TAP Portugal Business: OSL - LIS - BOS

Tråd i 'Reisebrev' startet av dkvt, 05. sept 2017.

1. knutfin

knutfin Medlem

Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    For den som er interessert, kan det se ut som dette flyet (CS-TOS) er det eneste med denne configen. Det andre Azul-leasede flyet (CS-TOT) er levert tilbake, ser det ut til.

Last edited: 08. sept 2017
    FFlyer liker dette
  2. FFlyer

FFlyer Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Det gjør det jo unektelig sårbart for equipment change...jeg krysser hvertfall fingrene for at min tur i helgen går med CS-TOS.

3. knutfin

knutfin Medlem

Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Det ser ut som CS-TOS går fast på LIS - BOS, men det hender vel også at den nye bizen er satt opp der. Tviler nesten på at det blir 2-2-2 på deg.

FFlyer liker dette
  4. krsper

krsper Medlem

Likes mottatt:
    135
    Bonuspoeng:
    33
    Det skal nok gå bra, TAP sin egen oppgraderte kabin ser også bra ut.

Ser iallefall ut som om vi skal ha denne varianten i neste måned. Expertflyer (se vedlegg) viser 3 rader med 5 seter og det korresponderer med det jeg har lest tidligere om deres egne nye Business.

Attached Files:

5. Supersergei

Supersergei Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    Fløy nye config igår...men synes at spesielt 2 seteren var trang samtidig som at det var dårlig lagrings mulighter. Men for all del et bra produkt.

6. FFlyer

FFlyer Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Da kan jeg melde om nytt fly på TP217 (og TP218). CS-TOS er bytta ut med CS-TOO med ny konfig og lukter nytt fly. Ser ut som denne har gått på New York inntil nå. Jeg er hvertfall godt installert i 3A med det viktige på plass:)

IMG_2967.JPG

IMG_2969.JPG

7. knutfin

knutfin Medlem

Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Tøft!
    Hvordan var de to kabinene sammenlignet med hverandre?

8. FFlyer

FFlyer Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kan egentlig ikke sammenligne mot Azul-kabinen (CS-TOS), men jeg kan si litt om den nye biz kabinen som TAP er i ferd med å overhale på sine 332 maskiner.
    Kabinen (CS-TOO) har 23 seter i en litt merkelig konfig.
    Rad 2 (fremste rad/bulkhead) har 5 seter, 1-2-2, hvor det single setet mot vindu heter 2C som indikerer at setet er posisjonert ut mot midtgangen. Dette gjentar seg på rad 4 og 6 og på disse radene er J setene de eneste som ikke har direkte tilgang til midtgang.
    Rad 3 og 5 derimot er 1-2-1. Her finner vi de beste setene i kabinen, særlig hvis du reiser alene, nemlig 3J og 5J. Disse setene er midtstilt med god plass på hver side mot vindu og mot midtgang. 3A og 5A har vesentlig mindre plass og føles litt trange. De 2 bulkhead setene i midten hadde også vesentlig bedre beinplass enn alle andre seter.

Oppsummert, fin og lys kabin med mange likhetstrekk til SAS sin biz kabin, men TAP har pressa inn flere seter som gir en rar/uvant konfig. Greit å være oppmerksom på for dere som reiser fremover.

IMG_2967.JPG
    Sete 3A
    IMG_3026.JPG
    Sete 3J - Best seat in 'da house

IMG_2959.JPG
    CS-TOO

Last edited: 10. sept 2017
    Edvard, SAJblue, view and 11 others like this.
  9. FFlyer

FFlyer Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    ...god mat ombord var det også, selv om man kan undre seg litt over navnevalg på cateringleverandør:)
    IMG_2958.JPG

SASDC8, SAJblue, TigerTravel and 3 others like this.
  10. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    8,847
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ikke ut som de opererer i Norge. Kanskje like greit: www.cateringpor.no

Henrik, Edvard, Are and 3 others like this.
  11. knutfin

knutfin Medlem

Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Allright, vurderte nemlig å gå for de vindusvendte setene når jeg skal i vei, men spørs om det blir tronesete i stedet. Takk for utfyllende rapport.

FFlyer liker dette
  12. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,322
    Bonuspoeng:
    113
    De har litt uvant konfig, som ikke er særlig oppdatert på seatguru og slikt heller. Som nevnt ovenfor første rad kun 2 seter, så 5 seter og 4 seter annenhver rad nedover. Setene i seg selv er som de vanlige i "nye biz" om dagen. Dvs. som de fleste om dagen nå :)

Unngå K setet :)

Ellers er jo servicen på TAP Biz så som så....greit nok...men ikke noe mer. De som er fremst i klagekoret på SAS Biz service burde ta seg en tur :)

13. FFlyer

FFlyer Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Litt mer info om TAP Biz og hva man kan forvente.

Mat og drikke ombord
    Hadde samme meny som @dkvt har skrevet om tidligere i tråden. Roastbiff canapen var slintrete og uspiselig. Jeg likte heller ikke så godt den confit'en (av en eller annen portugisisk fugl?) som var nedsylta i gulrotstrimler, løk og en sursøt gugge. Tomatsuppa fra termos var god og varm med fyldig god smak.
    Valgte torsk med kikertertpuré til hovedrett og den flaket seg greit og hadde fin konsistens med mye smakfull saus. Jeg smakte på Albarinho'en de tilbø, men endte opp med å holde meg til musserende hele flighten. Det var en 2016 Blanc de Blancs fra Louis Pato som var ganske fruktig med bra syre. Når den ble for varm falt den igjennom smaks-og strukturmessig så det gjaldt å få hyppige påfyll:)

IMG_2975.JPG

Til dessert tilbø de ost og is. Jeg synes osten er verd å nevne ettersom den var noe av det strammeste og intenst luktende jeg noensinne har opplevd. I munnen fulgte den opp i samme stil, og selv om jeg prøvde å skylle vekk den stramme, salte og ekle smaken med munnfuller av portvin, ville den ikke forsvinne.
    IMG_2977.JPG
    Alentejano - hinsides kraftig og intens ost

Portvinen var rett og slett nydelig og det var jo også forventa hos TAP Portugal. En 10 år gammel Tawny med flott frukt, fin balanse og trøkk. Den var cc tydelig stolte av å serverte den villig vekk resten av flighten.
    IMG_2976.JPG

Servicen ombord synes jeg var bra. Vennlige og hyggelige selv om all service etter dessert og frem til måltidet før landing måtte man ta initiativ til.

Wifi/IFE

IMG_2973.PNG
    Trenger vel ikke si mer enn at dette er flaut i 2017. Rip-off priser også. Testa ikke IFE, men kjørte et helt ok flight show.

Amenities
    IMG_2972.JPG
    Kul utforming som en sardinboks som kom i forskjellige farger. Pluss til TAP for det! Innholdet var helt ordinært og det du forventer å finne.

Last edited: 11. sept 2017
    mathiasfe, Edin, Eddie47 and 13 others like this.
  14. Good2go

Good2go Medlem

Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    33
    TAP bruker T5 fra JFK, noen som vet hvordan det er å bruke LH sin lounge i T2, eller LX sin i T4?

15. FFlyer

FFlyer Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Har ikke testa LX sin, men LH sin er gode greier. Den har også wine&dine avdeling i 2 etg for F pax. Det hever kvaliteten på Senator delen av loungen et par hakk på mat og drikkeutvalg.
    Husk å legge inn tid til transfer (tog) og security.

16. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,147
    Bonuspoeng:
    293
    Da ble jeg plutselig alenereisende et par dager før avgang mot Boston. Og hva gjør man så? sjekker forum der det står klartekst hvordan jeg bør omprioritere seter fra hyggelig sammen sete. Til 3J og tronsetet med privatliv og plass. Takk takk :)

dkvt and TigerTravel like this.
  17. VirreVapp

VirreVapp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde same ruten selv I November.. Tommelen ned for dårlig service og lite utvalg ombord.. Billig C billet ja, men det var heller ikke mye å skryta av...

18. Brunello

Brunello A heart's a heavy burden

Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Min erfaring er stikk motsatt; servisen til TAP var profesjonell, vennlig og raus.

19. VirreVapp

VirreVapp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    De gikk feks tom for vodka og Gin før første runde med tralla var ferdig! Da var det kun whiskey og cognac å velge i de de kom til meg første gang. Champis var tomt etter 2 flasker... nei, dårlig rett og slett

Del denne siden