Til Seoul - i ny leilighet!

Tråd i 'Reisebrev' startet av Modegard, 02. sept 2019.

1. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    1 time var ikke akkurat lang tid for å nyte F loungen. Smakte maten? Takk for at du deler.

Hadde forventet litt mer service på Etihad, etter det Sam Chui mener om dem, dog kan være slik du beskriver mtp. CC og tett pakka fly.

Vel fortsettelsen må blir A-1 på alt ut ifra AUH:)

2. Modegard

Modegard Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,380
    Bonuspoeng:
    93
    Så over til turens høydepunkt, den berømte leiligheten. Jeg gikk fra loungen 5 minutter før oppsatt boardingtid, og boardingen startet kort tid etter (cirka en time før oppsatt take-off). First og biz går om bord sammen, noe som er helt greit. Men tenker som så, at når Etihad velger å ha et så eksklusivt topp-produkt, kunne de også løftet eksklusiviteten med egen ombordstigning, som SQ F (sikkert mange meninger om dette). Men det jeg innså var at mine medreisende i F, kom dinglende typ 10 min før take-off.

Ble tatt imot av kabinsjef og kokken ved ombordstigning og vist til setet 5C. Ble senere flyttet til 2C, da dette var ledig og fremover vendt. Det var ett ledig sete i kabinen, og ingen i residensen. Det første en legger merke til, er selvfølgelig at det bare er èn midtgang i den brede A380 maskinen.
    2019-09-02 22.49.39.jpg
    Dette var en nattflyvning, så ikke alle bilder har like god kvalitet, og kan virke litt mørke.

Selve setet inne i leiligheten er enormt, og man får assosiasjoner til SQ F på 777-300ER. Jeg er litt usikker på om det kommer i ulike versjoner/oppgraderinger, men mener å sett på nett at det finnes i stoff-versjon også (ikke skinn). Det godt å sitte i, og har ulike preprogrammerte sittestillinger.
    2019-09-02 22.46.23.jpg
    Det er masse av lagringsplass rundt setet, og en har også egen minibar ved siden av. Denne var fylt med brus og vann, men kabinsjef forsikret meg om at denne kunne fylles med valgfritt innhold. Kabinsjef var ei hyggelig dame, som virket oppriktig interessert i å gjøre oppholdet så bra som overhodet mulig.

2019-09-02 22.01.10.jpg Egen minibar

Vi fikk Slot-tid cirka en time etter oppsatt avgangstid, noe som egentlig bare var litt digg. Jeg følte et visst press/behov for å sove, så det var en fin unnskyldning for å tilbringe våkentid i leiligheten. Kokken kom innom mens vi ventet, for å snakke litt om mat og sanitære forhold (les: dusj - mer om det senere). Pre-bestilte bare frokosten, og ble enige om bare bestille fortløpende hvis jeg ønsket middag eller annet.

2019-09-02 21.38.07.jpg
    Nattens meny

Vi ble også enige om at dusjen skulle klargjøres umiddelbart etter take-off, slik at jeg kunne gå nydusjet inn i den utdelte pysjamasen fra Etihads eget merke og rett i seng:cool:

Mens vi ventet på take-off, gjorde de klar sengen. Det er fortsatt forholdsvis god plass (sett i lys av at man er i et fly) når den er slått opp inne i leiligheten, så denne var nede under take-off.

2019-09-02 21.53.40.jpg
    2019-09-02 22.18.16.jpg
    2019-09-02 22.45.44.jpg
    Mer om dusj og søvn i neste innlegg.. Nå er det (tidlig) natta i Seoul:)

Last edited: 03. sept 2019
    Bolle, KRS, SAJblue and 42 others like this.
  3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,121
    Bonuspoeng:
    293
    Herlig :)

Og så cigar rom! Jeg må ta en tur.. (I wish)

Sunnfjordingen liker dette
  4. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Helt rått! :D Eneste minuset er vel at det er en nattes flyvning og en "sover" bort den forventet F-servicen. God natt. Forresten hvor er boblene?

Wiolenze liker dette
  5. Modegard

Modegard Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,380
    Bonuspoeng:
    93
    Har kommet meg til London Heathrow, og sitter i SIlverKris-Loungen å titter ned i det sorte hullet.. Et evigvarende prosjekt virker det somo_O

Uansett.. Skal plukke opp tråden fra noen dager tilbake.. Det gikk bare et par minutter fra setebelte-skiltet var slukket til kabinsjefen kom innom og sa at dusjen var klargjort. Inne der var håndklær hengt klare og det lå også gulvhåndkle foran dusjen. Badet har en grei størrelse, men dusjen opptar mye av plassen (Cirka halvparten - derfor ikke lett å ta noen bilder som viser dette godt).
    2019-09-02 23.22.38.jpg
    Jeg var litt usikker på hva skulle forvente, men jeg ble positivt overasket over hvor godt trykket var. Ingen problemer med å skylle ut sjampo etc. Jeg fikk 5 minutter til rådighet, og alle 300 sekundene ble utnyttet til det fulle:) I det hele tatt, en utrolig kul opplevelse!

