Ting som ikke er digg på fly

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Bjørn Helge, 24. okt 2013.

  1. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Heisann, Kleppan

    Jeg håper du la merke til ;) bak det som ble skrevet. Skal jeg være gravalvorlig, så tror jeg det er viktig å vise hensyn til sine medpassasjerer. Vi har alle våre preferanser, dagsform og mål med reisen. Skal jeg på ferie, guttetur eller ett arrangement der vi er mange ombord, vet jeg at andre ombord i flyet kanskje ikke har samme mindset som det jeg har, så jeg viser alltid hensyn.

    Det bryr meg overhodet ikke at folk tar seg en dram og prater hverken dag eller natt. Det er derfor man har headset med seg. Når det gjelder lys i kabinen, kan folk som reiser mye her inne garantert gå god for min erfaring at på majoriteten av businessflighter er det mørkere i kabinen enn bak. Jeg har enda tilgode å se en dagflight de siste årene der majoriteten av shadsene har vært oppe. Er man trøtt og sliten, er det godt å ha det litt mørkere. Er man i fin form og sov 9 timer natten før og vil se ut av vinduet, go for it, men av hensyn til de andre passasjerene som kanskje vil jobbe, se på film eller sove er det rimelig pointless å ha alle 3-4 vinduet du sitter ved åpne.

    En gjensidig respekt for andre kommer man langt med som frekvent reisende. Det har millioner av flydde miles lært meg.
     
  2. Dash

    Dash Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Satt selv i midt seksjonen i Y+ med SAS på vei hjem fra PVG engang da den mest ufyselige nordmannen jeg har sett satt i 14B. Han satt barbeint med bena opp langs veggen. Han spiste nøtter med skall, og kastet bare skallet rett på gulvet. Engang innimellom reiste han seg opp, snudde seg mot de som satt bak han, strakk henda i været så alle kunne se ølmagen hans. Så klappa han seg fornøyd på magen sin, og satt seg ned igjen med bena opp langs veggen og spiste enda flere nøtter....
     
  3. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Det mest irriterende jeg vet er unger og/eller dyr (har tom opplevde en alt annet en hyggelig pattegris i bur) som skriker hele veien i Business class når resten av kabinen vil sove/slappe av eller jobbe.

    Når det gjelder shades er det har jeg min åpne på dag flights, men lukker dem på natten og til resten av kabinen er våken til frokost. Det verste jeg vet er TG sin policy på shades i F. Vi var tra Pax fra SYD til BKK på en dag flight, og alle tre var interessert i naturen under oss (Australia er vakkert fra 37000 fot BTW). På tross av dette kom FA og ville lukke dem (90 minutter etter take off) selv om vi alle satt og så ut. Det endte med at Inflight supervisor ble tilkallet av oss tre, og vi fikk holde dem åpne helt til vi selv ville sove og ikke når FAen på TG mente det var tide :)
     
  4. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    :eek::rolleyes:
     
  5. Blond dame kledd i businessklær måker neppå en MAX-burger før hun setter brettet med søppel og rester fra seg....oppå avis-hylla til SAS ved gate.

    Well done, well done, det står en søppelboks ca 2 meter unna. Bedre å bare sette fra seg søpla si enn å bruke slike offentlige søppelbokser.
     
  6. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ikke mye forumet mangler, men en tråd for ting som ikke er digg på fly har hvertfall for meg vært et stort savn.

    Jeg tillater meg å starte med følgende...

    - Rødbeter
    - Sylteagurk
    - Oliven
    - Suppe
    - Syltede grønnsaker (vet ikke hvordan jeg skal forklare dette, men bl.a. SAS og BA serverer det og det smaker grusomt)
    - Rabarbra
    - Grøt

    - Person i midtsetet
    - Person ved vinduet som skal ut i midtgangen når du selv sitter på c/d
    - Dokø
    - Midtsete i businessclass
     
  7. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    De som skal ut i midtgangen så fort setebeltlyset er skrudd av etter landing.
     
