Tilknytt betalingskortet mot Eurobonus (slippe bruke medlemskortet)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Lars J, 06. des 2019.

  1. lobster

    lobster Medlem

    Innlegg:
    42
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    DNB Saga MC og Visa, og NCC MC funket uten problemer her. Kopierte og limte inn kortnr, vet ikke om det har noe å si.
     
  2. sovehue

    sovehue Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    576
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg får ikke koblet mitt DNB Saga MC med EBB-opptjening. "Kortet du prøver å knytte, er ikke kvalifisert for programmet. Vennligst se vilkår og betingelser for kvalifiserte kort."

    "Enkelte banker og kort tillater ikke korttilkobling" står det i vilkårene men det står og at de anbefaler DNB MC med EBB: "Hvis du ønsker å få EuroBonus Ekstrapoeng på alle betalingstransaksjonene dine, anbefaler vi deg å søke om et kombinert EuroBonus Mastercard, EuroBonus American Express eller EuroBonus DNB Mastercard". Usikker på hva som er problemet her. Får ikke samme feilmelding på andre MasterCard-kort som Curve og Revolut.
     
  3. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,276
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du ser bakover i tråden, så fungerer det for noen, men ikke for alle. Jeg tenker at det kan ha noe med kortnummer/produksjonsserie å gjøre. Bestilte selv nytt kort tidligere i år for å få kontaktløs betaling som manglet på det gamle. Dette får jeg ikke registrert.

    Kan noen som HAR fått registrert DNB Saga MC si hvorvidt de har gamle eller nye kort?
     
  4. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,006
    Likes mottatt:
    1,393
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk lagt inn mitt DNB Saga mc på første forsøk. Utløpsdato 05/22. Er vel et par år siden jeg fikk det. La også inn kona sitt dnb saga mc. Det er fra juni 2019.
     
  5. ME262

    ME262 Medlem

    Innlegg:
    194
    Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    93
    Fått lagt inn SAS Amex og SAS MC, men ikke halvannet år gammelt DNB Saga MC :(
     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,905
    Likes mottatt:
    57,553
    Bonuspoeng:
    293
    Det høres logisk ut. Jeg får feilmelding når jeg legger inn det femte sifferet i kortnummeret.
     
  7. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Ditto
    Skjermbilde 2019-12-15 kl. 14.39.08.png

    Har sendt en henvendelse om hva som er greien. Funket ikke med helt nytt PB-kort..
     
    Maggie liker dette
  8. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,276
    Bonuspoeng:
    113
    Da har jeg gravd litt mer. Det ser ut til at DNB Saga har tre 6-sifrede kortserier (BIN - Bank Issuer Information): 5422 51xx, 5401 23xx og 5409 25xx. Av disse er det kun de kortene som starter med den første serien, altså 5522 51xx som fungerer.

    Mitt kort starter med 5401 23. Noen med kort som fungerer som kan bekrefte at deres kortnummer starter med 5522 51?
     
  9. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,306
    Likes mottatt:
    2,445
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg forsøkte å legge inn mitt «nye» DNB MC som jeg fikk tilsendt som erstatning i november. Det er helt tydelig 6.-siffer = 8 for min del som trigger feilmelding, da jeg forsøkte med lavere siffer på den plassen uten å få feilmelding...

    Kortet er med såkalt «Durable Graphics Printing» uten «opphøyd» kortnummer og med ContactLess.
     
  10. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,006
    Likes mottatt:
    1,393
    Bonuspoeng:
    113
    Mitt starter med 5401 23 og ble lagt inn uten problemer.
     
  11. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,276
    Bonuspoeng:
    113
    Overraskende. Hvis du går på nettsiden og forsøker å taste inn 5401 23, så stopepr det før du får lagt inn noe mer.

    SAS_EuroBonus_Member_Portal.png
     
  12. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Rscott liker dette
  13. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,276
    Bonuspoeng:
    113
  14. ChrisTW

    ChrisTW Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Virker som dette er et problem som har oppstått etter oppstart. Jeg fikk lagt inn mitt Saga MC (5401 23) på onsdag i forrige uke uten problemer (og det ligger inne fortsatt). Men som du sier går det ikke an å legge inn kort med samme nummerserie idag...
     
  15. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,006
    Likes mottatt:
    1,393
    Bonuspoeng:
    113
    Prøvde å taste inn nå og får samme feilmelding. Jeg la det inn for en ukes tid siden. Har ikke testet kortet for å se om jeg faktisk får poengene.
     
  16. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,934
    Bonuspoeng:
    183
    Samme her
     
  17. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    OttoL liker dette
  18. coconuts

    coconuts Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Er transaksjonene dine blitt synlige i oversikten på eurobonus.shopping?

    Står nemlig i betingelsene til noen av butikkene at poeng vil blir overført 21 dager etter kjøpet. Men hadde et håp om at transaksjonen blir i det minste synlig i portalen a la slik som på viatrumf. Har brukt tilknyttet kort (SAS MC) i helga, men ingen av transaksjonene mine vises...
     
  19. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, ikke kommet noe der ennå.
     
    coconuts liker dette
  20. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    Det har kanskje ikke gått 21 dager siden helgen eller?

    Kanskje lurt å ta det litt med ro, men ville ikke ha kastet kvitteringene enda... ;) Det tok også noen dager når man trakk det fysiske kortet.
     

Del denne siden