Tips/Hjelp til tur i slutten av des.. Varmere strøk med CT

Tråd i 'Bonushjelp' startet av paramberg, 18. juli 2018.

1. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,998
    Bonuspoeng:
    183
    Hallo,

Nettopp fått mulighet til å ta ett avbrekk fra romjulen av til 10-15 januar, jeg og samboeren har lyst på en tur til varmere strøk.

Har en CT billett som løper ut i år som jeg kanskje bør få brukt... 400k poeng, trenger ikke være first class men business iallefall... Men er vel kanskje litt vanskelig når vi snakker om å booke nå?

Noen som vet om noen steder det er mulig å reise til med CT i desember hvor det er ledig?
    Eneste jeg fant noe av var til Singapore med Air China.
    Vi har nylig kjøpt ny leilighet så budsjettet er litt stramt :)

2. Gabface

Gabface Medlem

Likes mottatt:
    399
    Bonuspoeng:
    63
    paramberg liker dette
  3. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,041
    Bonuspoeng:
    293
    Gratulerer med ny leilighet og lån inn i evigheten:)

Da hopper vi glatt over Singapore og andre høyprisede destinasjoner hvis dere skal være borte i 3 uker.

Sør-Afrika? 1 uke med leiebil og vinsmaking på mens dere kjører Garden Route. Så tar dere buss eller fly til Windhoek og leier bil med sjåfør i 4-7 dager og telter / ungdomsherberger dere gjennom fantastiske ørken og safariområder og spiser tyske pølser og strudel.
    Alternativ kjører dere selv til Botswana eller Zimbabwe for fugl og våtmarks safari i Okawango eller sttorviltsafari.
    Eventuelt med fly til Victoria Falls først og så buss ned igjen til Sør Afrika via Botswana og Maun national park.
    Ellers tar dere fly til Mosambique og nyter fransk kolonialisme, sjømat dykking og strand og kaldt vann der.

Det er mange som elsker Bali, så om dere finner flyvninger dit er jeg ikke sikker på. Men med 3 uker kan dere både slække en uke på Bali og så reise og få litt jungel opplevelser før dere avslutter med dykkeferie. Enten ved å fly til Øst Timor eller Sulawesi og tar dykkerlappen eller utvider erfaringen på dykkerfronten med fantastiske opplevelser.

Hvis dere ikke har reist i sentralasia er 3 uker nok til å se både Bangkok via Singapore feks og så reise inn i både Laos og Cambodia. Fordelen her er at lavprisselskapene gjør det enkelt og praktisk å bevege selg og hele regionen er Enkelt, praktisk å reise i. Det er god infrastruktur fordi det er så mange som reiser. En får mye for pengene. Og en kan variere med både strand og badeliv og kultur, spenning og opplevelse og mye mye god mat.

Vil dere langt av sted er 3 uker nok til en skikkelig smak av Australia. Men det er jo ingen veldig billig ferie, med mindre dere vil kaste dere på noen av de veldig mange fine organiserte buss/campingturene der en får sett mye i en region og som gir både mat/overnatning/ og opplevelser bakt inn i prisen. Kombinert med noen innenriksfly og litt strandliv på gullkysten.

Kalsnes, Pyro, Upsaker and 8 others like this.
  4. Fridtjof

Fridtjof Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    414
    Bonuspoeng:
    63
    Vietnam?

Grisebillig, fine hoteller, god mat, varmt.

Tilgjengelig fra mange store Star Alliance-hubber, så det bør være mulig å komme seg dit.

paramberg and ValdresBjarne like this.
  5. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,362
    Bonuspoeng:
    183
    Vietnam er topp!
    Sjølv reiser me down under, og det finnes billigere steder om du hopper over Sydney og nord-aust kysten

6. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,998
    Bonuspoeng:
    183
    Vi var i Miami, New York og Punta Cana i November i fjor. Lyst til å prøve noe nytt, men tusen takk for tips! :D

Tusen tusen takk for super bra reisetips. Australia blir nok litt i lengste laget og Sør-Afrika med safari frister ikke helt for fruen.. hehe :) Men Asia derimot var ett bra forslag :)

Takk! Hvilke Star Alliance huber bør jeg søke meg ut ifra via United.com? Jeg har låst meg fast på FRA og MUC....

7. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,073
    Bonuspoeng:
    293
    Sjekk med South African Airway om de har awardbilletter i C til Mauritius fra LHR-JNB-MRU ...

Jeg har det i februar og retur med LH 579 til FRA ...

Jeg har ikke sjekket på Expert Flyer

8. NoLimit

NoLimit Evig ung

Likes mottatt:
    356
    Bonuspoeng:
    63
    Vi flyr Singapore Airlines i F i desember fra København til Singapore. Flyr videre til Hanoi fra Singapore i SQ business.

9. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,041
    Bonuspoeng:
    293
    Edit: Sitering er vanskelig:(

"Takk! Hvilke Star Alliance huber bør jeg søke meg ut ifra via United.com? Jeg har låst meg fast på FRA og MUC...."

