Ja, leste den artikkelen. Spekulasjonene gikk ut på å parkere 46stk A388 for godt. Tallene kom vel fra en plass. Men oljenasjonene kan vel også pøse inn endel penger i selskapet så de blir stående.
Og da forsvant Oslo ruta som jeg fryktet.... "THAI Airways stops flying to Milan, Rome, Moscow, Vienna, Stockholm, Sapporo, Fukuoka, Sendai, Kathmandu, Oslo and Colombo".
https://www.facebook.com/sonicethaicrew/posts/2952240811519308?__tn__=K-R Første post. På Thai, men er vel en oversetter der. Nå kan det hende de forandrer det en dag, men tolker det som at Stockholm og Oslo er finito.
Ok. Jeg tolker det mer som en oversikt over hva som starter opp først. Ikke noe nytt om dette på airlineroute eller flyertalk, så jeg velger (tro det eller ei) å være positiv
Bortsett fra at den tilgjengeligheten som var på den ruta aldri hadde dukket opp hos SAS...fikk alltid 2 seter på biz nesten uansett dag. Eller fler. Og med CPH og ARN som backup var det så og si bankers.
Godt poeng, men 60k poeng (med FP) veier opp litt mot 165k poeng. Og så synes jeg SAS business er bedre enn Thai fra Oslo
Dette er en ukorrekt tolkning. Det står ingenting i den thailandske teksten om "finito". Så du kan slappe helt av. TG faser nå inn ruter etter hvert. Posten du sikter til sier hvilke som starter opp 1.juni. Det er ikke passasjergrunnlag til å fly ARN/CPH/OSL-BKK nå. Derfor åpner kun CPH først. Frakt av laks er en viktig del av OSL-ruten og delfinansierer den. Derfor er det lite sannsynlig at de kutter den ut. Tvertimot lanserte de A350-900 på OSL-BKK fra sommerprogrammet 2021. @holmen Jeg har mange gode minner fra SAS-flightene CPH-BKK, men den ser vi nok aldri igjen. Selv ikke fra OSL. SAS har gjentatte ganger uttalt dette, og klarer ikke konkurrere på pris med andre selskap. Derfor CO-share med TG. OM det skulle være slik at både DY og TG tilslutt går konkurs tviler jeg på at SAS går inn på den igjen. Finnair, Qatar, Emirates osv er vanskelig å konkurrere mot, selv om direkte er en fordel (om en ikke reiser first da ). Forretningsreisene ser det også ut til å bli mindre av i de nærmeste årene, nå som mange har blitt vant til videomøter.
Thailand er foreløpig stengt for innreise og transit til 30. juni 2020. Oppdateringer på TG ruter dukker normalt opp her: https://www.routesonline.com/news/thai-airways-international Timetable for Europa denne sommeren: Bangkok – Brussels eff 17JUL20 3 weekly A350-900XWB Bangkok – Copenhagen eff 17JUL20 3 weekly 777-300ER Bangkok – Frankfurt eff 17JUL20 3 weekly A380 Bangkok – London Heathrow eff 16JUL20 3 weekly 777-300ER Bangkok – Paris CDG eff 16JUL20 3 weekly 777-300ER Bangkok – Zurich eff 16JUL20 3 weekly 777-300ER Andre kilder for status: https://www.facebook.com/NorwayInBangkok https://www.regjeringen.no/velg-land/reiseinfo_thailand https://www.caat.or.th/en https://www.bangkokpost.com https://ddc.moph.go.th/viralpneumonia https://www.flyertalk.com/forum/thai-airways-royal-orchid-plus
Interessant utvikling. Det synliggjør veldig godt at bonuspoengene er en smertefull last for flyselskapene. Det er mye snakk om at disse bonusprogrammene er verdifulle for selskapene, men hvis alle de urealiserte poengene ble løst inn vil de slite, noen og enhver.
Grunnen i dette tilfellet med TG er at de er under konkursbeskyttelse og har forbud mot å øke gjeld (og yte refusjon av billetter). Når det er sagt, er det antagelig av samme grunn SAS og andre har stoppet *A bonusuttak da det øker gjelden. Pre-corona var salg av bonuspoeng til tredjepart en god inntektskilde for flyselskap og hotellkjeder, så tviler på at konseptet forsvinner i fremtiden.