Tar SAS en Gillette?

Tråd i 'Nyheter' startet av EndreD, 12. febr 2020.

  1. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Nei nei. Folk må bolle mer! Da blir de i bedre humør og har ikke tid til å føle seg krenka
     
    Are, Kristian, RoadKing and 5 others like this.
  2. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,928
    Bonuspoeng:
    183
    Her er jeg faktisk enig. Brunbeisingen som har foregått her burde vi være for gode til. Dette har tradisjonelt vært et utrolig bra forum som jeg er veldig glad for finnes og jeg håper det fortsetter.

    Det blir en konkurranse i "Se hvor overlegen jeg er moralsk", "Resett-lesere", "krenket", "glad jeg slipper å reise med de fremover" osv som ikke finnes interessant.

    Jeg er derimot spent på å se hvordan bookingtallene til SAS blir fremover. Jeg håper ikke at de taper butikk på dette, men jeg tror deres neste reklamekampanje kommer til å ha en annen profil :)
     
    polvotten, Snacky, kiev and 3 others like this.
  3. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Klart det er min tolkning. Og klart når man lager reklame er det ikke nødvendigvis avsender sin tolkning som teller alene.
    Om du vil snakke så mye om PR så har jeg tilfeldigvis utdanning innen kommunikasjon, og dette innebærer at jeg klarer lett å se manipulering av informasjon når jeg ser det.

    Ja, kanskje kunne SAS ha sett at reklamekampanje kunne misbrukes. Gitt at i dagens samfunnet ting som Sverigedemokraterna er nesten normalisert, de kunne ha sett potensialet for at budskapet kunne vrenge.
    De har kanskje til og med vurdert risikoen for at noen kom til å tro at budskapet var det som står i de første 10 sekunder og ikke i sitt helhet. Dette er lett bevist av det nye klippet de har lastet opp som tydeliggjøre saken.

    Men jeg er nesten rørt at de faktisk tok sjansen.
    SAS har valgt her en subtil måte for å si at denne legitimeringen jeg nevnte oppe er ikke greit. SAS sier at det som gjør oss skandinaver og menneske er vi lære.
    Det er en reklame som går krever kanskje litt mer av seer, men det er faktisk en av de bedre de har laget på en stund.

    Når de sier at de står bak budskapet, og de stenger kommentarfeltet så provosere de enda mer disse du nevner.
    Det er naturlig at det kommer reaksjoner. Og for hver og eneste negativ kommentar som viser truende og konspiratoriske teorier kommer minst to mennesker til å tro at kanskje SAS har helt rett om disse menneskene som kommenterer er alternativet til en verden der folk reiser og opplever ting fritt og med nysgjerrighet ;)
     
    PVflyer and EndreD like this.
  4. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Har du noe belegg for å skrive "en stor andel skandinaver"?

    Til det siste du skriver. Det er på det rene at en del nettverk av rasister og nasister omtalte denne reklamen og kokelerte opp et sett av helt elleville påstander i sitt skadeskutte ekkokammer. Resett gikk totalt i fistel, og kommentarfeltet på de artiklene som omtaler reklamen er forkastelig, skremmende og ikke minst trist. Det er likevel greit å skille mellom krenkekoret og skandaløse nazistiske og rasistiske kommentarene som kom rett etter publisering av reklamen på youtube.

    Hva mener du med mange? Jeg vil heller si "En liten andel har blitt krenket, disse oppfører seg urimelig og bør roe seg litt ned".

    Brunbeisingen? Påpeke at en del kommentarer på youtube of facebook var rasistiske. Det var de, end of story.Hvis du tolker min kritikk av de rasistiske kommentarene i sammenheng med din kritikk av av reklamen så har du tatt feil.

    Til syvende og sist. SAS lager en noe politisk ukorrekt reklame. Det må folk tåle. Det har ingenting med moraliserende holdninger å gjøre, og jeg føler meg ikke overlegen moralsk bare fordi jeg påpeker at folk er urimelige.
     
    fly4fun, EndreD and drsyk like this.
  5. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Det er så ille at noen kaller det rasisme, og å destruere skandinaviske verdier, en hadde analysert kroppsspråk, holdning, uttrykk, mimikk de 2 første minuttene av reklame stuntet og ment det var å frarøve skandinaviske verdier...??? Er folk så hårsåre, ja SAS har tråkket på noen tærn, men ihvertfall ikke min(er født i Norge og ser Norge på som mitt hjemland, med norske verdier og holdninger. hvor muttern og fattern kommer hvem F¤%N bryr seg!) JEG FLYR SAS MED GLEDE...

    EDIT: blir OneWorld mann snart, kanskje jeg kan skylde på reklamen:rolleyes:
     
    holmen and EndreD like this.
  6. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    WORD, og jeg tror faktisk SAS mister noen kunder... Glemte marketing divisjon å TENKE før de publiserte? Greit de ville sette seg på verdenskartet, men å aggregere deres enkelte passasjerer, er vel litt sånn molbo strategi spør du meg?

    Hva gjør de egentlig på markedsføring divisjonen hos SAS utover å heve lønn?
     
  7. PVflyer

    PVflyer Medlem

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    33
    Nei.

    Derfor presenteres det som en mulighet.
     
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,895
    Likes mottatt:
    57,521
    Bonuspoeng:
    293
    Kan du vise hvor dette er gjort?
     
  9. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Basert på hva?
     
  10. PVflyer

    PVflyer Medlem

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    33
    De mange negative tilbakemeldingene SAS har fått i sosiale medier. På youtube har videoen nå 3,6k tomler opp og 58k tomler ned. Høyreradikal mobilisering er ikke den eneste mulige forklaringen på dette.
     
    Snacky liker dette
  11. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Vel,
    det er en tråd på nett og ikke noe spørreundersøkelse med vitenskapelig korrekt sampling.
    Mao. av respekt for alle sin intelligens skal vi ikke gå og tro at dette skal være representativ for noe.

    Ellers må vi begynne å tro på hver og eneste ting mr. Trump skriver og det kan være vanskelig...
     
    drsyk, OttoL and EndreD like this.
  12. KainBenwi

    KainBenwi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    317
    Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    93
    På YouTube må man være logget inn med en bruker for å kunne stemme en video opp eller ned. Det er selvfølgelig ikke noen vitenskapelig undersøkelse, men det gir jo en pekepinn på at de fleste misliker reklamen når den har fått 59.000 tomler ned mot 3600 tomler opp. SAS-reklam.png
     
    polvotten liker dette
  13. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Det eneste det har gitt en pekepinn på er at et stort antall personer og bots har trykket tommel ned.
     
  14. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,647
    Likes mottatt:
    6,647
    Bonuspoeng:
    183
    Se på kommentarfeltene til SAS sin youtubekanal for tiden. Ser dette ut som vanlige skandinaviske sas-kunder? Hvor sannsynlig er det at alle disse 59000 tomlene ned er representative hvis kommentarene ikke er det?
     
  15. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    449
    Likes mottatt:
    1,029
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skal fortsette å fly med SAS, sluttet å fly med Norwegian siden 2018 (flyskam). Neppe, kommer ikke å fly med Norwegian, spesielt med de passasjerer som sa at de slutter å fly med SAS. Vi reisende i SK trenger ikke å sitte sammen med dem.

    Min mening er at tolkning av reklame er helt opp sitt eget, noen som ikke fungerer i krenkeverden. Samme måte det fungerer med romaner i markedet. Altså hva f*** forventer de av?
     
  16. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Merk deg at du stort sett blir beiset brun av de selvsamme som synes reklamen enten var veldig god eller iallefall "helt uproblematisk" og/eller sier at kritikerne ikke skjønte den. Det var tusener på tusener av helt vanlige folk som syntes reklamen var fullstendig feilslått, så ikke tenk på det.

    Faglig sett var reklamen et makkverk, og håndteringen/kommunikasjonen vedrørende kritikken og deretter "relanseringen" fra SAS sin side om mulig enda verre. Tilløpet til å skylde på "en koordinert kampanje" fra facister/nazister/nasjonalister/russiske nettroll etc. var bare grotesk barnslig og tendensiøst.

    Det går ikke an å prestere noe verre enn dette, og for det er SAS under enhver kritikk i denne saken.

    OG, de KOMMER TIL å tape butikk på dette, vent og se.


    Snacky
     
    polvotten liker dette
  17. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Dette tar aldri stopp med boller, nå har til og med SHELL slengt seg på:

    Nyhet!

    På Shell får du nå en unik sjokoladebolle som er rik på fiber og helt uten tilsatt sukker. Nytelse med bedre samvittighet. Du får også kjøpt vår nystekte sjokoladebolle som før.


    sjokoladebolle-riktig.jpg

    Og det uten tilsatt sukker(svindel uttrykk så det holdet, er massivt med sukker for det)
     
  18. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    ILS2 and Sonictravel like this.
  19. staroe

    staroe Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Vi kan takke de nye, frie mediene for at saken ble kjent raskt og effektivt. Resett og noen svenske medier fikk satt søkelys på den skrekkelige anti-skandinaviske filmen, og folk ble forbannet. SAS trakk seg, og klipte filmen til det ugjenkjennelige. Det er et sunnhetstegn at vi skandinaver ikke lengre går og er flaue for vårt opphav, at vi er stolte folk som setter våre verdier, tradisjoner og vår historie veldig høyt. At SAS og noen politisk korrekte globalister kaller det et koordinert angrep, gjør SAS sin adferd bare enda mer patetisk. De skjønner ikke ikke at folk er rasende, og de skjønner hvertfall ikke hvorfor.
     
    NoLimit, polvotten and Snacky like this.
  20. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis du virkelig mener det, er det veeeeldig mye annet fra andre vinkler som også kan (eller bør) kalles "koordinert" ....


    Snacky
     

Del denne siden