Timing av DNB Saga statuspoeng

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Wanderlust, 30. mars 2021.

  1. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Takk :)!
     
  2. Trippeltrumf

    Trippeltrumf Medlem

    Innlegg:
    51
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Er godt over omsetningskravet for statuspoeng, men fortsatt ikke fått de.. Kanskje fordi jeg klaga så fælt forrige gangen da SAS tilbakedaterte poengene så de havna på feil opptjeningsår :-D
     
  3. OyvindN

    OyvindN Skydiver

    Innlegg:
    442
    Likes mottatt:
    3,052
    Bonuspoeng:
    93
    Husk at det gis 20 poeng per 100 kroner ved betaling i utenlandsk valuta. Kanskje ikke den tingen som har vært mest relevant det siste halvannet året, men for min del blir det som oftest en stor nok andel til at det blir litt knotete å kun bruke poengene som målestokk for hvor langt jeg har kommet. Jeg bruker, som sikkert flere med opptjeningsperiode annet enn 1/1 til 31/12, litt timing for å passe på at poengene kommer til bruk der de passer best. I år har jeg holdt igjen for å få de etter 1/10 slik at EBD kan(skje) reddes selv om det forsatt er veldig redusert reisevirksomhet på jobb.
     
  4. McBuljo

    McBuljo Bygdetulling

    Innlegg:
    274
    Likes mottatt:
    1,159
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg begrenser bruk av Saga MC til under 100k i starten av året, slik at jeg ikke får statuspoeng fra dette kortet før ny opptjeningsperiode begynner 01.07.
    Jeg skal betale renovering av bad til 370k med SAGA MC i juni.
    Er det noen som har betalt over 200k i èn transaksjon eller èn fakturasyklus og fått 10.000 statuspoeng x2 ved fakturagenerering? Klarer systemet til DNB å skjønne at du skal ha dobbelt opp?
     
  5. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk 2x10k på samme dato uten problemer i 2019.
     
    McBuljo liker dette
  6. McBuljo

    McBuljo Bygdetulling

    Innlegg:
    274
    Likes mottatt:
    1,159
    Bonuspoeng:
    93
    Om noen lurer, så ble det great success. Fikk 2x 10.000 statuspoeng samtidig, og en haug med ekstrapoeng for prosjektet. Det er en liten bonus med å bruke Comfort til våtrom, da de kan overføre faktura til kassa i butikken :)
    B82467C8-1780-430B-88D0-CBD68A04BA0E.jpeg
     
    dahlmath, The_Dude, Are and 12 others like this.
  7. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93
    Du nevnte 370k, som jeg formoder er milevis over limiten på et hvilket som helst DNB-kort.

    Er det så enkelt som å sette kontoen i pluss i forkant, for så å dra kortet én gang? Eller må man dra kortet i "porsjoner" som ligger innenfor limiten?
     
    McBuljo liker dette
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke noe problem å betale inn ekstra i forkant.
     
  9. McBuljo

    McBuljo Bygdetulling

    Innlegg:
    274
    Likes mottatt:
    1,159
    Bonuspoeng:
    93
    Som @Upsaker skriver er det ingen problem å betale inn på forkant med DNB sine Mastercard. Med SEB Bank, som har bl. a. Sas MC Premium og Nordic Choice MC er det verre. Da risikerer man å få kjeft av banken.. :rolleyes:
     
  10. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje noe med at de helst ikke vil være bank og ha innskudd fra kundene, med ekstra krav som følger med. SEB driver jo også bank, men kanskje ikke i det norske selskapet som driver med kortutstedelser?

    Og mildere reguleringer for finansieringsforetak som bare driver med utlån?

    DNB, på den andre siden, ER jo bank som hovedvirksomhet.
     
  11. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93
    Kudos til DNB, som fra og med denne måneden har lagt til en liten statuspoengtidspunktberegningsboks i sin faktura, hvor poenggivende omsetning inneværende kalenderår er angitt:


    upload_2023-12-6_13-21-58.png
     
    trygveat, LaDuden and Chrisljo like this.
  12. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,770
    Bonuspoeng:
    183
    Også interessant med den rabattberegningen. Antar den bare tar direkte rabatter, som bensinstasjon/ladestasjon og ikke fra supertilbud/faste rabatter, for prosentvis ser det ikke veldig imponerende ut.

    IMG_7969.jpeg
     
  13. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Tidligere tok den med supertilbud, men antar at det ikke er med lenger på grunn av at det nå gjennomføres med rabattkoder.
     
    Henrik liker dette
  14. espenlampe

    espenlampe Aktivt Medlem

    Innlegg:
    308
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Tell me next time! :O
     

Del denne siden