Vi sov litt lenger i dag siden vi først kom oss i seng etter midnatt i går. Da vi gikk ut av hotellet, så vi Taipei Station på andre siden av veien.
View attachment 135133
Vi var på jakt etter vann og det er kjekt å se at det en Family Mart like like rundt hjørnet. Vi fikk med oss et par "te-egg" (茶葉蛋/cha-ye-dan) og et par flasker vann. På Taiwan kan vann fra springen absolutt drikkes, men smaken er ikke så god. Så jeg pleier å ha noen flasker vann liggende på hotellet når jeg er på Taiwan.
View attachment 135132
Like ved hotellet er det en kjent biffnudler-sjappe. Så vi tenkte at dagens lunsj ble biffnudler (牛肉麵/niu-rou-mian) Den er godt gjemt i en trang sidegate. Denne biffnudler-sjappa har vært her siden 1951 og nå har sønnen til grunnleggeren overtatt driften.
View attachment 135134
Både turister og lokalbefolkning besøker denne sjappa. Så køen var lang. Vi rakk å stå i kø i en halvtime da bildet under ble tattt.
View attachment 135135
Sjappa er ikke stor, kun plass til 20-25 gjester om gangen. Åpningstiden er fra kl. 08:00 til kl. 20:00. Hadde jeg visst at køen skulle bli så lang, så hadde jeg og guttungen kommet hit og spiste sen frokost istedenfor.
View attachment 135136
View attachment 135139
Surkål (酸菜/suan-cai) blir ofte servert sammen med biffnudler. Jeg personlig aldri spiser biffnudler på steder som ikke serverer surkål. Der går grensen!
View attachment 135137
Mens jeg og guttungen ventet på biffnudler, hadde jeg marinert tofumasse (蘭花干/lan-hua-gan) som forrett.
View attachment 135138
Så kom buiffnudler.
View attachment 135140
Så mye surkål pleier å ha når jeg spiser biffnudler. .
View attachment 135141
Etter maten dro vi Carrefour og handlet litt godteri som guttungen vil ha med seg hjem til Norge og jeg kryddere og dressing som ikke kan skaffes i Norge.
View attachment 135142
View attachment 135143
Vis alt...