Tilbud hos Qatar og finnair

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Fredrik81, 27. des 2015.

  1. seppma

    seppma Reiseglad

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    43
    Qatar fiz biletter på tilbud er ikke garantert 6+7 timer, reiste i mai og utreisen gikk bra med 6+7 timer, på hjem veien fikk vi vente 7 timer i Doha. Loungen var iskall under natten og servicen begrenset. Skal prøve Finnairs nye 350 i biz. Om to uker. Foredrar en langreise i biz. I stedet for 6+7 timer med mellom landing i Doha.
     
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Der er jeg faktisk veldig enig med deg @seppma
    Jeg vil også heller ha en laaang sammenhengende reise (i alle fall i Biz eller bedre) enn å dele den opp i f.eks. 6 + 7 timer pluss ventetid underveis. Men når det er sagt så er (nesten) alt bedre enn å reise så langt i økonomi og da tar jeg gjerne flybytter underveis om det er det mest hensiktsmessige eller en del rimeligere enn alternativene.
     
    Insomnia4u liker dette
  3. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Fordelen med 6+7 er at man tjener opp nesten det dobble med tier poeng. Om jeg forstår det rett så får man 140 tier poeng per longhaul biz, per vei. Uansett lengden. Det er også mulig å unngå å få flight som har stopp om natten på DOH.
     
    Last edited: 02. jan 2016
  4. seppma

    seppma Reiseglad

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    43
    Det går ikke og fly langhaul fra OSL uten stopp i Doha med Qatar. Man får 70+70 Qpoints
    på en reise i biz til BKK. Det er ikke alltid lett og unngå lang stopp i Doha her er det hvor tidlig man er ute og bestiller som bestemmer stopp eller ikke. Er også enig med @Travellingalf at når man reiser i economi er det fordel med stopp ved lange flighter.
     
  5. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig jeg var litt upresis. Hvis jeg fly OSLO-HEL-BKK i biz så får jeg 40+140 tier poeng per vei = 360.
    Reiser jeg Via DOH med Qatar får jeg 140+140= 560 tier poeng hos BA. Da gjenstår det kun fattige 40 tier poeng for å kunne opprettholde sølv status (tilsvarende gull hos SAS).
    Alltid greit å få strekt på beina, men dumt om man legger opp til å komme sent på kvelden og reise igjen tidlig neste morgen.
     
  6. Tbone

    Tbone Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Har en t/R fra Oslo til Dubai via Doha I Mars, hva vil være det beste alternativet for å oppgradere Osl-DOH og DOH-OSL til business ?
     
  7. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Selv eco er ikke så verst på SAS sine A330-300. Satt på med gammel maskin i pluss til Chicago i november. Og vil si at de nye eco er minst like bra. Skal ha A330-300 på vei hjem også så de frister litt å oppgradere oss til pluss, men om vi får dele en treseter(meg og guttungen) så er det minst like bra. Og da er det bedre økonomi å bruke disse på biz+CT.
     
  8. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Trip report please!
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden