Ting som ikke er digg på fly

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Bjørn Helge, 24. okt 2013.

  1. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    - emotional support animal i størrelsesorden giraff

    - gamle britiske menn som sniker seg innpå når du sitter på en fireseter alene, fra Charlotte til London med US Airways (ble dette for spesifikt?

    - kanskje ikke akkurat i selve flyet, men i sikkerhetskontrollen: folk som har på seg hele smykkekoleksjonen sin, og den påfølgende evigheten for å få alt juggelet av

    - "minkpelsdamer" - trenger ikke nødvendigvis å være minkpels (eller pels i det hele tatt) involvert, men dette er en egen type kvinnfolk man gjerne finner sammen med artsfrenden "viktig fyr i dress, med stresskoffert" med øøøøørten gullkort klina på, fra gud-hjelpe-meg alle flyalliansene, rundt omkring, særlig konsentrert rundt flyplasslounger.
    (Mest underholdende kanskje, og ikke like irriterende. Men jeg tenkte det kunne være greit å nevne for det om. Cause it annoooooys me.)

    - folk som nekter å bytte 12C mot 14C på en helt full flyvning. Hjelpes.

    - jeg haterhaterhaterhater folk som har drøssevis av håndbagasje med seg om bord. Og når jeg en sjelden gang jeg er en sånn person selv, så skammer jeg meg så at jeg helst hadde sett at jeg hadde blitt hjemme :(
     
  2. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Ahh. De hadde jeg helt glemt! Dette er også gjerne de samme som skaper uberlang kø i sikkerhetskontrollen fordi de ikke vet var de har i alle kolliene som er med på tur...

    En mer SAS spesifikk ting på min liste:

    - Stappfullt i Plus mens "alle" har hver sin treseter i Go...
     
  3. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Siklet han også?? :p:D:eek:
     
  4. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Hahahaha, minner meg om da vi tok toget fra Gatwick. Fullstappet tog og en J***som satt og kløp meg i rompa.... Jeg klarte faktisk ikke å finne ut HVEM det var, men til slutt ble jeg så lei at jeg byttet sete med mannen. HAN ble ikke kløpet i rompa.... :) En LITEN digresjon der, men... kunne sikkert ha skjedd på flyet og... :)

    Folk som har mye håndbagasje sjenerer meg ikke i utgangspunktet (haha, jeg har halve medisinskapet med meg i en egen bag, så det er mulig jeg er en av de som irriterer dere andre her.. ;) , men de som MÅ stå i midtgangen å dille og dalle med jakker, hatter, stokker, kjerring, barn you name it... mens køen blir lengre og lengre, DE hater jeg....

    Xxx.
     
    KristianSk, Fnate and SASDC8 like this.
  5. Star Flyer

    Star Flyer BFG BF*G

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    33
    - Personer som har med seg mye håndbagasje om bord (... og de som kommer med en stor trillekoffert helt til slutt, og de presser kofferten sin inn over dine eiendeler/jakker/pc etc.)

    - De som legger ned stolryggen på flyvninger i Europa i 737/A320 etc! (Unntatt nattflyvningene: DYs rute OSL-DXB og SKs CPH-TLV. Hvis de i det hele tatt skal slå den ned på dagflyvninger må de spørre pent - og det skal skje etter at måltidet er servert.)

    - De som tar av seg på føttene og går barbeint rundt i flyet (Har observert en person som gikk barbent på toalettet i en smekkfull 737 på sydentur. Det irriterer ikke - men det er ikke akkurat noe digg å se på).

    - Ansatte som ikke yter god service (Både på bakken og i luften)

    - Kø til toalettet foran! (Når man sitter på 1D og inntar sitt måltid - hvor digg er det å alltid ha en person som lener seg inntil veggen foran eller står med baken midt 'oppi' måltidet ditt?)




     
    KristianSk liker dette
  6. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    I feel your pain... uhm.... ehh... no, wait...

    [​IMG]
     
    Edvard, Glean ebg, KristianSk and 6 others like this.
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Minner meg om en flight fra San Francisco til München med Luftwaffe. På vei fremover i flyet ble det kø ved avgang. Årsaken viste seg å være en kvinne som hadde hatt med seg en vel stor carry on, så stor at den var blitt presset inn og kantene på åpningen nå elegant holdt hennes "carry on" på plass i bagasjehyllen. Mange var det som gliste skadefro da hun ble bedt av personalet om å sette seg ned og slippe folk frem. Det var åpenbart at det ikke kom til å bli noen enkel oppgave å få den ut. Jeg håper hun var i tidsnød for å rekke en connection, så kanskje hun ikke tok med seg en gigant bag neste gang.
    Det hører med til historien at ikke bare var den altfor stor for carry on, men den var for sikkerhets skyld også i lettmetall, så det var ingenting å gå på. Egentlig utrolig at den hadde gått inn.
     
