de må vel "redde" flya å få de hjem så det er noe penger i boet.. blir fort dyrt hvis fly blir stående rundt omkring, koster mer enn å parkere bilen i oslo! står de for lenge tar vel flyplassen pant i flyet såvidt jeg husker
Ser ut som britiske myndigheter har etablert en form for luftbro for å hente hjem strandede briter .. Danish Air Transport (DAT) er på vei til LGW ..flyet lettet fra Billund kl 08.01 i dag ..
https://www.hangar.no/innleide-fly-star-klare-til-a-hente-thomas-cook-passasjerer/ https://www.hangar.no/leasingselskapene-har-tatt-hand-om-flyene-til-thomas-cook/
Incomplete list of airlines that will operate some of the #ThomasCook repatriation flights bringing passengers back to the UK — EuroAtlantic, HiFly, Miami Air, easyJet, Wamos, British Airways, Virgin Atlantic, Nile Air, Evelop, Atlas, Freebird Continuing list of airlines that will operate #ThomasCook repatriation flights: Titan, Privilege Style, Danish Air Transport, GetJet, AtlasGlobal, Olympus, Sundair, Nouvelair, Maleth_Aero. Kilde: Flightradar24 på Twitter
Alle Ving-fly går som normalt fra i morgen. https://www.aftenposten.no/norge/i/MRWJ80/Alle-Vingfly-gar-som-normalt-fra-i-morgen
Gresk selskap med bare to charterfly. Stansa alle egne ruter i 2018 og nå i september flyr de ikke lenger under eget navn... mulig rute for å hente hjem folk som har komt seg til Madrid for hjemreise?
Veldig bra, ser også av E24 at selskapet har bestemt at de skal fortsette videre. Ingenting er bedre enn det, både for de ansatte og reisende. Det sies ikke noe om hvorvidt de har fått tilatelse fra britisk domstol til å fortsette driften, slik det var sagt tidligere idag at de hadde behov for å få, men jeg vil regne med at hode advokater har sett på og løst den saken. Men boet vil nok trenge penger og spørsmålet står nok på hva som skjer videre med ving. De fortsetter gjerne, men blir solgt ut samlet som en organisasjon.
Condor kommer også til å fly videre i Tyskland, så de har nok fått samme type frikobling der. Fly vil dermed gå mer som normalt igjen fra imorgen i deler av TC-systemet, men det skrives om at folk blir krevd for kontant betaling på hotellene for å få fortsette å bo der, eller sjekke inn. Ving sier at det kan være problemer de neste dagene, men at det nok i større grad gjelder på de hotellene som ikke er i deres skandinaviske gruppe. Altså om man reiser til hoteller typisk for britiske, tyske, nederlandske (... osv) gjester...
Var på tur med Ving/TCAS både i år og i fjor. Er ganske behagelig egentlig. Og det er ikke alle destinasjoner hvor det er billigere å pakke sine egne reiser. Og det er et pluss at de flyr A330 på mange av rutene.
Man kan si det samme om man flyr med TCAS/Ving og blant annet andre ultralavpris som W6 og FR. Siden du har nevnt det, vil jeg spørre deg om hva foretrekker du? Jeg ser forskjellige priser til Australia/New Zealand, QR er bare 500 kr billigere enn SQ med samme dato og tid og klasse. Er det verdt å betale 500 kr ekstra for å tjene eurobonus enn oneworld sine bonusprogram? PS, rett meg opp hvis jeg tar feil
Ving til Thailand og Air Asia X videre Vet ikke. Av prinsipp kommer jeg aldri til å fly QR igjen. Har selv valgt BA/Cathay til Oz neste år.