Taxfree kvote på vei ut av Norge

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Thor-Erling, 11. aug 2018.

  1. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Mye feil her også :p:p:p
     
    Chrisbgg liker dette
  2. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,193
    Likes mottatt:
    22,489
    Bonuspoeng:
    183
  3. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,293
    Bonuspoeng:
    293
    Litt OT i forhold til TS:

    For reiser til og fra Norge, Sverige, Danmark og Finland sier Finansministeren følgende:

    "Følgelig er det for eksempel danske internrettslige regler som bestemmer at avgiftsfri butikk på dansk lufthavn ikke kan selge mer enn norsk avgiftsfri kvote til reisende til Norge."

    https://www.stortinget.no/nn/Saker-...porsmal-og-svar/Skriftlig-sporsmal/?qid=60203

    Om de på OSL gjennomfører dette 100% er en annen diskusjon. Opplevd det samme på Kastrup (reise til Norge) flere ganger at kjøp over norsk kvote blir denied.
     
    milehigh liker dette
  4. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Kva som blir gjort i dag veit eg ikkje, men i mai 2016 (sist eg prøvde) vart eg nekta å kjøpe to flasker whisky på veg til bursdagskalas i Stockholm.
    "Beklager, max en liter sprit til Sverige."
    "Det går bra, eg tek sjansen på å sone nokre veker."
    "Nei, vi har ikke lov til å selge deg mer."

    Men, som sagt, dette er meir enn to år sidan.
     
    milehigh and Eddie47 like this.
  5. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Og det er internt i Norden.. Her er en som skal ut i verda, via IST.. Han trenger ikke forholde seg til samme.. har kjøpt 3 liter sprit på vei til Berlin, null problem..

    C
     
  6. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Hva da?
     
  7. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Vel det har jeg jo ikke sagt. Jeg la inn "bla", altså blant annet, og det har vel etterfølgende postere gitt meg rett i? Helt enig med deg at de sjekker BP fopr å verifiserer at du i det hele tatt har lov til å handle, og det er nok det viktigste, men altså ikke eneste grunn.
     
  8. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Absolutt men svaret mitt er både til det generelle spørsmålet i tittelen, men ikke minst en kommentar til det som fremstår som etterfølgende feilinformasjon fra andre.
     
    Chrisbgg liker dette
  9. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Taxfree- varer inn til EU- land fra ikke EU- land er nogenlunde like kjipe som taxfree inn til fedrelandet. Dog mer interessant når man har med seg varer fra ett Eu- land til et annet, da er det en skjønnsvurdering som går på personlig forbruk til deg og din familie.

    F.eks. helt lovlig å ta med seg 10 liter sprit og 110 liter øl fra et EU land til et annet. Mao. er det vel kun bagasjebegrensningene til flyselskapet som vil begrense deg i teorien.
     
  10. Thor-Erling

    Thor-Erling Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Kan bekrefte at det gikk «som snus» å kjøpe så mye jeg ville i tax Free ved avreise :rolleyes::cool:
     
    RoadKing liker dette
  11. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du skal ta med deg snus, så går det greit så lenge du unngår dødsfellene DBX, SIN og KUL. Hvis du skal til Thailand, så bør du sjekke denne siden :)
     

Del denne siden