    KristianSk liker dette
  8. Trond

    Trond Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    13
    KristianSk, tommy777 and Fnate like this.
  9. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
  10. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    - At flyet er ALT for varmt etter take-off!
    - Folk som klapper når man lander ( Dette var gjeldene når folk fløy Braathens på 90-tallet å skulle på charterferie til GC eller Mallorca! )
    - Når noe står å prater i midtgangen ved boarding
    - Folk som klarer å sette seg på feil sete (Krever ikke så mye IQ )
    - Sure flyvertinner
    - Når skjermen i i nakkestøtten forran ikke virker
     
    KristianSk liker dette
  11. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er kommet såpass lagt at jeg har sluttet å rulle med øynene når dette skjer. Det funker nemlig ikke. "Setet mitt er ikke ett jævla håndtak. Dersom du ikke klarer å dra den feite rævva di ut av setet uten å bruke setet mitt som håndtak BLI HJEMME!!" ;)

    Legge til ett par ting som ikke er nevnt

    -- Folk som sitter på PC, i telefonen mv til det punktet at flyvertinnen må be dem shutte ned.
    -- Folk som bruker 25 minutter på å plasserer håndbagasje opp før de stepper ut av midtgangen ved boarding
    -- Folk som insisterer på å ha window shade åpen 24/7/365. What are you checking for?? Bogies at 12 o clock?? Aha, se, der er Grønnland, Nei, det er det $"%#&$$"#& ikke, det er en masse skyer!! (I'm talking to you, taperen i 4A på AA87 her forrige fredag, med den ENESTE shaden åpen.)
    -- Flyvertinner som starter frokost i biz med slamring og bamring 2-3 timer før ankost
    -- Flyvertinner som insisterer på å koke passasjerene siden de er kalde på føttene/hendene aka Lufthansa purser ideal temperature som er 32 grader
    -- Flyvertinner som ikke skrur av TV skjermene på overnight flights.
    -- Eco pax som bruker dassen foran gardina
    -- Flyvertinner som camper i galley istedetfor å bringe Far brennevin.
    -- Kamerater med "I love Pattaya/ I love Thaimus" caps som ikke har innestemme etter to kjefter Ringnes

    AND I CAN GO ON AND ON AND ON.
     
    Edvard, SASDC8, TommyL and 7 others like this.
  12. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Dette lever fremdeles, prøv charterfly med avgang fra TRD, jubelen står i taket ved ankomst syden ;)
     
    TommyL, RoadKing and Fnate like this.
  13. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    He he, synes faktisk det er helt kongekult jeg.
     
    Glean ebg liker dette
  14. Glean ebg

    Glean ebg Medlem

    Innlegg:
    127
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Du får prøve det nestegang du flyr i full First cabin full aplaus og med litt hoing.
     
    SASDC8, TommyL, no-backpacker and 4 others like this.
  15. Glean ebg

    Glean ebg Medlem

    Innlegg:
    127
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg legger og til uoppdragene unger eller voksene som sparker i seteryggen hele turen og løper opp og ned mittgangen og skriker og bærer.
    Og forelderene er de eneste som ser ut til ikke å bry seg.
    Dette har jeg oplevd optil flere ganger bl. A på en LH flight.
     
  16. Scandi

    Scandi Medlem

    Innlegg:
    131
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    28
    Lever også i beste velgående i Sør-Amerika. Både ved landing i MVD og ved landing i EZE brøt det ut i tilnærmet trampeklapp av de lokale.
     
    tommy777 liker dette
  17. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Du er jo ikke Kanarikongen for ingenting ;)
     
    no-backpacker and Fnate like this.
  18. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Dævven! Har du fått deg bølgeblikk-koffert?? :cool::p:D:cool::p:eek:
     
    Fnate liker dette
  19. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg reagerte mer på de litt feminime veskene. :p
     
    tommy777, Are, no-backpacker and 2 others like this.
  20. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Det regner jeg med... Fløy senest fra Oslo - Salzburg, hvor folk klappet når vi landet i Salzburg og Oslo!!! Så det er ikke bare på chartertur ifra Trondheim nei!! :p
     

Del denne siden