Tilleggsforsikring på leiebil

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av no-backpacker, 30. jan 2014.

  1. Erot

    Erot Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Kan nevne at jeg bestilte nettopp 16 dagers leiebil hos Avis i Orlando for nette sum av 3850,-. Dette var Ford Escape gruppen, tror det er Gruppe F ?

    Den beste prisen jeg klarte å oppdrive på dette var å logge inn på sas.no, finn Avis som leverandør på sas sine sider, og book via der. Alle andre metoder var 10-15% dyrere enn hva jeg fikk som sluttsum via sas.no

    Og vet dere hva? Med Eurobonus (uansett nivå) får man ekstra sjåfør, gratis!
    avisworld.com /avisonline/gb/avis_ams_partners1.nsf/c/Eurobonus+Benefits_for_EuroBonus_Customers
     
  2. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Vær imidlertid obs på at du kan få problemer med å oppgradere til en annen/bedre bil når du bruker Eurobonus-rabatten. Jeg prøvde det i Houston og det var ikke snakk om å endre noe som helst. Datasystemet deres nektet det sa dama bak skranken.
     
  3. Erot

    Erot Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Ser ikke helt behovet for å oppgradere bilen. Da kunne jeg vil like gjerne bestilt en bedre gruppe fra start av, eller ?
     
  4. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Tja, det kan du si. Jeg synes det er bedre når man står på stasjonen og hører hvilke biler de faktisk har inne. Da kan en vurdere om bilen faktisk er verdt prisen de vil ha.
     
    hifiman liker dette
  5. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
  6. Heoe5

    Heoe5 Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Vi booket via Eorobonus og fikk oppgradere uten problemer, og er glad for det. Selv om vi hadde booket en helt ok bil hadde vi ett håp om att det sto en morsom bil vi kunne oppgradere til på parkeringen o det gjorde det heldigvis.
     
  7. Heoe5

    Heoe5 Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Vi fikk den bilen vi nok hadde mest lyst på men syns var i dyreste laget hjemme i Norge adskillig mye billigere når vi kom ned der og oppgraderte en klasse.
     
  8. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Var det i USA? Hvilken flyplass?
     
  9. Heoe5

    Heoe5 Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, på O'hare.
     
  10. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg brukte Alamo og bestilte fra Norge, og når man oppgir at man er norsk får man med en del ekstra forsikringer (sannsynligvis fordi vi er bedre sjåfører?).

    I tillegg har jeg tilleggstjenesten leiebilforsikring på mitt Bank Norwegian-kort, og den gjelder så lenge leiebilen er betalt med kortet (noe det jo var).
     

Del denne siden