Ting som ikke er digg på fly

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Bjørn Helge, 24. okt 2013.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er hans valg og akkurat dette er grunnen till si jeg konverterte til midtgang fra vindu.
     
    polvotten and Eddie47 like this.
  2. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg liker ikkje folk med barn som reiser på tur heilt uforberedt, og ikkje har planlagt noko som helst.
    Og folk som ikkje liker at barn reiser med fly uansett, og overdriver sin reaksjon på dette i så sterk grad at borna merker det.
    Og folk som drikker med begge henda på charteravganger med barnevogn kl 0615 på morgonen(spesielt i gamle akevittbaren som heldigvis er flytta opp). Dette vil eg aldri klare å forstå.
     
    tommy777 liker dette
  3. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    +1000
     
  4. Alfred

    Alfred Fly er fantastisk

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Hvorfor har ikke sas deilige cabin crew mens så og si alle andre selskap i verden har digge?? Gamle tanter fra Sverige eller Drammen er det sas har :confused:
     
  5. Alfred

    Alfred Fly er fantastisk

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke helt riktig men fant ingen annen tråd. «Hva som ikke er digg med folk som skal booke flybilletter med CT»

    Dem som skal fly first men heller avbestiller hele reisen for å booke en ny enn å betale 150 kr i gebyr for å endre.... det er sinnsykt spør du meg. Man skal fly first men kan ikke betale 150kr og da forsvinner de billettene for andre som kanskje ville booket det :)
     
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,854
    Bonuspoeng:
    293
    Fordi Skandinaviske menn tydeligvis ikke klarer å la være å objektivifisere og sexualisere crewet ombord:confused:
     
    tommy777, Edin, FrkNord and 2 others like this.
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Oppsigelsesvern ?

    Er ikke lov å sparke folk fordi de ikke lenger er unge og søte i Norden..
     
    ElinPelin liker dette
  8. Alfred

    Alfred Fly er fantastisk

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    :(:(
     
  9. FrkNord

    FrkNord Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    29
    Bonuspoeng:
    13
    - Når det er for varmt
    - Når jeg går ombord på flyet og setet mitt er endret fra det jeg hadde valgt selv ender alltid opp klemt i et midtsete.
    - Har noen ganske ubehagelige episoder med fulle mannfolk, og forsåvidt edru menn også. Både på fly, lounger og hotell, sånt er jo alltid ugreit, men kanskje særlig fordi jeg nesten alltid reiser alene og fordi jeg ofte er den eneste eller en av de få kvinnene som er i nærheten (legg merke til hvor lite kvinner som er på jobbreise ifh til menn).
     
    Travellingalf, wilco and Malmo like this.
  10. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,854
    Bonuspoeng:
    293
    Lot forrige post henge et par timer før jeg skriver denne :)

    Nå tror jeg du egentlig skriver noe om servicen du opplever av deler av det godt voksne SAS crewet, contra feks SQ som både yter mer og i snitt er både vesentlig yngre og vakrere.

    Selv har jeg vel kommet rimelig nær objektivisering i noen av mine egne beskrivelser av blant annet crew et par av mine trip reports, så jeg skal strengt tatt ikke heve stemmen for mye. I og med at jeg også har tipset om hvor SQ crewet bor og kan treffes i San Fransisco for eksempel.

    Samtidig er det vel også greit for de aller fleste av oss her inne at skjønnhet og alder ikke er viktigste kriterier for om vi får beholde jobben eller kan bytte til mer spennende oppgaver i årene fremover. Og vi er vel i bunn og grunn glade for at at arbeidslivet i veldig stor grad er sånn i Norge.

    Når det er sagt, så er jeg med på frustrasjonen over deler av SAS crew. Men vil legge til at jeg også har fått den beste servicen ombord på langdistanse i C av nettop et godt voksent crew i kjempeform.
     
    Petter B-C, DanH and Eddie47 like this.
  11. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,854
    Bonuspoeng:
    293
    (Edit: bitteliten digresjon)

    Hva jeg ikke liker ombord? Må tenke litt, ny post følger....
     
  12. wilco

    wilco Medlem

    Innlegg:
    244
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Det er det absolutt verste jeg vet. Det er mye bedre om det er litt for kaldt, da kan man ta på et teppe/en genser, men når det er for varmt er det ikke akkurat sosialt akseptabelt å kle av seg...
     
    Travellingalf liker dette
  13. Alfred

    Alfred Fly er fantastisk

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg tror, at du tror, at jeg var mer seriøs enn jeg var. Ingen negative uttalelser om crew i sas over 40. Men en lett kommentar over hvordan det er i SAS vs et asiatisk selskap.

    Skal være ærlig å si at jeg heller flyr med cabin personal over 40 dersom en ulykke skulle inntreffe enn 4 stk nyutdannet vakre damer rett over tennårene (uten å nevne selskap, hårfarge eller alder) ha en fin søndag godtfolk :D
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,683
    Likes mottatt:
    32,558
    Bonuspoeng:
    293
    Det jeg ikke liker ombord er når det ikke responderes på pling og/eller at man ikke ser noe til mannskapet utenom serveringen.
     
  15. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    Skal ideelt sett ikke være nødvendig å plinge, i hvert fall ikke i F.

    Antall pling på MegaDo 2015 er gjerne ikke representativt, men da så det slik ut:
    F7EF95DD-90C4-400A-8C86-FDE9E05326C4.jpeg
     
  16. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,185
    Likes mottatt:
    869,722
    Bonuspoeng:
    293
  17. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,854
    Bonuspoeng:
    293
  18. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Den flighten hadde vært en god reality check for SAS' gardinmafia.
     
  19. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Sydenturister er spesielle mennesker.
    F1EA9BEA-D0F1-4829-8CC1-916F4761471E.jpeg
    Her er et eksemplar som dukket opp på flyplassen i singlet, badeshorts og bøttehatt. Bildet er tatt 05.30 på AGP.
     
    Kalsnes, DanH and Eddie47 like this.
  20. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Spørsmålet er vel heller hva du forventer når du booker et fly fra AGP 0530 i sommerferien? :)
     

Del denne siden