jeg bruker for det meste momondo.no for sånne turer. Legger inn osl-ham t/r og søker. Etter at søket er helt ferdig velfer jeg staraliance på høyre side og finner turer med 1-2 mellomlandinger hver vei. Derettet sjekker jeg dag for dag til jeg finner en billig dag. Så sjekker jeg hva som blir billigst av der og SAS.no endte opp med med gotogate på begge turene. 19 mai og 21 mai. 840 per tur. men det er feil på bankaxsept systemet demmes. Så må forvente 120 i betalings gebyr. Men man kan betale for begge tyrene samtidig og kun få et gebyr PS: legg til en reise ferdig. Gå tilbake til momondo og finn neste super billige tur med dem. Legg inn så mange du vil og utfør en betaling til slutt. Kanskje vi sees på dem flightene
Fikk forøvrig Atlanta turen til 3945 etter å ha sett på pris 2 ganger om dagen i 3 uker til den slapp noen flere y seter og prisen datt i gulvet. OT rulett neste for pluss eller biz
Med tanke på at 10.000 poeng koster 250 EUR å kjøpe (når det ikke er kampanjer), er det ikke spesielt logisk å dra i gang med MR til fort 2000+ kroner per stk (hvis man ønsker routinger som teller som to x tur/retur) for å opptjene 30.000 poeng. Særlig ikke når grensen er satt på 8 rundturer. Med mindre man på død og liv trenger segmenter/tøysepoeng til statusfornying. Konklusjon: Fortsetter med normalt reisemønster.
For meg så hadde jeg allerede booket turen til USA som hadde 4 av 10 legs inne. Og når jeg fikk dem siste 6 segmentene jeg trengte for 1800 kr inklusive betalings gebyr hos denne tredjeparts siden. Hvorav jeg da får også 2 turer med taxfree som på tobakk og alkohol sparer meg inn igjen den samme summen som dem 6 ekstra legsene så blir det for mitt vedkommende 30 000 bonus poeng, 2500 grunnpoeng og ytterligere 2500 bonuspoeng da SAS dobler alle mine poeng i mai som et lite ekstra plaster på såret for at dem knuste baggasjen min sist jeg var i USA. Så for min del synes jeg at 35 000 poeng for 2 dager med litt flyving uten noen kostnad er verdt det. Det er 35% av en biz tur til USA gratis. Pluss at disse 2500 bonus poengene også vil gi meg det jeg trenger ekstra oppå mitt planlagte reisemønster resten av oppsparings perioden min for å treffe gullstatus. Men vis man må ha 16 legs (8 t/r) og kun har planlagt 2 legs i denne perioden, man ikke har muligheten til å ta seg noen utenlands turer så man får taxfree og dette heller ikke vil hjelpe noe til eller fra på status så er jeg vel egentlig enig i at det ikke er noe poeng i å fly ekstra bare pga dette. Men for mitt vedkommende så er denne kampanjen gull verdt.
Dere som har vært med på denne kampanjen før. Husker dere om dem overfører bonus poengene når man har oppnådd mengden man har oppgitt, eller har dem venta til kampanjen er over og overført til alle på en gang?
Dobbelt sjekket igjen på morningen i dag: Du snakker med AlbinVelkommen til SAS Reisesenter - hva kan jeg hjelpe med? Du skrev: Hei. Jeg har fått dette bekreftet før men jeg har lest så mye fram og tilbake den siste tiden. Angående kampanjen opptjen 30 000 ekstra bonuspoeng så teller opptjeningen sånn som på tidligere kampanjer så OSL - CPH - HAM - CPH - OSL teller som 2 stk tur/retur? Albin: Ja, det stämmer. Du skrev: Supert, tusen takk! Albin: Tack själv och välkommen åter! Albin SAS Norge har forlatt chatt dialogen. Skjemaet er sendt.
Jeg ringte til slutt dirrekte inn til Eurobonus og bad dem om å snakke med en supervicer hos selve Eurobonus som har med kampanjen å gjøre. Og da fikk dem også vite at 5 t/r er 10 segmenter. Så alt regnes ut ifra segmenter. Og det kunne dem garantere siden dem som hadde laget kampanjen hadde bekreftet det til dem når det ble spurt. Og de ble også vist hvor i demmes interne kampanje regler at det var sånn. Så jeg stoler på at det er sånn nå
Husker ikke hva jeg la inn i "challengen". Noen som vet om status er tilgjengelig et eller annet sted?
En eller annen EB-kode må inn, tenker jeg. Noen som har en original link som kan vise oss formatteringen? Finner ikke igjen challenge-mailen fra SAS hos meg.
Jeg har fått mail om at jeg mangler kun en t/r reise på å oppnå målet på challenge. SAS har dreti på draget og føkket opp siste reisen min til Berlin via ARN, slik at det ENE segmentet på denne routingen ikke er registrert på EB-sidene enda, + at jeg følgelig ikke har fått poenegn/segment registrert. Alle de andre segmentene på denne er registrert. Routingen var som følger : TRD-OSL-ARN-TXL-ARN-OSL-TRD. Jeg har fått registrert alle segmentene unntatt TRD-OSL , og det er tydeligvis dette som gjør at jeg får varsel om at jeg mangler en t/r for å nå challenge. Det går ikke an å retro-registrere, og boardingkort har jeg ikke da alt lå på app'en. Noen som har forslag til hva som lønner seg å gjøre ? Har ikke tilgang til gull-mail eller annen fancy "fåtingtilåskjekjapt"-mail da jeg bare er en stakkars sølv-mann. Har sendt en mail til CR , men de har varslet om 3-4 uker behandlingstid, så det antar jeg tar så lang tid. Vil det hjelpe å å ringe EB...eller havner jeg da til Tarnhgesimaratra Kvenilasighina i Kerala-distriktet...?
Jeg fikk også samme varsel men jeg hadde alt fått poengene så det er vel som det står i mail: * Med forbehold om at reisene som inngår i kampanjen enda ikke har blitt registrert.
Jeg tror jeg ville ha prøvd gull-mailen likevel. Vi har vel flere her inne som ikke er EBG eller EBD som har hatt suksess med å bruke den likevel. Det verste som kan skje er vel at du ikke får svar.