BKK - TPE
EVA, vil du gifte deg med meg?
Bare for å ta det første først. Bedre service i business har jeg aldri noensinne opplevd.
Boarding skjer på oppsatt tid, og jeg blir hilset med navn idet jeg entrer den vakre kabinen, og fulgt til sete 2A. Dessverre får de ikke lov til å servere champagne før vi er oppe i luften, men no worries, da skal jeg få alt jeg vil ha. Ønsker jeg forresten å spise med en gang, eller vil jeg heller vente til vi nærmer oss landing? Og vil jeg ha champagne med en gang vi kommer i luften? Vil jeg ha noe annet i tillegg? Jeg må dobbelsjekke boardingpasset, for å sjekke at jeg faktisk "bare" flyr business. Dette lover godt.
View attachment 57371
View attachment 57370
Ikke lenge etter take off, kommer crew som lovet med et glass Delamotte champagne, samt en skål med Asias svar på varme nøtter, nemlig riskjeks. Mellom servering til de tidlig spisende, patruljerer crew i relativt hyppig frekvens, for å sørge for at glasset mitt
aldri blir tomt. Noe det heller aldri blir. Bare for å sikre at jeg ikke glemmer hva jeg heter, blir jeg også tiltalt med navn hver bidige gang.
View attachment 57372
En halv flaske senere, drister jeg meg til å spørre om de «tilfeldigvis» har lastet noen amenity-kit ombord. «No sorry, not this flight». Jeg har enten svært dårlig ånde, eller så prøver hun å lette skuffelsen, med å returnere med en tannkost.
Nuvel, det er vel tanken som teller. Jeg spør heller om jeg kunne fått noe mat istedet. No problem!
Til forrett serveres det brød, smør, salat og en form for innbakt kylling. Tomaten er selvsagt kuttet sånn at jeg ikke må lide meg gjennom det gastronomiske marerittet det ville være å også spise den delen hvor stilken er festet.
View attachment 57373
View attachment 57374
Til hovedrett kan jeg velge mellom kjøtt, kylling og fisk. Overraskende nok(?) går jeg for laksen, men tenker at det kanskje ville smakt med et glass hvitvin til. Det skal jeg selvsagt få, så lenge hun får vite hvilken jeg helst vil ha. Et snev av usikkerhet, blir fort avløst med at hun liksågodt henter begge flaskene, hvorav ingen er åpnet, og heller i 2 glass for en aldri så liten smaksprøve. Både vin og mat smaker fortreffelig!
View attachment 57375
Mot normal, drister jeg meg også til med dessert. Den består en sjokolademousse på kjeks, druer og ost. Dette akkompagneres av et glass med portvin, og en nydelig kopp kaffe, før jeg inntar sengeposisjon. Et lite øyeblikk er jeg redd det har blitt for mye champagne, siden jeg har begynt å se stjerner, men etter å ha pusset brillene en ekstra gang, innser jeg det bare er taket i kabinen. Vakkert!
View attachment 57376
En fantastisk flytur, som jeg gjerne kunne ønske varte lenger.
View attachment 57377
Vis alt...