Er det dette som heter Canadian bacon? Husker jeg hadde en kollega fra Canada som ikke skjønte dette maset om Canadian bacon. For henne var det bare bacon
Gjess er det overalt.. og advarselen er å ikke komme for nær når de er grinete ...men de har nok til å fylle boblejakker inn i evigheten ..
Det er mye en ser når en er ute på ekspedisjon, her har Arne Mathisen sittet .. Underveis på H&H turen tok vi ferge til Granville Island Underveis på det store havet traff vi Kaptein Sabeltanns, vi var heldig og slapp unna På Granville Island er det mye å se og gjøre .. et stort og levende marked, gatemusikanter, kafeer, restauranter, butikker og bryggeri .. Artig sted, men det er ubegripelig mye folk over alt .. ka gjør alle disse folkene? Har de ikke hus og hjem og ikke minst jobb og skole?
Høhøhø, nå sporer vi (som vanlig) av tråden skikkelig her, men "I beg to differ...". Dette er hva jeg forbinder med Canadian bacon, altså bacon som er anderledes skjært
Nå skal jeg spise frokost i loungen og jeg skal huske å spørre baconet om det er canadisk eller ikke ... rapport om det kommer dersom det ikke er ihjelstekt og ute av stand til å svare for seg ... Det har hittil smakt OK
Canadian Bacon er skåret slik at det tar med ytrefileten, og er betydelig magrere totalt sett. Dog vanskeligere å få jevnt røkt.
Nå er det noe muffens og svindel på gang på forum igjen. Prøver dere å si at det som ble presentert som Irsk bacon på hele forrige reise egentlig er tvilsomt Canadisk smuglerbacon kjøpt fra en passerende varebil eller av en tilfeldig mann på puben?
Ingenting er umulig med røykolje... Eg prøvde meg på Coop Mega, ville ha røykt bacon: "Ja, sjølvsagt, vi har eldhusrøykt, einerrøykt, heimerøykt, stjerne-, proff-og gull-bacon!" "Ja, der har eg sett, men har de røykt bacon, som er røykt med røyk i staden for røykolje?" "Hmm, *sjekke, sjekke, sjekke* ... i all verden, nei?"
Den gangen jeg røykte kommersielle produkter ... laks og ørret .. pølser og bacon brukte vi bare flisrøyk .. men det var jo i gamle dager da vi produserte ordentlige varer! Og vi brukte bare tørrsaltet bacon ..
Det er noen jobber jeg ikke vil ha ..men det er jo nødvendig og i denne byen blir de ikke arbeidsledige med det første ... Han her vasker fugleskitt på terrassen med oppvaskbørste og måsene her er drittfugler .. akkurat som hjemme
Litt ruskete vær i dag, grått og småregn i luften. Står og venter på bussen til Victoria .. Vær presis sa de i resepsjonen .. dvs presis melken 10.15 og 10.45 .. har stått her siden 10.09 og nå er klokken 10.53 .. sånn går dagen