    KristianSk liker dette
  8. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Seter med kneknuser-pitch.
     
    agrims and KristianSk like this.
  9. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Tillat meg å legge til lista:

    - Knøttsmå dasser laget for pygmeer
    - Røkelaks (det er da ikke mat....)
    - Sure flyvertinner
    - Dårlig beinplass
    - Flyselskaper som skviser inn et ekstra sete i bredden på longhaul, som f.eks. KLM.
    - Fly ved Gate 19 på OSL
    - Kalde nøtter i pose på Korean First class.....
     
  10. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    - brunost
     
  11. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Armleneknabbere
    Moussaka...
     
    no-backpacker and KristianSk like this.
  12. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    De som sitter ved midtgangen og som ikke gidder å reise seg når skiltet med setebeltet er slukket..

    Ellers:
    - folk i setet ved siden av
    - Pri bag som ikke fungerer
    - Pri boarding som ikke fungerer
    - Pri deboarding som ikke fungerer
    - Cabin Crew medlemmer som ikke skjønner at de jobber i et serviceyrke
     
    Mbj, Insomnia4u, knuttysnes and 2 others like this.
  13. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    - Folk som klipper tånegler
    - Mormonere i nabosetet som vil 'frelse meg'
    - Folk som synes det er ok å reise i bar overkropp eller liten singlet.
    - Passering av 10.000 fot når det er fem minutter igjen av en spennende fotballkamp.
    - 'Stor neger' i nabosetet på CRJ200
     
  14. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    - folk med smittsomme hudsykdommer i midtsetet
     
    no-backpacker, KristianSk and Fnate like this.
  15. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel ikke så farlig? De vil vel bare overbevise deg om at det er greit å ta seg 3-4 koner til, og hvis de da har med noen alternativer de kan tilby deg, må jo det sees på som positivt vel?
     
  16. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke helt min greie, men etter å ha retaliert med et langt foredrag om Odin og Nordisk gudetros fortreffelighet, inngikk vi fred og gjemte oss i våre respektive BOSE'r .. ;)
     
    Avixlo and RoadKing like this.
  17. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Menn i singlet. :) og er du feit i tillegg og har sete ved siden av meg, så tar jeg nest fly.

    Husker for mange år siden da jobbet for SAS og det kom en en svett fyr i singlet og en bitte liten
    friidretts short til gaten. Han var blank av svette og jeg kunne ikke dy meg annet enn at jeg spurte om
    hvorfor han ikke hadde dusjet og kledd seg som folk.
    Han svarte at han hadde løpt et eller annet løp i Oslo nå skulle hjem, og så hadde han løpt fra flytoget og til gate 11.

    Ettermiddagsflyet var ganske fult, og jeg hadde ikke noe annet valg en å si at hvis du ikke kan kle deg som folk, og
    ikke kan ivareta en personlig hygiene som er innenfor folkeskikk i forsamlinger så kan du bare glemme å komme på
    dette flyet. Mannen ble dritsur og hadde selvfølgelig reist til Oslo i samme bekleding, kun med en lite rumpetaske som han
    hadde penger og billett.

    Jeg ble enda mer sur, og sa at jeg slipper deg fan ikke ombord i et fly med 130 personer, der du skal sitte å lukte "gamp".

    Det ble litt diskusjon, men jeg ga ikke etter på tørre møkke, så han truet med å gå til Braathens. Noe jeg håper han gjorde. :)

    Ble så klart en klage sak av dette, men jeg mener jeg gjorde det rette. :)
     
    Avixlo, OyvindN, Mbj and 20 others like this.
  18. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    - Folk generelt*

    *Med unntak av dem som kjører tralla
     
    Insomnia4u, Islending, TOS and 5 others like this.
  19. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Flink gutt!

    Harr'u røyka tørkede hurra-blader? Supper er jo fenomenalt på fly. Særlig dritsterke supper med masse pepper. Hummersupper for eksempel. Eller sånn grønn gjytje som Virgin har iblant.
     
  20. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Flytende varme ting generelt er udigg, fly eller ikke.
     

Del denne siden