Baldrick, petterel, Kalsnes and 18 others like this.
  6. Modegard

Modegard Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,380
    Bonuspoeng:
    93
    Etter dusjen var det klart for sengen og litt søvn. Sengen er cirka samme størrelse som en enkeltseng, cirka 90cm. Den er så behagelig en seng kan bli, tatt i betraktning at det en sofa som gjøres om til seng (i et fly). Sengetøyet er mykt og har en behagelig duft, noe som (i mine øyene) er fantastisk når en selv er nydusjet:)
    2019-09-02 22.43.07.jpg

2019-09-02 23.41.34.jpg Skjermen kan vendes 90 grader, så TV på senga er ingen problem.

Det ble omtrent 6 timer på øyet, før jeg ble vekket til frokost. Vi var da 1 time fra Seoul. Det ble 3-retter, cornflakes, eggerøre(laget om bord av kokken) og kaffe og bakevarer til slutt. Alt var helt fortreffelig.
    2019-09-03 06.07.57.jpg
    2019-09-03 06.19.23.jpg

Slik ser det ut når sengen/sofaen er slått opp.
    2019-09-03 12.34.52.jpg

Last edited: 06. sept 2019
    KRS, SAJblue, pgaa and 31 others like this.
  7. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,337
    Bonuspoeng:
    183
    Er det bare jeg som synes at det å sove på et fly er bortimot noe av det beste som finnes?

8. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,121
    Bonuspoeng:
    293
    Det beror vel veldig på hvordan man reiser :)

Eddie47 and drsyk like this.
  9. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Sove kan man gjøre hjemme eller på hytta. F kan ikke soves bort! CC må få kjørt seg litt og boble festen kan ikke settes på pause mens man sover:rolleyes:

petterel, RoadKing, snartur and 2 others like this.
  10. Modegard

Modegard Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,380
    Bonuspoeng:
    93
    Helt enig! Og jeg hadde over 12 timer bak meg på reisefot, og skulle rett i møte. Det ble et slags kompromiss denne gangen:)

11. Modegard

Modegard Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,380
    Bonuspoeng:
    93
    Grenser for mye bobler en kan dytte innpå og:) De hadde forøvrig Charles Heidsieck 2006 i rosé og vanlig. Jeg synes CH er en topp champagne som en NV drikkevin, men jeg hadde forventet litt mer hos Etihad. DP, Krug, LPGS, BGA el.l

12. lMartin

Likes mottatt:
    6,337
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tillater meg å være uenig. Jeg er faktisk av typen som gjerne legger inn noen timer søvn på dagflygninger også. De aller beste flyreisene er de som er lange nok til at man kan gå på en skikkelig boblesnurr, sove noen timer og rekke en ny runde før man lander <3 <3 <3

Jonkebassen, SAJblue, pgaa and 8 others like this.
  13. Modegard

Modegard Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,380
    Bonuspoeng:
    93
    Ruller nå inn på Oslo S etter 23 timer på reisefot:oops: Omveien om Emiratene har vært begivenhetsrik og spennende, men det er en laang omvei - spørs om det blir slik på neste tur. Uansett, tenkte jeg skulle skrive litt om returen, men det blir i løpet av helgen. God helg!

14. lMartin

Likes mottatt:
    6,337
    Bonuspoeng:
    183
    God helg @Modegard og takk for et flott reisebrev.

15. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,121
    Bonuspoeng:
    293
    Modegard liker dette
  16. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for turen og god helg. Joda sove litt er innenfor, husker selv HND-BKK sov igjennom hele den F turen for å lade batteriene for F Loungen og reisen videre med TG F, likevel rakk jeg 3-4 glass Dompa før sluknet;)

Modegard liker dette
  17. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    18,283
    Bonuspoeng:
    293
    Toppers! Både reisebrev og tur :)

Modegard liker dette
  18. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    878,042
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for flott tur så langt.

Air Canada C var svært bra, men dette var flere hakk over!
    Går det an å ha en leilighet for to?

Modegard liker dette
  19. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Ifølge NAV kan en mellomstor leilighet med 2 soverom romme opptil 2 voksene og 2-4 barn avhengig av køyeseng løsning og alder på barna.

RoadKing liker dette
  20. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    8,888
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, men da må du kjøpe to, og ta ned veggen i mellom rom 3 og 4. Connecting rooms.

Modegard liker dette

Del denne siden