Tilgang til fast track OSL

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av milehigh, 18. april 2017.

  1. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    I utgangspunktet så tolket jeg det også på samme måte som Are og Holmen, men svaret jeg fikk fra SAS når jeg sendte en klage på manglende tilgang var at med en SAS Go billett, så er det kun EB statuskort som gir tilgang. Ikke *A.

    Så da gjenstår det å se om det er SAS eller Star Alliance som feilinformerer
     
  2. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    I følge Avinor:

    Fast Track SAS
    SAS Fast Track ligger ved SAS sitt billettkontor. Denne tjenesten er tilgjengelig for SAS passasjerer som reiser på SAS Business, SAS Plus, Eurobonus Pandion, Eurobonus Diamond eller Eurobonus Gold.

    Fast Track for andre selskaper
    Oslo lufthavn tilbyr også Fast Track for andre selskaper. Denne finner du ved innsjekkingsområde 6. Reiser du med følgende flyselskaper, og har tilgang via ditt reisedokument eller fordelskort kan du benytte denne:

    British Airways, Turkish Airlines, Emirates, Estonian, Etiophian, Brussel Airlines, TAP, Widerøe, Swiss, Qatar, Thai, Lufthansa, Austrian, Finnair, Air France, KLM eller Icelandair.
     
    Xflipper liker dette
  3. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,614
    Likes mottatt:
    7,529
    Bonuspoeng:
    183
    Skal fly Brussels Airlines i Eco.

    Er Eurobonus Gold, og har med en gjest(uten status), får vi da benyttet fast track?

    Går vi isåfall på SAS fastrack, eller den for andre selskaper?
     
  4. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    527
    Likes mottatt:
    1,499
    Bonuspoeng:
    93
    Det er kun en felles fasttrack på OSL. Mener Brussels er med på oversikten av de som har tilgang, og som gull skal du kunne ha med en gjest som skal med samme fly. Uansett er det sjeldent mye tid å spare med fasttrack på OSL.
     
    Lars J and kiev like this.
  5. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,195
    Likes mottatt:
    4,209
    Bonuspoeng:
    113
    I rushtiden på OSL, når flytoget kommer inn, så går sikkert halvparten til fasttrack. Lite å spare der selv om det er ganske effektiv behandling.
    Men det er ofte enda verre på BRU der jeg ofte opplever at fasttrack er betydelig tregere enn vanlig sikkerhet. Husk å speide nedover stripa med tyttebærpoliti før man velger portal!
     
    Lars J liker dette
  6. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    367
    Likes mottatt:
    588
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan er det nå med tilgang på fasttrack i Oslo hvis jeg reiser BA/QR økonomi med QR Gold (oneworld sapphire)?
    Skal vi tro oneworld sine nettsider er det bare Emerald som gir tilgang, på visse flyplasser.
     

Del denne siden