Til Sveits for å hente brennevin

Tråd i 'Reisebrev' startet av democomputer, 04. des 2021.

  1. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    5,403
    Bonuspoeng:
    183
    Siste leg i Lufthansa fungerer bra. Begynner å bli en lang dag, men får til å hygge meg med litt pastrami og hvitvin.
    EB751997-F650-448F-9C64-05C89612DBC3.jpeg
    Må stoppe crew når jeg har fått nok hvitvin og avslutter med en cognac til sjokoladen.

    På Gardermoen velger de å la alle fly få bagasjen utlevert på bånd 9, så der var det vanskelig med smittevern.

    Gjennom toll og geleidet opp til en ganske så lang testkø. Flere prøver å argumentere med sivilforsvaret for å rekke toget, men junior mener vi skal testes. Det skal alle. Vi har kapasitet. - Men jeg skal høre med senior hva han sier. Senior kommer og sier:
    «Alle skal testes på grensen når det går an. Vi kan nok være enige om at vi ikke har kapasitet til at alle blir testet før siste toget går. Min jobb er å fortelle dere reglene, så for dere gjøre med det som dere vil.» Så da fant vi et tog. Hørte flere som hadde fått en selvtest nede, og noen slapp gjennom sperrebånd der nede også, så det er sikkert lurt å styre samtalen med første sivilforsvarsmann og ikke siste.

    Takk for turen, alltid hyggelig å skrive når dere er snille med tilbakemeldingene. Until next time!

    K
     
    Travellingalf, pgaa, Upsaker and 23 others like this.
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Artig tur å følge. Takk for skriverier og bilder!
     
    democomputer liker dette
  3. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,412
    Likes mottatt:
    21,239
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for turen! Herlig å se at folk er på farta igjen samt få et innblikk i hvordan andre enn SAS håndterer servering/service etter den delvise gjenåpningen av verden.
    Kos deg med brennevinet!
    Gleder meg til neste trip report :)
     
    democomputer liker dette
  4. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Alltid spennende å reise med deg ut på tur @democomputer , er ikke bare bobler og F, men inspirasjon til andre severdigheter en kan få oppleve(litt sjokolade og øl slår aldri feil), og gjøre short haul om til en aldri så spennende reise likevel. Ser frem til neste utflukt :)
     
    PaalAndre1977 and democomputer like this.
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,187
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for et flott reisebrev
    Takk for turen!
     
    democomputer liker dette
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for turen!
     
    democomputer liker dette

Del denne siden