Ikke forsøk på å snikskryte en gang, det var rett ut skryt. Men jeg fløy LH F, ikke ANA. Blandet sammen. (Det var snikskryt)
Turen over fra Chicago gikk utrolig smooth. Noen timer på øyet i flyet, null jetlag. Tok nesten to timer å komme seg fra Narita til sentrum. Booket to dagers opphold på InterContinental etter god hjelp fra @milehigh Brukte første dagen til å dra inn å se på shibuya crossing og opp til shinjuku og kabukicho i de sene natte timer. Sitter nå på flyplassen og venter på boarding til London. Kommer med flere bilder i en til post Utsikt fra rommet
Her kommer noen bilder fra dagene i Tokyo. Møtte på en amerikaner som også reiste alene på vei opp til Skytree. Så endte opp med å bruke ettermiddagen og kvelden ilag med han, veldig hyggelig Dro innom litt forskjellige plasser, og innom TeamLabs blant annet som var veldig kult.
Smakte på en del forskjellige gins i en bar som jeg ikke husker navnet på! Han amerikaneren hadde aldri drukket GT????? som er min favoritt Tok han med til loungen på IC hvor han fikk smake, så ble det mer på den baren i Shinjuku en plass kommer ikke på om jeg smakte på noe de kalte Yusu. Det får bli på neste tur dit!
Ahhh ANA First. For en opplevelse i den nye kabinen og ikke minst servicen som var mye bedre enn på vei over til Tokyo. Startet med innsjekk på flyplassen. Var gjort på i underkant av 2 minutter, og det gikk like raskt gjennom security. Loungen var like etter security, og den var ekstremt stor med masse plass. Virket egentlig unødvendig stor nesten. Bestilte meg noe mat nede i restauranten. Her var det selvbetjening med å hente selv osv. Ikke akkurat samme følelse som man har opplevd i feks singapore eller i polaris loungen. Men baren i etasjen over var bra med god drikke Selve opplevelsen var i selve flyet hvor vi var 5pax i F på vei til London. Ble tatt så godt i mot og de passet på at ikke glasset sto tomt gjennom hele turen. Tok ikke bilde av så mye av maten og glemte menyen men den var 10/10. ANA er nok det beste jeg har opplevd av First, har kun SQ og Thai å sammenligne med
Måtte overnatte i London så tok ei natt til på samme stedet som jeg lå på, Cove. Kostet 1000,- natta der kontra 3000+++ midt i byen, sikkert pga det var 1 desember. Null jetlag, tok Elizabeth Line til Canary wharf på under en time - og etter å ha sjekket inn osv så ble det å dra rundt på noen julemarkeder Dagen etter skulle jeg fly med LH til FRA men på grunn av snøkaos i Munchen ble den forsinket mens jeg satt i loungen og ventet, så det tikket inn en ombooking med BA direkte til CPH istedet. Takk for den! BA var helt greit det, og mye bedre enn SAS så klart Hyggelig crew.
Flott produkt! Jeg fløy samme rute for 2,5 uker siden, så jeg kan legge ved bilder av meny her for de som vil se den. (mulig de har endret menyen for desember, mine bilder er fra november menyen)
Turen var definitivt 10/10 og gikk fint å fly via USA mtp jetlag osv. Skulle nok hatt ett par dager til i Tokyo. Tokyo er blitt en av favoritt byene mine og jeg håper neste champagne møte kan legges dit?? Gledes til ANA F til Tokyo neste november allerede. Takk for dere som fulgte med på turen selv om jeg ikke oppdaterer så raskt
Ja husker på japansk meny at det sto forskjellige retter frem til og med februar. Var også litt annet dessert utvalg og forretter de hadde på internasjonal meny nå når jeg fløy
aha, da er det nok ny meny ja. Jeg husker det sto oktober på min meny, men var usikker om det var oktober-november eller oktober-desember.
I utgangspunktet hadde jeg en T/R booking til ORD på en annen booking. Men når jeg ringte og endret om turen fra ORD-NRT-MNL til kun ORD-NRT og HND-LHR så klarte de å fucke opp med å bruke en ekstra voucher blant annet. Så når jeg ringte inn på nytt for å fikse på det, så sier agenten jeg snakker med da at han så den andre bookingen og kunne like gjerne bare slette den og legge til TRD-ORD på den her bookingen slik at jeg sparte både poeng og fikk tilbake en CT. Men, det gikk ikke helt smertefritt det altså. Billettene kom aldri, så måtte ringe inn flere ganger å spørre hva som skjedde, og da fikk jeg beskjed om at det var en ulovlig routing osv og at de ikke kunne gjøre noe med den her. Prøvde å forklare at de nå hadde slettet den opprinnelige bookinge min til ORD men det ga de blankt F i Fikk han agenten jeg hadde til å ringe meg opp igjen, og etter noen tasteklikk så kom billetten og alt var good