Tusen takk for alle flotte tips og all kunnskap dere deler, det settes stor pris på Siden dette er vår første tur til California, er det litt vanskelig å se for seg hvordan vi best skal disponere dagene. Et foreløpig forslag er 2–3 dager i både LA og SF, dersom vi velger å dra helt opp til SF, og avslutte med 3–4 dager i San Diego. Hvis vi legger opp til tre dager hvert sted, har vi rundt 7 døgn til å utforske og forhåpentligvis få med oss noen av de beste stedene langs ruten. Det er egentlig denne delen vi synes er vanskeligst å planlegge, så alle tips og erfaringer tas imot med stor takk
Om du ikke har veldig mye penger ville jeg sjekket hotellpriser før jeg bestemte meg og latt det legge føringer. I sommer kostet Marriott i Monterey 6400 kr og Rodway in 3500kr. Rodway motellene er litt utrivelige rett og slett… har dere bestemt dere for å inkludere SF så holder det med Highway 1 i en retning. Book bare fleksible priser om du booker nå siden det ofte kan bli billigere.
Jeg vil definitivt anbefale Yosemite, det var vårt høydepunkt på California turen vår, med ungdommer også.. 2-3 overnattinger der er nok. Og Sacramento var en rolig og hyggelig by som anbefales
Eldstemann (den gang 14) og jeg var i Six Flags Magic Mounatin i 2022. Veldig bra park! En del kø så vi hadde kjøpt Flash Pass. Dyrt, men verdt pengene når en først er der.