God ettermiddag fra Tromsø.. Ingen som har nevnt sperringen av Fast-track på Gardermoen i dag, så da regner jeg med at ingen her ble rammet? https://www.vg.no/nyheter/i/nyypQo/...oeker-aa-sperre-deler-av-innsjekkingsomraadet Håper de ikke blir mer kreative enn som så..
Tidlig ettermiddag fra TAP sin lounge på LIS. En av de bedre *A som ikke faller under F i mine øyne https://cdn.qr-code-generator.com/a...Kuw-7Czw0Dr74T8RQ__&Key-Pair-Id=KKMPOJU8AYATR
Det kan du ikke mene? Baren er fin ja, men loungen ellers har vært et overfylt og skittent høl de gangene jeg har vært innom der. Flekkete puter i sofaen, vanskelig å finne plass ved bordene og ok-minus mat.
God kveld. Har forflyttet oss via Skjolden og over Sognefjellsvegen Stoppet innom Sagasøylen den hadde hvert flott foran Stortinget, som det opprinnelig var planer om. Kjørte litt til før vi svingte av Rv 55 og innpå Fv 471. Der ble det ett dagsbesøk på en gammel seter Før vi parkerte bilen i Lom
God kveld fra taket på quality hotel tønsberg. I kveld bestemte vi oss for å teste ut det den nye takterrassen, også kalt 'the pool club'. Her er det 195kr i inngang for alle mellom 11:00-17:00. Etter dette er det gratis for alle. 20 års grense. Her er det basseng, badstu, overkommelig pris på øl & mat og ellers en fin atmosfære. Et godt alternativ når samboer har begynt i jobb etter ferien og været er på vår side.
«Artig» at de miljøaktivistene stenger en flyplass, og ikke har særlig videre konsekvenstenking. Som The Independent så fint skrev: «Getting aircraft back where they need to be will involve burning hundreds of tons of additional fuel.» Reducing emissions: Mission Failed
Sist jeg var på LIS hadde jeg meg noen runder med mat før et toalettbesøk, da fant jeg ut at de ikke hadde vann i springen på toalettene, det var altså ingen som fikk vasket hendene sine og samtidig stod samtlige spritdispensere tomme. Men baren er i det minste bra…
Vanskelig å bli "rammet" når annen sluse ble ordnet. Verre nede i Tyskland hvor de tok seg inn på sperret område.
Vi skulle egentlig fly hjem fra Frankfurt via London på torsdag, men flyet til London ble kansellert. Så ble vi booket om til en ny rute via Milano på fredag og booket inn på hotell i Frankfurt. Fredag kom og flyet til Milano var 1 time forsinket. Dermed rakk vi ikke flyet videre til Oslo, og da fantes det ikke ledige seter før på søndag. Dermed får vi 2 netter ekstra i Milano også. Ikke helt den ferien vi hadde sett for oss, men vi forsøker å gjøre det beste ut av det. Booket et hotell selv og satser på å sende regningen til Lufthansa, sammen med taxi, restaurant etc. Litt slitsomt uten bagasje når man reiser med 2 små barn, så vi må nok handle en del greier, men satser på at det også blir refundert til slutt.