Vi er 2 voksne og 2 barn, hvor begge snart er i tenårene, og ingen av oss har vært i California tidligere. Det nærmeste jeg og mor har vært, er Las Vegas for rundt 15 år siden. Vi lander på LAX kl. 19.30 og reiser hjem fra SAN kl. 21.30. Totalt har vi 16 netter til rådighet. Vi er litt usikre på hvordan vi bør løse dette med leiebil. Er det smartest å hente bil på flyplassen ved ankomst og levere den på flyplassen i San Diego, eller bør vi vente med å hente bil til vi har vært et par dager i Los Angeles og eventuelt hente den på et bykontor? På samme måte vurderer vi om det er noen vits i å ha bil de siste dagene i San Diego. Jeg har lest meg en del opp allerede, og har veldig lyst til å få med oss noen av de sjarmerende småbyene og stoppestedene langs Highway 1 mellom Los Angeles og San Francisco. Samtidig er jeg usikker på om vi bør bruke tid på å dra helt til San Francisco denne gangen. Med «bare» 16 dager er jeg redd det blir litt mye kjøring og for mange korte stopp. Kanskje San Francisco heller bør spares til en senere tur, for eksempel kombinert med Redwood? Vi ønsker også å få med oss Joshua Tree før vi vender snuten mot San Diego, og vurderer i tillegg å sette av en hel dag til Six Flags Magic Mountain utenfor Los Angeles. Hva ville dere California-eksperter gjort? Hva er den optimale ruten med 16 netter? Hvilke steder bør vi absolutt få med oss underveis, og hva ville dere eventuelt droppet? Alle gode tips, erfaringer og forslag tas imot med stor takk