Jeg vet ikke, men da jeg bodde i San Diego og så begrepet første gang på en meny der, så var det forklaringen jeg fikk.
Buss og ferge fra Vancouver til Victoria var helt smertefritt .. når bussen endelig kom. Samme bussen kjører deg hele veien også ombord i fergen. Vi plukket opp noen steder i byen og så kjørte vi til depoet, egentlig den gamle ærverdige jernbanestasjonen som fungerer både som jernbane og busstasjon. En flott bygning Fergen var stor og solid og kjører gjennom en fasinerende skjærgård og trange sund Midtfjords kom kapteinen i høyttaleren og sa det var hval foran til venstre og alle forsvant ut fra salongene og så etter hvaler som var jaget av 5-6 hvalsafaribåter .. Tre flotte spekkhoggere svømte utenfor ..
«Nå er det i vater, -og vel så det!» Overhørt utsagn fra en ikke alt for stødig snekker (kalte han seg)
Victoria... for en by! Den overrasker positivt hele tiden, og vi har et fantastisk vær.. Dagen startet med båtballett på havnen, ballettmusikk strømmet utover og fire taxibåtene «danset» i en fantastisk koreografert forestilling Etter det tok vi en havnerundtur med denne Vi hadde en sprudlende skipper som orienterte om det meste og det minste. På pålene utenfor en av havnene har frivillige hengt opp fuglekasser for en type trekkfugl som trekker til og fra Brasil Verdens travleste sjøflyhavn ligger i Victoria og har daglig over 80 landinger og avganger og flyene har prioritet og bare de små havnetaxiene har tillatelse til å krysse «rullebanen». Når de krysser må de tenne et signal på taket og kontakte havnekontrollen som sitter i dette tårnet. Vi gikk av på Fishermans Warf for å hydrere litt, der fant vi disse skiltene .. og det er godt å vite Tilbake i byen var det Blues festival Før vi gikk til Canoe Brewery traff vi på Ole Gunnar
Mulig .. det var stor buffet og sikkert det meste ... jeg var ikke det ... fantastisk utsikt og en flott skjærgård ... Enig med at ferge uten svele er litt på kanten
Fantastisk flytur fra start til mål, skipperen hadde aldri fløyet nordmenn før men konen sine besteforeldre var norsk. Flyet var et Dehavilland DHC-3 ... mulig jeg tar feil men det ser ut som flyet opprinnelig er fra 1954 (??)
Vi fløy lavt .. mellom 5 og 700 fot og hadde en fantastisk utsikt. Da vi fløy innover Seattle økte vi til 1900 fot
Hvis dere plutselig tar en ferge uten svele, men med øl (mikro brygg) kan det bli tre voksne herrer drikker øl - Bainbridge fergen går omtrent engang i timen og etter 35 minutter er dere her ute - 5 minutter gangavstand fra fergen ligger Bainbridge Brewing Company (BBC) med noe godt å drikke - SMS +1 808 351 2642 er stort sett hjemme mandag 02 SEP - tirsdag er jeg på jobb i den lille bokhandlen - og det er også noen steder å fange en øl om det passer.
Inn at Queen Ann... her skulle vi nok lagt inn noen daler mer .. men det så OK ut da vi bestilte. Vi bestemte oss for å gå fra sjøflyhavnen og til hotellet siden det ikke var langt (2 km ca), vi gikk forbi Bill Gate og kones Discovery center og Museum of Pop Culture (Seattles svar på Rockheim) Forbi Space Needle .. trodde vi var på rett vei flere ganger, men hele parken var gjerdet inn og vi gikk og gikk rundt Her foregår nemlig «Bumbershoot Musik Festival», men det hadde ikke Google Map fått med seg