Min strategi hadde vært å lande på et par destinasjoner , så bruke *A sitt rutekart for å se på fligter tidspunkt og frekvens. Og så diskutere med meg selv hvile flyselskap jeg helst vil fly med før jeg har lett fram mulige ledige ruter på United.com.

Hvis du er litt mentalt fastlåst på FRA og MUC for å få til LH F så får du vurdere om det er det du vil, eller om du vil teste ut litt forskjellig av C på denne turen. Ellers blir det vel å finne flyvninger med F til Asia som ikke alltid er fulle ( mye om det finner du på forumet) og så finne seg C billetter på de flyvningene og gjøre som alle andre, gå og lengte og håpe på varselet fra expertflyer om tilgjengelige F billetter:):)

Last edited: 18. juli 2018
  10. Fridtjof

Fridtjof Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    414
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke helt sikker på hva du mener med låst deg fast på FRA og MUC, men om de er obligatoriske har du mange valg, bla. via PEK, SIN, ICN, BKK (og IST (eneste direkte til HAN fra "Europa")). EDIT: TPE og HND er også mulige :)

Om alle de fungerer innenfor CT-reglene vet jeg ikke, men det er verdt et forsøk!

11. pineapple_juice

pineapple_juice Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    779
    Bonuspoeng:
    93
    *Portugisisk ;)

jgroneng liker dette
  12. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,041
    Bonuspoeng:
    293
    Face slap:cool: takk takk, helt korrekt. Portugisisk sjømat gjør det bare bedre.

13. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,998
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe mente at jeg tenker bare på de to stedene som naturlig utgangspunkt å reise ut ifra. Er ett fett egentlig hvor jeg reiser ut ifra men aner ikke hvilke flyplasser jeg skal sjekke.. Hehe...

14. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,998
    Bonuspoeng:
    183

Takk takk! Nei C er mer enn bra nok til denne turen. F tenker vi å smelle på til neste år ned til Australia :D

15. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,041
    Bonuspoeng:
    293
    Da blir det kanskje 2 F virgins her inne i 2019 da :eek:

Og helt oppriktig. Hvis du har planer om å fly C så har du mange andre vel så gode valg en Lufthansa hvis du kan finne noe annet med gode connections. Ellers er det mange som flyr fra Tyskland som ikke er LH så det er bare snakk om hvor det er billetter egentlig.

paramberg liker dette
  16. Fridtjof

Fridtjof Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    414
    Bonuspoeng:
    63
    Sjekk ut dette kartet, så har du en god pekepinn :)

Finner ikke noe voldsomt med tilgjengelighet på United i romjula, hvis ikke du vil fly Air China 1. juledag.

paramberg liker dette
  17. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,998
    Bonuspoeng:
    183
    Ja fant med Air China, eller så fant jeg faktisk med Swiss og Austrian Airlines til PVG også videre ut derifra da:)

Det blir 2 F virgins til neste år ja :D Bare flydd C så det blir gøy:)

18. oalex

oalex Medlem

Likes mottatt:
    274
    Bonuspoeng:
    53
    Langkawi, Malaysia eller Koh Lipe, Thailand?

OSL - BKK er et alternativ, riktignok fant jeg ikke noen tilgjengelige seter ved søk innenfor perioden din ved søk på Expertflyer nå, men ting endrer seg jo.

19. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    What?! Da skjønner hun sannelig ikke hva hun går glipp av! Safari er den ultimate ferien med stor U spør du meg og etter at jeg fikk med meg min madam på sin første for noen år siden så er det i alle fall en til som støtter meg :) Og Sør-Afrika er jo ett fantastisk reisemål i seg selv og på toppen av alt er det jo sommer der på den tiden.

Pyro liker dette
  20. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Skal man først på safari bør man ga av flyet i Kenya og ikke reise helt til Sør Afrika...

Har vært på safari i Kenya, Sør Afrika, Namibia, Botswana, Zambia og Uganda.

Kenya = best om du vil se litt av alt og føle at du ikke er med en haug andre turister.

Sør Afrika er best om du like asfalt veier, kjøre bilen selv og egentlig føle at du er mer på kjøretur enn safari.

Zambia = best på leopard (South Luangwa NP)

Namibia (Etosha) = skuffelse. Garantert å se neshorn (som ikke er å se i Kenya / masai mara). Men ellers veldig tørt i forhold til Kenya safarien.

Uganda / grensen til Kongo = fjellgorillaer. Veldig få igjen av dem og helt syk opplevelse å gå rundt å tracke dem i flere timer før man endelig finner dem og får 1 time helt tett på de, før man må vende nesen tilbake til leiren.

Botswana = flodhest / mokoro tur i elvene.

Ikke missforstå meg ang SA. Landet er veldig bra og Cape Town er en fantastisk afrikansk storby for de som er vandt med Europa.

Del denne siden