Tar SAS en Gillette?

Tråd i 'Nyheter' startet av EndreD, 12. febr 2020.

  1. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Les artikkelen fra faktisk.no og ta deg en bolle du og.
    Hvis disse "mediene" du kaller skal være "frie" må du gjerne begynne å kalle meg for Hennes Majestet Dronningen Elizabeth II.

    Det er dette mareritt er laget av.
    Det er lov å være uenige i en reklame og synes at det kunne være bedre og sutre litt rundt dette.
    Men du må forstå at disse "frie mediene" som er verken "frie" eller "mediene" oppfordre folk til gå ut og faktisk skade de som har jobbet med reklamen.
    Vær glad i ytringsfriheten din, men ikke gå i lag med de som mistolke den som frihet til å true andre mennesker.
     
    holmen liker dette
  2. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    Frie medier? Tror du bør være litt kildekritisk om du tenker at resett leverer den brutale harde sannhet ;)
     
    drsyk and holmen like this.
  3. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Selvsamme artikkel du refererer til avsluttes med følgende setning: "Det er fortsatt mange som reagerer på filmen, men det er helt greit. Nå har vi bedre kontroll på kommentarfeltene igjen, sier John Eckhoff."

    Følte SAS' Eckhoff muligens at han holdt på å miste kontrollen over hva folk ble fortalt mon tro? (slik en annen kjent figur ytret for ikke så lenge siden) :) ...

    Faktisk.no er forøvrig iallefall ikke min primærkilde til hva som er fakta, sant eller sannsynlig.


    Snacky
     
  4. wilhelm

    wilhelm Medlem

    Innlegg:
    90
    Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Oppfatter poster som «Synes ikke SAS skal ta hensyn til krenkede nasser.» og «hva er nassene så sinte for?» som unødvendige her på forumet om disse var henvisninger til andre forumdeltakere, men mulig disse viste til andre kommentarer på youtube/facebook etc, og ikke denne tråden.
     
    Snacky liker dette
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tror ikke det kommer til å gjøre noe utslag. Av de noen og femtitusen som har gitt tommelen ned, er nok brorparten med god margin, noen som reiser en gang i blandt, og som har glemt hele greia når de skal ut neste gang om et halvt år eller så. Da ser de på tilgjengelighet/pris og velger ut fra det, som de har gjort i alle de år.
    Det som vil svi for SAS er om de som er den største melkekua, de som reiser minst en gang i uka skulle reagere, men de kan neppe bry seg mindre.
     
    drsyk, Sonictravel and fly4fun like this.
  6. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Godt folk er forskjellig. Minner om viktigheten av å trekke frisk luft. Enkelte bør kanskje vurdere å sove under åpen himmel i natt.
     
    kiev and Flight Cancelled like this.
  7. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Time vill sjåv (som det heter på fagspråket). Når de for tiden har (den svenske) flyskammen å slite med også, var det ikke akkurat denne markedsstrategien jeg ville valgt fremover iallefall ... :)

    En ulykke kommer sjelden alene og en katastrofe er i seg selv som oftest mange (slike) små ulykkelige hendelser i forholdsvis rask serie ...


    Snacky
     
    Last edited: 13. febr 2020
    polvotten, wilhelm and RoadKing like this.
  8. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Leste du hele artikkelen?
     
    drsyk liker dette
  9. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    Vyrde Redaktør:
    Kan det være en ide å slå denne tråden sammen med krangletråden? Dette er langt mer underholdende enn endeløse diskusjoner om boller osv.
    (Et øyeblikk mens jeg henter mer potetgull og drikke i loungen)
     
    drsyk, trygveat, holmen and 1 other person like this.
  10. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Skjønte du hva jeg mente?


    Snacky
     
  11. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis du synes en ganske så ordinær diskusjon som dette er det samme som krangel, kan du først som sist og svært gjerne opprette en egen tråd du kan kalle "Debatt for Snøfnugg" ... :)


    Snacky
     
  12. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, derav mitt spørsmål.
     
  13. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Helt sikker?


    Snacky
     
  14. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    Hmm...
    Ja, jo, du har rett. Det var altfor lite offensivt (...) til å kunne kalles en krangel. Så da er det bare å følge opp med å jekke opp et par hakk inntil vi er på rett bølgelengde:
    Jeg finner det påfallende at mange inntar en politisk korrekt posisjon og raser mot noen høyrevridde utsagn, samtidig som de i andre tråder skryter av hvordan de klarer å lure seg til førsteklasseturer med kaviar og årgangschampagne på bekostning av noen stakkars flyselskap som såvidt klarer å skrape sammen til parafin til neste flight.
    (Ironi hvis det var uklart. Og et eksempel på at snøflak kan oppstå overalt)

    Men ellers håper jeg poenget mitt var klart: denne diskusjonen har ingen ting her på forumet å gjøre. Det er en ren politikkdiskusjon som bør tas på VG eller andre dertil egnede forum.

    La oss ha champagnediskusjonene i fred uten å politisere hele forumet til bunns!
     
    haifinn, drsyk, holmen and 2 others like this.
  15. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    ... og bare for å balansere forrige utsagn slik at man ikke blir beskyldt for å være ekstrem i en retning:
    Hvorfor skal alle de alltid hakke på SAS som er blant de aller beste på å forsinke Soros-besøkende og KrF som skal på landsmøte? Premie skulle SAS ha hatt, og ikke pæs fra alle brune gærninger der ute!

    Sånn. Nå er jeg dobbel-ekstrem i begge retninger.

    igjen til moderator: kan man være så snill å reformere denne tråden?
     
    drsyk, Kristian and paramberg like this.
  16. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Tror du finner svært få slike i disse kanalene, ikke engang retningssympatisører. Tråden er forøvrig klart relevant for forumet (det er jo Skandinavias (fordums) store stolthet SAS det dreier seg om for svingende) og trenger etter min mening ingen «reformasjon» (og slutt å grin etter moderatorer; de innfinner seg nok først når det faktisk er nødvendig)


    Snacky
     
    polvotten liker dette
  17. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Helt enig, har fulgt med på denne latterlige saken, der den er oppblåst av noen hårsåre mennesker. Siste jeg fikk med meg i VG, var det innringt en bombetrussel til reklame byrået, det var streken over streken, og punktum etter punktum, uten komma og mulighet for mer kommentarer. Er folk totalt gått av skaftet? Er ikke slavehandel eller barnemisbruk dette omhandler...

    Vi flyr SAS, de som ikke flyr SAS er dems problem, og jeg mener politiet bør innsette alle ressurser og få møkka folka som truer med bombe bak lås og slå!!!
     
    Last edited: 14. febr 2020
    Gribb, no-backpacker, fly4fun and 5 others like this.
  18. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    holmen and OttoL like this.
  19. PVflyer

    PVflyer Medlem

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    33
    Snacky and wilhelm like this.
  20. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    holmen and Jan Fredrik like this.

Del denne siden