Det er ikke mye feil med en Club frokost når jeg ikke bor i et Club rom og heller ikke har betalt for det ..
Første utflukt .. Capilano Suspension Bridge Alle sier vi må hit og vi var faktisk ikke alene om å ha fått den samme beskjeden .. det går gratis buss fra sentrum hvert 10. min så vi burde jo luktet lunten .. 57 CAD pr. hode og da med seniorrabatt(?) Det er underlig å prøve å gå over hengebroen forankret i hver ende .. det svinger jo... å høre voksne damer hyle og grine .. ja ja .. det er ingen annen vei tilbake heller .. man blir varslet
I Capilano parken hadde de også en «scary» Ciffwalk der de advarte folk med høydeskrekk og dårlig hjerte å gå .. den er bokstavlig talt boltet fast i fjellveggen og bygget over dalen og elven .. Skremmende? Vet ikke det ..
Da vi kom inn igjen til byen gikk vi og så på den berømte gass klokken som blåser ut dampsignaler hvert kvarter og «musikk» hver time .. vi var heldig å være der på hel time. Det må da være stor ingeniørkunst å konstruere en klokke som går på damp? På cruise kaien observerte jeg båtene ikke hadde hjelpemotorene i gang og dermed ingen forurensning ... her klarer de dette, hvorfor skal dette være så vanskelig i norske kraftkommuner ...? Så var det litt ettermiddags avslapping på Club terrassen..
Hvis man ønsker å se på blåfilm mens man dusjer og gjøre andre «aktiviteter» samtidig så er det jo perfekt Ellers er jo det å se på TV mens man er på do godt innafor det
Ryktet sier at Vancouver har en av verdens beste/fineste kinesiske hager og siden doktoren har bodd med en gartnerdatter i over 40 år så måtte vi naturligvis dit. Mulig det var verdens beste utenfor Kina .. ja det var bra!
I dag har vi vært på Hop on/Hop Off tur Først til Stanley Park med Rosehage og togtur... så var det Tigerbroen, nordover Så hadde vi et stopp på East Beach hvor det var en kunstner som hadde laget et antall selvportretter av seg selv når han lo .. det skulle være en temporær installasjon, men den var kjøpt av en lokal forretningsmann og nå er den permanent